Vogeltje wat zing je vroeg - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Vogeltje wat zing je vroeg - Reisverslag uit Vessem, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Vogeltje wat zing je vroeg

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

08 Maart 2016 | Nederland, Vessem

Het is dinsdagochtend 10.45 uur wanneer ik "dank je wel" de kosmos in jaag bij de Heilige Eik in Oirschot. Wat is dit een mooi plekje, verschuild in de bossen. Een plekje waar ik graag kom en gelukkig nu op deze route ligt. Dit plekje heb ik te danken aan Pascal en Oscar van www.degroeneherberg.nl
Zij namen mij mee op m'n eerste pelgrimstocht naar deze schitterende plek. Dank jullie wel.

Een kaarsje branden maar voor wie. Ik kan haast niet kiezen........ maar ook dat laat ik los. Verrassend voor wie de kaasjes zijn.

Gisteren stapte ik na een heerlijke nachtrust en een stevig ontbijt de wijde wereld in. Direct zat ik in de bossen van Vught. De vogels deden mij uitgeleide en zongen dat het een lieve lust was.
Vogeltje wat zing je vroeg, tataratatata..... zing ik terug en besef dat mijn vakantie is begonnen. En wat voor één.

Op weg naar Oirschot geniet ik van al het moois onderweg. M'n gedachten dwalen af - hoe kan het ook anders - naar gisteren met een big smile.

De tocht door de Kampina moet ik staken omdat het niet drassig is maar werkelijk blank staat. Om tot m'n middel in het water te belanden is het nog wat te vroeg en besluit een omweg te nemen. Ook nog een rondje gemaakt op de route en een paar km terug omdat ik mijn stok was vergeten. Oejoejoej.

Om 19.15 uur arriveer ik bij mijn gastouders.
Zij wonen vlak bij de Zwaan in Oirschot en als ik daarvoor sta denk ik "je suis a pelgrim" en loop gauw door. Trouwens, ik zal niet eens binnen komen want ik zit tot over m'n knieën onder de modder.

Een ontbijt om dankbaar voor te wezen wachtte op mij vanochtend. Wow, wat is er een hoop om dankbaar voor te zijn. En wat een lieve mensen.

Ik vervolg mijn tocht langs het Wilhelminakanaal, Middelbeers, Kuikseinse heide naar Vessem. In Vessem wacht mij een ware verrassing.......

Onderweg naar morgen

  • 09 Maart 2016 - 00:10

    Engelbert En Annemieke Van Veldhoven:

    Hallo Henk wat een uitdaging ben je aangegaan ,dat is even wat anders dan de Kennedymars
    We gaan jou natuurlijk volgen , het gaat jou helemaal lukken .
    We wensen jou heeeeel veel geluksmomenten toe , en wanneer je te grote keien op je pad krijgt probeer ze niet te verplaatsen maar maak er een boog omheen .
    Heel veel wandelplezier en lieve groeten van heel oude bekenden .
    Engelbert en Annemieke

  • 09 Maart 2016 - 00:46

    Ineke:

    Hoi Henk!
    Volgens mij kennen wij elkaar niet maar je hebt voor mij een bekend gezicht, misschien van de regio wandelingen?! Ik heb je blog en naam van Annie het bloemenvrouwtje uit Ammerzoden gekregen! Graag wil ik je volgen en ik heb zojuist je verslagen gelezen, wat een avontuur ga je aan he?!
    Volgens mij heb je vandaag prachtig weer gehad en dat zal de volgende 14 dagen zo zijn!!
    Jij bent dus een zondagskind? haha ! Nou je begin was al erg apart : uitgestelde Carnavals optocht in Oeteldonk!! Het was een heel mooie optocht onder mooie weersomstandigheden... En jij wandelde Den Bosch uit met n lach en n traan...lieve mensen achter je laten en verder wandelen verder van ze weg...tis niet makkelijk voor je ....maar NU gaat t beginnen! Ik wens je heel veel mooie zonnige dagen met ontmoetingen met lieve mensen en verrassende overnachtingen toe!
    Het woord ont-moeten vond ik zelf wel om te onthouden... alles mag en niets moet... ooo heerlijk: iedere ochtend opstaan en niet weten waar je bedje staat!!! Henk geniet van deze Camino...
    Ik kijk uit naar al je berichten, buen Camino y Ultreia, groet, Ineke




  • 09 Maart 2016 - 07:27

    Caroline Jansen:

    Hoi Henk,

    Wat fijn om na het wakker worden, een kopje koffie en dan jouw reisverslag te lezen. Ik wordt er emotioneel van. Ik voel jouw vreugde. Ik wens je een heel fijne Camino. Goede ontmoetingen en veel genieten. Kijk uit naar je volgende verslag.
    Goede reis
    caroline

  • 09 Maart 2016 - 09:03

    Ineke V D Wetering- Veldhuis' :

    Henk, ik wens je veel plezier met elke stap die je gaat zetten, ik volg je graag, samen met anderen uit Oss

  • 09 Maart 2016 - 10:26

    Mieke Van Schadewijk:

    Goeie morgen Henk,
    Je bent op weg, de kop is eraf. Moeilijk om al je lieve mensen achter je te laten en alleen op weg te gaan. Maar je bent niet alleen, wij volgen jou. Ik althans, je zit in mijn hoofd en ik kijk uit naar je verslagen over je tocht.
    Henk het ga je goed in mooie en in zwaardere tijden....
    Lieve groet Mieke

  • 09 Maart 2016 - 13:18

    Thea:

    :-) Verrassing !?

  • 09 Maart 2016 - 17:31

    Franka:

    Henk je bent nu al een bestseller aan het schrijven! Wat schrijf je lekker! Succes met je fantastische avontuur, geniet en ontspan en af en toe een mooi verhaal hier. Om in je eigen woorden te spreken: TOP!

  • 09 Maart 2016 - 22:42

    Liesbeth:

    Hai Henk, ik ben nog steeds in de roes van je vertrek.
    Fijn hé dat er zoveel is om dankbaar voor te zijn.
    Ik las 's avonds voor het slapen gaan je voeten masseren, oftewel lief voor zijn, ik denk laaat het maar ff weten haha.
    Weltrusten voor zo, slaap lekker. Liefs Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 155039

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: