Love me tender - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Love me tender - Reisverslag uit Condom, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Love me tender

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

28 Mei 2016 | Frankrijk, Condom

Vandaag word ik wakker in het dortoir van een oud klooster. Een mooie oude zaal met 8 bedden erop. Vijf ervan zijn bezet.
Ja, al doe je nog zo stil je wordt toch wakker of je wilt of niet. Ik kijk het allemaal eens af met nog één oog dichtgeplakt. Het zijn net marionetten denk ik dan.
Twee dames aan de overkant friemelen onder de dekens om hun bustenhouwer vast te maken. Wan gefriemel allemaal.
Wat heb ik het dan toch makkelijk of maak ik het me makkelijk. Ik spring heerlijk in m'n "oranje boven" onderbroek een nieuwe dag in. Heerlijk, een nieuwe dag.

Dank je wel kosmos voor deze nieuwe dag.
Dank je wel dat ik opnieuw gezond kan opstaan
Dank je wel dat u Jean Pierre op mijn pad bracht. Wat een lieve maar vooral relaxte man. Henk, neem je tijd zegt hij wanneer ik aanstalte maak om mijn pad te vervolgen. We komen er wel, dan wat later. O, heerlijk is dat om met iemand op te lopen die ook niet jaagt door het leven.
Dank je wel voor dit avontuur
Dank je wel dat ik in vrede mag leven. Wat een geschenk. Het eerste kerkje vandaag steek ik weer een kérske in de "hens" voor inzicht naar wereldvrede. Ja, dat is wel m'n grootste wens.
Dank je wel dat ik zoveel nieuwe, lieve mensen ontmoet en mooie inzichten krijg.

Ik hoop met m'n nieuwe inzichten nog veel te mogen betekenen op deze aardkloot.

Het wordt al aardig stil op zaal, dan zal ik ook eens uit m'n nestje kruipen.

Gisteren zei ik tegen JP dat ik maar eens voor het presidentschap moet gaan.... ja, zegt hij: en de soldij afschaffen en iedereen moet minimaal 3 maanden pelgrimeren. Ik ben het met hem eens. We zenden ze uit naar verschillkende paden en landen. Daarna laten we ze samenkomen in de kerken om met elkaar hun ervaringen te delen. En in elkee kerk spelen we het house of the rishing sun. Wat zou de wereld er anders uit gaan zien en wat een happynes zal er zijn. Wow, ik krijg er werkelijk rillingen van over m'n lijf.
Wat zal dat een verbinding opleveren.
Ik moet maar eens naar het Torentje in Den Haag om m'n ervaringen te delen...
O goeie, ik krijg 't nog druk.
Waar kom ik uit???

De eerste koffiestop vandaag brengt ons bij een mooi adres. Monsieur vraagt donativo. Ik zie de "buurtjes" er twee euro in doen. Ineens zit ik in de oordeling en denk "nou, nou, dat kan best wat meer". Ik tel zelf eens watvwij in het restaurant geven en besluit voor ons tweeen, voor vier kopjes, 10 euro neer te leggen. Veel te veel zegt de monsieur een aantal keer. Kijk, en daar zit nou de kneep...... ik word warm van zijn dankbaarheid en dat is met dat tientje niet te betalen.
Ik deel mijn gedachten met JP en hij zegt terecht dat ik niet kan weten wat de ander kan missen. Dank je wel JP. Wat zendt Jacobus toch mooie mensen op mijn pad.

Love me tender, 
Love me sweet, 
Never let me go.
You have made my life complete, 
And I love you so.

Love me tender, 
Love me true, 
All my dreams fulfilled.
For my darlin' I love you, 
And I always will.

Ik krijg de tekst maar niet uit m'n kop. Opnieuw moet ik aan je denken Jean. Wat was het mooi om dit met jou te zingen. In je ogen las ik hoeveel je van je vrouw en kinderen houdt. Onvoorstelbaar mooi.
Je zit in m'n hartje en je komt er nooit meer uit.
Ik denk terug aan hoe lief je zei: ik mis je nu al Henk. Ja, en we hebben maar kort met elkaar opgetrokken..... en dan zo'n verbinding te mogen hebben. Wow.
Tjonge denk ik met tranen in m'n ogen "wat een mooi mens, d'n dokter.
Wij gaan elkaar vast ooit nog eens tegen komen.

De verbindingen zijn enorm. Dat is de camino.......

Even later lunchen we en kom ik m'n grootste fan ooit tegen. Een manneke van vier dat vraagt waarom we lopen. Legt dat maar eens uit.
Ik hou er een schitterende foto aan over waarbij ik hem mijn rugzak omhang. Onze dag is meer dan goed.
O manneke, jij komt op mijn "wall of fame".
Wat een "scheetje".

Inmiddels zijn we in Condom en alweer fris en fruitig'

Ultreia
XXX

  • 28 Mei 2016 - 20:18

    Nanny Van Der Linden-Westerbeek:

    Hoi Henk,
    Wederom een schitterend stuk wat je met ons deelt. Wat mij betreft mag je idd nog wel een paar maanden doorlopen want ik denk dat ik je verhalen iedere dag ga missen!. Maar goed zover is het gelukkig nog niet, en volgens mij vindt je dat zelf ook wel prima, maar ik denk dat je idd maar eens naar het torentje in Den Haag moet gaan om hier voor te pleiten (het lopen). Ik verbaas mij erover hoeveel mensen deze, of een andere tocht maken, en volgens mij is (bijna) iedereen enthousiast over de ervaringen van en tijdens het lopen.
    Nog veel plezier op de weg vol verrassingen.

    Groetjes Nanny

  • 28 Mei 2016 - 21:51

    José:

    Hoi Henk,

    Wat is het toch mooi om je schitterende verhalen te mogen lezen en dat je de schitterende foto's met ons deel.
    Nog succes verder met je tocht en ik kijk alweer uit naar je volgend verslag

  • 28 Mei 2016 - 22:23

    Riet:

    Wat heb je al veel gezien, meegemaakt en wat heb je al veel verschillende mensen ontmoet. En wat ben je al ver!! De tijd vliegt voorbij en ik denk dat wij maar vlaggetjes op moeten gaan hangen, om af te tellen wanneer je weer hier bent. Ga eerst nog maar heerlijk verder met genieten, ontmoeten en ervaringen op doen!!! Zodat wij ook de komende 2 maanden nog heel veel mooie verhalen van je mogen lezen. Ga zo door Henk, liefs Riet

  • 29 Mei 2016 - 10:47

    Inge:

    Hey vriendje.

    Ik zit hier op mijn gemak even je laatste verslagen te lezen. Te druk voor gehad! Je kunt je misschien nog vaag herinneren hoe hectisch het leven hier in Nederland kan zijn. En dan zie ik ineens een foto van HET visioen!! Ja...Helma had het al voorspelt!! En zoals Marjolein al zegt, staat errug leuk op de bank. Trouwens, staat overal leuk bij. Nou, geniet er maar met volle teugen van. Wij genieten vanuit hier met jou mee.

    XX Inge

  • 29 Mei 2016 - 11:29

    Thea:

    Vandaag zet ik iets op je facebook site.
    Jij staat op mijn " Wall of fame " ... LGR. X

  • 29 Mei 2016 - 15:16

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk
    Ja allemaal voor je 20 bent een pelgrimstocht, vroeger was dat het leger. Maar allemaal weg.
    Ik doe mee.... En Torentje we gaan een referendum houden en jij gaat daar het hek maar is verhangen. Goed plan dat deze spinsels allemaal door komen heerlijk. Maar alle theorieën ten spijt bij Burns outs en wat al niet meer zij, Henk gaat een praktijk opzetten met gezond boeren verstand en heling, moet je is opletten nadat zij al deze ervaringen hebben gelezen is alles ondergeschikt en pak je je eigen draad weer op.Maar therapeuten houden zich zelf in stand toch!! Gisteren Lucia en Jan gehad was heel gezellig en verhalen zijn langs gekomen.
    Hank de koorts gezakt geen docter meer waar je mee loopt:) Wel heeeeel veel verhalen liefde en warmte ervaren wat ik lees.J en blokketuig!! onder de dekens!! Waarschijnlijk niks in te pakken. Twee soorten mensen houw op zeg!
    Veel leafs zusje van....
    Antoinette goeie reis

  • 29 Mei 2016 - 17:55

    Truus Janse:

    Hoi Henk .jouw boek wordt een boek genaamd :praktische filosofie .
    Bedankt voor je mooie verhalen en inzichten . Ik doe er zelf hier ook een paar op . Prachtige liefelijke camino . Lieve groet Truus .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 155038

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: