Eviva Espana - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Eviva Espana - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Eviva Espana

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Juni 2016 | Spanje, Roncesvalles

Wat een heerlijke dag gisteren om de pyreneeën te doorkruisen en de Spaanse grens te voet over te steken. Ongelooflijk.

Het is een warme dag, half bewolkt. Alweer precies goed.

De pyreneeën
Ook alweer zoiets. Me bang laten maken door de vele verhalen. De één vertelt het nog spannender dan de ander. O, het is zonne klim..... Uitgeput kom je boven.
Ja, ik zie ook wel in munne vakantiebrochure, zoals ik m'n nieuwe routeboekje noem, de hoogteverschillen. Ons wacht de Sangria straks denk ik.

Het is even aanpoten met dit hete weer maar meer is het voor mij werkelijk niet. De bossen in Luxemborg dat was pas werken.
Ik sta van tijd echt stil van verbijstering. Verbijsterd doordat ik zo ver van huis gelopen ben en ik zoveel verschillende vergezichten zie.
De natuur rondom de bergen is schitterend.
Wat een cadeautje.........

Nieuwe vriendschappen ontstaan spontaan. Uit alle landen komen ze vandaan. Man, man, wat een prachtig gezicht al dat versvhillende pluimage. Ik hou ervan.
De camino is "hot" en ook bij de jongere generatie.

Spanje is bereikt en ik ruik de sangria, ik ruik de stal.

Voordat we de plaats van bestemming, Roncevalles, bereiken is er nog de vrije val. Flink op de handrem afdalen, dat is een aanslag op m'n knieën. Nadat we de bossen verlaten prijkt daar onze schitterend verbouwde auberge, een oude abdij, waar voor ons allemaal plaats is.
Prachtige slaapzalen met volop ruimte.

Wilma
Op het bordes staat zij te wachten. Wat fijn om elkaar weer te zien.
Welkom Wilma op de camino
Met Wilma heb ik afgesproken, om niet enkel op het werk of als vrienden op te lopen maar ook een stuk van de camino.
Oftewel...... dank je wel kosmos.

Vanochtend om 05.00 uur zie ik overal de zaklampen schijnen. O, een nieuwe wereld denk ik dan. Ik slaap en draai nog wat en vervolgens lig ik dubbel van het lachen wanneer automatisch het licht aangaat om 06.00 uur. Nee, de wekker zetten is vanaf nu verleden tijd.

Ik dank de kosmos:
1 Dank je wel voor deze nieuwe dag
2 Dank je wel voor mijn gezondheid
3 Dank je wel voor zoveel nieuwe mensen op m'n pad
4 Dank je wel voor mijn positieve kijk in het leven
5 Dank je wel dat de lampen om 06.00 uur aan gingen, lachen
6 Dank je wel voor de sangria

Buenos dias
XXX

  • 08 Juni 2016 - 14:43

    Pauline:

    wat een mooi verhaal. Wat een grote stap, zo ineens de Pyreneen en bye bye Frankrijk.

    Proost met de sangria

    En fijn om met Wilma op te lopen.

    Buen camino, saam

  • 08 Juni 2016 - 15:03

    Nellie:

    Hoi Henk,

    Alweer een grens overgestoken, jongen wat ga je lekker.
    In gedachten loop ik met je mee, wat een leuke avonturen en belevenissen maak je mee!!!
    Bedankt voor al je mooie verhalen da's pas genieten.

    Liefs Nellie

  • 08 Juni 2016 - 15:36

    Carine Van Hoesel:

    Hi die Henk...viva Espagna ....ik waan mezelf ook al in Spanje als ik zo die verhalen lees....dan wel niet met en grote kan Sangria....man o man want wa zulde gij unne dorst hebben....da makte met eene kan nie goed....Ik hou t mar op een een koel rosé biertje...voor jou een servasa ...toch? Nou proost...op nog meer avonturen vol oooooos..uuuuuts en aaaaas liefs Carine

  • 08 Juni 2016 - 17:07

    Frits:

    Geweldig dat je Spanje heb bereikt. Het eind komt in zicht. Ik geniet nog steeds van je leuke verhalen. Gisteren rond de middag kwam ik terug van vakantie uit Zuid Spanje. We vlogen toen over het gedeelte waar jullie de oversteek maken. Ik dacht, hier moet Henk nu ongeveer lopen. En dat wordt nu door jou bevestigd.
    Gr. Frits

  • 08 Juni 2016 - 17:35

    Henk Slomp:

    Top je bent er al over ok kom eraan nog 5 dagen dan mag ik ook. Zag vandaag weer de bergen das weer janken.
    Geniet van de rest van de camino. Buen camino.

  • 08 Juni 2016 - 18:07

    Henri En Marjolein:

    Hola amigo,
    Bienvenida en Espana !
    Wa hedde al een eind getippeld zeg, poehpoeh.
    Keitrots zijn we op jou.
    Geniet van de Spaanse vino en cervecas en natuurlijk de lekkere tapas gerechten, mmmm.
    Wat is t leven toch mooi.
    Un beso grande, Henri en Marjolein


  • 08 Juni 2016 - 19:32

    Helma:

    Spanje bereikt en dan ook nog Wilma die je staat op te wachten! Mooi man, weer een bijzonder moment. Ook voor jullie samen een geweldige tijd toegewenst! xxx Walter en Helma.

  • 09 Juni 2016 - 07:22

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk
    Kijk dat klinkt leuker de oldied achter je laten en heerlijk met jongelui verder. De Spaanse grens E Viva Es Spanja komt Imca ook nogeens langs! 6 uur de haan kraait tijd om op te staan!! In het sop en in afwachting wat de dag brengt. Het heeft je ongelooflijk veel gebracht tot nog toe hè Henk. Je toont ook je dankbaarheid, mooi hoor. Met dank dat je dit met zovele wilt delen. Ja afdalingen zijn naar mijn idee zwaarder dan klimmen. Knieën worden hier extra belast. Maar voor jou appeltje eitje.Wilma die met je mee gaat lopen, gezellig. Succes samen. Santiago komt langzaam aan inzicht, mooie vergezichten overwegingen, diepgang, en miljoenen leermomenten wat niet in ........... boek kan, Maar dat heb jij toch geflikt hè Hank.
    "Langs de kronkelpaden van het leven staan geen wegwijzers,maar er zijn reisgidsen voor ieder die lezen wil."
    Veel leafs zusje van....
    Antoinette goeie reis

  • 09 Juni 2016 - 18:27

    Ad En Ellen:

    Wauw helemaal in Spanje niet te geloven amigo......
    werkelijk waar geweldig!! Kom op de laatste loodjes, Liefs xxx

  • 11 Juni 2016 - 14:53

    Albert Van Heijningen:

    Everyone respects the man who knows where he’s going - keep on walking Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 155045

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: