De karavan trekt verder - Reisverslag uit Castet-Arrouy, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu De karavan trekt verder - Reisverslag uit Castet-Arrouy, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

De karavan trekt verder

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 Mei 2016 | Frankrijk, Castet-Arrouy

Als de madame voor de chapelle van Moissac mij vraagt om een bijdrage voor haar eten moet ik denken aan een vriend van me. Een tijdje terug had ik hem tuk. Hij weet werkelijk altijd overal over mee te praten en weet bijna alles. Een echte wikipedia...... Maar hiervan had hij niet eerder gehoord. Ik een big smile.
Kijk, zeg ik hem: misschien is het wel een afgezant van god, je kunt nooit weten en stop haar wat geld toe. Zo ook vandaag en het ontroerd me. Ik heb het zo goed denk ik vervolgens en kan nog zoveel missen, zoveel delen. Hierdoor krijg ik een warm gevoel van binnen, wat overigens met die paar losse "stuivers" niet te betalen is.
Nee, ik denk niet wat zij er vervolgens mee gaat doen, dat interesseert mij niet. Zij vraagt om hulp.
Delen, daar gaat het om, niet om hebben.

Jean Pierre komt om de hoek, hem ontmoette ik gisteren. Een knappe, sportieve vent die al meer dan een jaar zijn zigeunerbloed laat stromen en onderweg is. Wow, en nu ook onderweg naar Santiago de Compostela.

Ook dun dokter is op pad en wij ontmoeten elkaar later die dag hebben we afgesproken, om te slapen in Auvillar bij Chez Gerard, St. Jacques. Zij doen dit om pelgrims te helpen aan een fijn onderkomen. En dat is gelukt. Hele lieve mensen met een schitterende living.
Je suis reconnaissants.

's Avonds eet ik met Jean, dun dokter bij de Italiaan een heerlijk pelgrimsmaal. Wat een leuke sympathieke, empathische, sociale en humorvolle lieve man.
Hij gaat twee dagen eerder naar huis. Hij en zijn familie missen elkaar teveel. O, wat lief en wat mooi als je uit ware liefde voor elkaar naar huis keert. Ja, dan is je camino wel geslaagd........ Goal bereikt.
Sommige kunnen echt mijn hart stelen. D'n dokter is er één van. Dank je wel Jean dat ik een tijdje met je op mocht lopen.
Tres bon vie.

Als de kat van huis is.......
Na het eten sta ik op en trap op een rooie, je weet wel, kater. De kat, die hetzelde rood is als de plavuizen in het restaursnt is helemaal van zijn apropos, "bét me flink in m'n flikker". Ja hij zet er z'n scherpe tandjes lekker in.
Wan bloedbad.....
Ocherum dink ik, ut beestje.
Mee dun dokter in de buurt maken ze mij niks.
Het komt allemaal weer goed.

Vandaag loop ik met JP naar Castet Arrouy waar we met Jean bij Chez Nat verblijven.

In de avond laten we de champeldepoepel vloeien voor Jean om hem uit te zwaaien
De champeldepoepel is niet enkel voor thuis lieten Danielle et Joel eergisteren zien. Tenkjoe lieverts.
Nee, lekker laten vloeien, ook onderweg.

We ontmoeten ook Yves. Hij is gestrand met knieproblemen. Ja, ook dat is de camino. Even later zijn we eruit, voor ons moest hij wachten op deze plek........ Hij speelt met JP de sterren van de hemel op gitaar. Jean en ik zingen of dat we de winnaars van Montreux zijn.
Met z'n allen zingen we Ultreia. Jongen, jongen, wat een mooie avond en wat een kippevel.

En zo simpel is het leven van "un pelerin"

De karavan trekt verder. JP en ik gaan onderweg. Onderweg naar La Romieu.

Ultreia
XXX

  • 27 Mei 2016 - 08:10

    Wendy:

    Wat gezellig om in de ochtend te lezen. En die JP is ook niet mis!

  • 27 Mei 2016 - 08:46

    Caroline:

    Henk, wat zie je er geweldig uit, de rust en liefde voor het leven straalt uit je ogen.
    Man, wat doet dit je goed.
    Liefs XXX caroline

  • 27 Mei 2016 - 11:14

    Sijke:

    Mooi neefje

  • 27 Mei 2016 - 12:17

    Marjolein:

    Ha vriendje,

    Wat een mooi verhaal. We lezen en zien dat je echt aan het genieten bent.
    Enne ..... die JP staat heel mooi op de bank denk ik, haha !
    Veel plezier en blijf genieten !

    Liefs, Marjolein

  • 27 Mei 2016 - 15:42

    C. Vink:

    Poe Poe... prachtige natuur daar ;)

  • 27 Mei 2016 - 18:58

    EmmyVisser:

    Lekker ding in Moissac past hij niet in het rugzakje? Xxxxx voor jou. Leuk hoor Henk dat je zo geniet.

  • 28 Mei 2016 - 11:36

    Anja Sterk:

    Mooi mooi mooi man het leven is een groot feest, ge kent dit liedje wel Henk.
    Geweldig al die mooie verhalen , al die ontmoetingen.
    Het ziet er allemaal goed uit !!
    Waarheen lijd de weg die je mag begaan ......
    Geniet heerlijk verder op jou pad !!

    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 154924

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: