Thuis voelen - Reisverslag uit Chastellux-sur-Cure, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Thuis voelen - Reisverslag uit Chastellux-sur-Cure, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Thuis voelen

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 April 2016 | Frankrijk, Chastellux-sur-Cure

Zo ver van huis en het voelt als thuis.
Ja, dat had ik bij Hanneke en Paul.
Wat een pracht van mensen die hun droom na jagen nadat zij de Camino liepen en nu in France een heel mooi plekje hebben waarin zij pelgrims laten meedelen.

Ja meedelen, dat is het woord. Meedelen in hun geluk en er vanuit hun hart er voor de ander zijn. Er zijn vanuit hun hart, daar ben ik gevoelig voor. Super om hier op m'n pad te mogen zijn. En met nog een paar overdenkingen mee voor onderweg vervolg ik m'n levensreis.
Je suis reconnaissants.
Dank je wel lieve Hanneke en Paul.

Tot ooit, waar dan ook, zei Hanneke vanochtend. Ja, denk ik: tot ooit, waar dan ook. Dat kan gewoon niet anders.....

Wat een stralende, heldere en zelfs warme dag.
Wat een schitterende vergezichten en wat een vrijheid ervaar ik.

De vergezichten brengen me even naar "thuis". Wat een prachtige puzzel zou m'n moeder zeggen..... wel veel groen. Pffff, dat wordt wat......
Ja, zo'n legpuzzel van 1000 of 1500 stukjes. En o, wat kon mijn moeder dan toch "top" altijd het laatste stukje voor een ander overlaten. Voor jou de laatste zij ze dan, met een gezicht dat zoveel liefde en tevredenheid uitstraalde.
Ja Sjaantje, je hebt me effe in je greep... Lofjoe XXX.

Onderweg naar Dun les Places en nu heerlijk aan de koffie in Marigny d'Eglise. Het leven is goed zoals het is.

Onderweg kom ik drie Francoise tegen en gelijk denk ik "nee, de tijd is nog niet rijp om samen op te lopen". Ik loop een ander pad met m'n eigen ritme.

A demain
XXX

  • 20 April 2016 - 12:02

    Ren:

    Dear Henk,


    Thank you for yet another update.
    We have guests at present, but will reply to your Odyssey later today!!
    Best.
    Willem and Renze.

  • 20 April 2016 - 12:23

    Nanny Van Der Linden-Westerbeek:

    Hoi Henk,

    Wat een plezier om je verhalen x op x te lezen. En je thuis voelen is een warm en dankbaar gevoel, maar dat is ook een gevoel wat jij en en familie, en ook wij van thuis uit heel goed kennen. Dat heb ik altijd gemerkt als wij elkaar ontmoeten, vaak bij een gelegenheid wat met ons moeder te maken had, maar ook je warme gebaren naar haar toe. Jij straalt dat ook uit en dat ontvang je dan ook terug, denk ik zo.
    Als ik nu ook lees hoe mooi jij al je indrukken omschrijft en wat je voelt, meemaakt en tegenkomt dan is het echt net of wij er allemaal een stukje van meelopen.
    Je bent al een heel eind op weg.

    Groetjes, Nanny

  • 20 April 2016 - 13:19

    Janny:

    Dag lieve Henk,

    Jouw verslag van je bijzondere 'wandeling' roept bij mij ook herinnering op, aan mijn vakanties in Frankrijk. Lang geleden heb ik in de streek waar jij nu loopt gekampeerd, ik was het vergeten maar zie dankzij jou weer mooie beelden voor me.
    Steeds verder van huis en je toch thuis voelen, dat is een bijzondere kwaliteit Henk, een kunst die jij goed beheerst! Mogelijk brengen al jou beelden nog prachtige schilderijen voort, ook een kunst die jij goed beheerst.
    Ik wens je een prachtig vervolg van je reis Henk.

    Lieve groet van Janny, en ook van Claria, Ina en Sophie op en zonnig terras in Dehesa de Compuamor.

  • 20 April 2016 - 19:10

    Liesbeth:

    Heerlijk voor je weer zo'n fijne dag. Vanochtend ook weer heerlijk gelopen in "mn laantje van God" waar ik de honden uitlaat. Zo dicht bij huis, heerlijk. De zon deed zn best, ff erin gaan staan de warmte voelen, al die verschillende kleuren groen die hun best doen om op zn mooist te zijn haha. De vogels hadden het ook druk met hun liedjes, klein konijntje zo voor mn voeten. Dit is 's morgens mijn pelgrimstochtje haha en lekker ff met mijn Grote Vriend praatje maken.
    with love xx

  • 20 April 2016 - 19:12

    Liesbeth:

    ennuhhhh........Henk ik ben blij dat mijne puzzel nog nie af is, nee ben nog wel ff bezig met mijn Levenspuzzel haha.

  • 21 April 2016 - 00:26

    Sijke:

    Ja Henk ik weet het nog goed het puzzelen tot laat
    En wat hebben we wat salmiak lolly's weggewerkt samen met sjaantje en ons moeder
    Waar blijft de tijd henkie.

    Heel veel loop plezier neef

  • 21 April 2016 - 11:39

    Carine Van Hoesel:

    Mooi dat zo op je pad zoveel herinneringen boven komen borrelen.
    Henk puzzel jij nog maar lekker verder tijdens je prachtige wandeling.
    Wie weet wat het allemaal nog brengt

  • 21 April 2016 - 11:59

    Renze:

    Dear Henk,

    Due to unexpected guests unable to come back to you yesterday.

    From re- reading and absorbing your itinerary it appears that you had yet another memorable day yesterday.
    We both think you are extremely brave to do this entirely on your own. But having talked to you when we met you in Chablis and in some depth we also learned that you have at times great difficulty in adjusting, accepting etc.etc. It demands great courage and effort to do this, but we know you will eventually reach that "goal" and will feel even better for having done this mammoth event. It will stay with you for the rest of your life and I'm sure you will be able to transfer all the wonderful moments on your travel to other people. We look forward to your next text.

    With Best from us both.

    Willem and Renze.
    Chateau Hotel Beau Soleil.
    36800 Thenay.
    la France.

  • 21 April 2016 - 15:35

    Su Van Den Bogert:

    lieve henk ik volg je nu al even, en ik geniet van de fotos en wat je schrijft zal je blijven volgen op je reis maar met al je goede vrienden weet ik zeker dat het lukt. reis met je mee zoals iedereen die ook met je meereist , over je moeder ik weet wat je voelt. fijne reis nog en groetjes

  • 21 April 2016 - 21:21

    Angelique Muller:

    Lieve Henk, wat doe je het ontzettend goed! Je bent een kanjer! XXX

  • 23 April 2016 - 11:25

    Marga :

    Hola Henk,

    Still going strong.....! Echt super..

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 154919

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: