Estoy feliz - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Estoy feliz - Reisverslag uit Arrecife, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Estoy feliz

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Juni 2016 | Spanje, Arrecife

Zo, mijn Spaans is uit de kast.....

Hola...... estoy feliz. Ja, ik ben happy.
Wat een gezellige drukte.
Het is net de vierdaagse maar dan 36 dagen meer enne...... afstanden van niks.

Het is meer fiesta, meer Spaans, en meer en meer nieuwe vrienden. Ik wen al aan m'n nieuwe leven..... voor een tijdje dan.

Ik was al om 05.30 uur uit de "klamme lappen" en moest vanochtend denken aan het vertrekken in het donker tijdens de vierdaagse en hoe bijzonder dat is.
Hele roedels vertrekken hier al voor 06.00 uur. Allemaal op weg en allemaal km maken voordat het te heet wordt.
Onderweg gaan we dit meer en meer begrijpen.

Hoe anders kan de kosmos beslissen.
Vanmorgen vertrekken we met een fikse groep vanuit Zibiri op weg naar Pamplona. Allemaal nieuwe amigo's. De bergen, de bossen en de paden zijn plaatjes. De verbazing is er elke keer opnieuw.
Ik plaats me van tijd tot tijd in "aqui y ahora", Spaans voor hier en nu, wat me laat genieten van wat er om me heen te zien is.

Met Wilma is het fijn om te lopen. We besluiten bij Zalbaldika de kerk te bezichtigen waar we beiden de kerkklok laten luiden. Terwijl ik wil bellen schiet me een wens te binnen en in gedachten spreek ik deze in de kosmos uit. Oej, wat een prachtig geluid geeft deze klok vervolgens.........

In Trinidad de Arre is het siesta en bij binnenkomst in dit dorp worden we aangesproken door de broeder van de kerk die ons de mogelijkheid van overnachten bij de kerk vertelt. We zijn alledrie direct enthousiast en zo heeft Jacobus weer een plaats geregeld die ons verrast.
Dank je wel Jackbus.

We piesen bijna in onze box van het lachen wanneer Jean Pierre zijn klavertje, wat hij van Denis heeft gekregen, met de bedoeling om vervolgens door te geven, aan de broeder geeft en die het direct in de prullebak mikt omdat hij denkt dat het afval is. Jean Pierre voelde dat hij het de broeder moest geven. Och, hij heeft zijn werk gedaan.......

Flanage promenage....
Oelala, helemaal vanuit Hollandia komen lopen. O lala........
Ja, dan paradeer ik over t plein als een ding van 18. Doe mij nog maar een sangria enne..... vergét onze Wilma en d'n Juan Pedro niet........

Buenas noches
Besos,
Henkito (ja, we zitten nou in Spanje wòr.....)

  • 09 Juni 2016 - 21:47

    Marianne:

    Het blijft een genot om je verhalen te lezen. Take care

  • 09 Juni 2016 - 22:25

    Caroline:

    Heerlijk om te lezen, Moet weer vreselijk om lachen Geniet ervan.

  • 10 Juni 2016 - 00:14

    Sijke:

    Knap gedaan neefje

  • 10 Juni 2016 - 00:43

    Emmy Visser:

    Gisteren ben ik over je heen gevlogen en zag je lopen hoor in de Pyreneeën (HA HA ..) en heb naar je gezwaaid beunnos noces geloof ik mijn Spaans is duidelijk niet mijn sterkste punt maar je snapt het wel ben trots op je!,,

  • 10 Juni 2016 - 10:23

    Rita:

    En op de Spaanse playa, daar vond zij plots haar draai ja!!!!

  • 10 Juni 2016 - 14:12

    Albert Van Heijningen:

    GWELDIG Henkito

  • 11 Juni 2016 - 20:34

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    O O wat er allemaal op je pad komt, onbeschrijfelijk en je blijft er zo heer relaxed bij. Ook bij zo'n zure broeder! Moet ook is tussen de lakens denk ik...Maar ja wat binnen komt is allemaal beter gestemd dan die denk ik, met al hun mooie ervaringen. Misschien moet hij is naar de Sint Jan naar O.l. Vrouw lopen?
    Afscheid nemen bestaat niet, je kent het mooie lied van Marco.. Jean Peirre,Wilma
    Je hebt nog een hele weg te gaan,en zal nog vele verrassingen geven.Vandaag heerlijk getuinierd mooi weer, lekker. Prachtige bos bloemen geplukt. O wat een verhaal huppe ta...klaviertje vier in de kliko , opgeruimd staat netjes!!! De bedoeling was goed en had een andere betekenis.Lieve Hank kijk uit naar je verhaal, neem een lekkere sangriaaatje en proost ik hier op je gezondheid,en veel geluk.
    Leafs zusje van...
    Antoinette goei reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 155097

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: