Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Saint Jean Pied de Port - Reisverslag uit Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Saint Jean Pied de Port

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 Juni 2016 | Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

En dan ineens vlak voor de pyreneeën, vlak voor de Spaanse grens. Ik ruik de stal........

Hele bussen worden leeggetrokken.
He he, eindelijk jong spul.

Al weken word ik het wat beu die klachtjes en pijntjes van de oldies aan te horen. Wan gemauw..........
Nee, het zit vandaag nie mee, een pijntje hier een pijntje daar. Als het eten net dàt meer had gehad of er is te weinig aan groente. Och, munne stemoel hebben ze scheef gezet. Altijd klopt er wel iets niet. Gadverdamme.
Ja, zo motte nog wel 20x de compostela lopen.....
Wees toch eens tevreden denk ik met een glimlach naar ze. Wat had je verwacht, tien sterren? Boek dat dan......

O wat kijk ik uit naar de jeugd. Lekker onbevangen en spontaan en niet verbitterd of ingedud.
Nee, niet alle oldies zijn zo hoor........

Van start gaan zonder verwachtingrn..... dat is het.

Gisteren opnieuw deze "goal", de aankomst in SJPDP gevierd, en lekker geborreld met allemaal "nieuwe vrienden".
Och goeie, zegt JP ineens: ik ga naar de gite. Oe gotte zeg ik, ik mot mee anders zijk te laot in de kiet, zouden ze in Den Bosch zeggen.
Na 22.30 uur werd ons gezegd, komen jullie er niet meer in. Pffffffff, 22.29 uur binnen. Mooi op tijd zou ik zeggen........

Allebei blij dat er zoveel gezelligheid te vinden is op deze chemin gaan we nu van start en de uitdaging van de pyreneeën aan.
Ik zeg: twee vingers in de neus.
Op naar de chico's y chica's enne....... de sangria.
Fiesta Espana.

Ultreia
XXX

  • 07 Juni 2016 - 08:32

    Sandra:

    Klim ze berggeitje. Veel plezier. Au bientot x

  • 07 Juni 2016 - 09:00

    Barbara:

    Wat een mijlpaal weer Henk, de spaanse grens! Doe jij dat jonge spul maar voor hoe het moet en leidt de weg. Geniet van de wandeling. Xx

  • 07 Juni 2016 - 12:04

    Sijke:

    We zijn er bijna

  • 07 Juni 2016 - 22:52

    Margon Verhoeven:

    Henk, je overtreft jezelf, ik ben zo trots op je , blij dat ik je ken. Je bent zo ver!! En dan bedoel ik niet je camino, je weet wie Henk is en berust je daarin. Buiten dat genieten we van je geweldige verhalen . Vele kusjes van mij. En ga verder in de ontdekkingsreis naar Henk murray. Een fantastisch mens, groetjes, Margon verhoeven.

  • 07 Juni 2016 - 22:52

    Margon Verhoeven:

    Henk, je overtreft jezelf, ik ben zo trots op je , blij dat ik je ken. Je bent zo ver!! En dan bedoel ik niet je camino, je weet wie Henk is en berust je daarin. Buiten dat genieten we van je geweldige verhalen . Vele kusjes van mij. En ga verder in de ontdekkingsreis naar Henk murray. Een fantastisch mens, groetjes, Margon verhoeven.

  • 08 Juni 2016 - 08:05

    Antoinette De Heus Laheij:

    Hallo Henk

    Azijn pissers noem ik dat,vreselijk te weinig te duur, niet lekker. Het weekend in zo'n hotel bij het ontbijt. Werkelijk alles verdwijnt in de tas waar ze nog een week van eten.Ik erger er me dood. Hele vrachten met jammetjes,hagelslag,crackers,verpakte peperkoeken En maar in de polonaise naar het buffet,vreselijk. Maar..... het mooie verhaal hier is je hebt de Pyreneeën bereikt en ruikt de stal,lekkere lokken hooi en bieten!!! Delen en laten leven is het motto en daar kan links en recht nog wel een Compostela tegen aan. Het volgende gedicht wil ik graf met je delen.
    Vriendschap
    Het is zo fijn dat in je leven
    Er nog enkele mensen zijn
    Die je rust en warmte geven
    zodat je niet alleen hoeft te zijn

    Mensen ken je in je leven
    En je merkt al gauw oprecht
    Waar het geld is zijn de vrienden
    Zo het oude spreekwoord zegt.

    Mensen gaan weer in je leven
    Dikwijls is dat geen gemist
    Pas in zware tijden
    Besef je pas wat vriendschap is.
    Leafs zusje van...
    Antoinette goeie reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 155093

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: