Zondagskind gaat van start - Reisverslag uit Vught, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Zondagskind gaat van start - Reisverslag uit Vught, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Zondagskind gaat van start

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Maart 2016 | Nederland, Vught

Het zondagskind is onderweg
Laat ik nu ook echt op zondag geboren zijn en dat merk ik nogal eens. Zo ook vandaag.
De wekker stond op zes uur vanochtend en 15 minuten ervoor ontwaak ik en voel me heerlijk uitgeslapen Alhoewel de nacht kort was na nog even stappen.
Heerlijk geslapen en ongelooflijk maar waar, niet eens liggen woelen.
Om zes uur sta ik op en begin dan toch eindelijk met het pakken van m'n rugzak. Och, alles ligt rondom klaar en moet enkel een plekje in de tas krijgen.

Vanaf 08.30 uur wordt het druk, drukker, drukst bij mij in huis met afscheidnemers en meelopers. De eerste tranen vloeien bij het afscheid in Hedel.
Zielsgelukkig voel ik mij wanneer ik op de Hélse brug nog eens omkijk, met zoveel lieve mensen om mij heen. Wat ben ik een rijk mens.

In optocht naar Den Bosch waar mijn kieltje wacht om me nog even in het feestgedruis te storten alvorens door te lopen. op weg naar de St Jan om nog meer vrienden te zien en gezamenlijk kaarsjes te branden.
Wat is dat bijzonder en wat een kippenvel. Opnieuw loslaten van dierbaren en opnieuw heb ik - gelukkig - m'n emoties niet onder controle.
M'n rugzak wordt gestald bij Pilkington en dan is het toch efkus tijd voor een brandewijntje en Oeteldonkse mupkus. Ons groepje wordt opnieuw kleiner en wat mooi te ervaren dat loslaten haast niet mogelijk is. Lof joe.
Vadertje tijd tikt door en de brandewijn ook.
Oeps, ik moet toch echt op pad. Om 15.30 uur weten we elkaar te raken met mooie laatste woorden. Kijk goed uit, pas goed op je zelf, have fun, ik zal je missen en ik hou van je. Echt diep gemeende woorden maken het gaan lastig maar o zo waardevol.
Met z'n vieren, Marjolein, Henri, Sjors en ik gaan we m'n rugzak halen en lopen we aan. Nog een keer kijken naar elkaar met het besef dat het afscheid in zicht is. Wat is het loskoppelen heftig. Dit is echt houden van.

En dan is het zover..... niet meer omkijken en huilend de bocht om. Los van alles en iedereen,
Drie straten verderop heb ik jullie allemaal in beeld - in m'n hartje - en besef ik wat voor een bijzonder mooie en onvergetelijke dag jullie mij hebben gegeven.

Het zondagskind is onderweg naar morgen.
Dank jullie wel allemaal. Lof joe xxx

  • 06 Maart 2016 - 23:15

    Emmy Visser:

    Phia heeft een foto op Facebook gezet , jij daar alleen het avontuur in . Zelfs aan de achterkant zag ik dat je huilde en daar moest ik weer van huilen. Daar gaat ie schreef ze. Henk lieverd de foto koester ik . Slaap goed en morgen weer fris op pad

  • 07 Maart 2016 - 06:15

    Sandra Nendels:

    Mooi! Xxx

  • 07 Maart 2016 - 06:36

    Caroline Jansen:

    Lieve Henk,

    Na een prachtig afscheid, nu echt op pad. Veel succes. Je zit in mijn hart. Uit ervaring weet ik ook hoe moeilijk loslaten is. Als jij terug ben met allemasl mooie en emotionele verhalen zal ik ook mijn verhaal weer vertellen aan je.
    Een goede tocht.
    Liefs caroline

  • 07 Maart 2016 - 07:52

    Anette:

    Lieve Henk,
    Ook ik heb de foto op facebook gezien en wist niet het verhaal erbij, maar die foto waar jij wegliep heeft mij diep geraakt ! XXX

  • 07 Maart 2016 - 11:34

    Thea :

    Efkes naor dun optocht gaon en dan Henk tegen komme bij onze lieve vrouwke in de St.Jan.
    Een dag vol emotie … zoals het moest zijn.
    Moeizame wegen lijden vaak naar mooie bestemmingen dus lieve Henk …
    geniet van al het moois om je heen… geniet van vandaag !
    Goede reis ... T X

  • 07 Maart 2016 - 11:54

    Roos Davies:

    Wat mooi Henk en wat geweldige lieve vrienden en familie heb je!
    Ik ga je volgen oud-collegaatje van me!
    Dikke knuffel uit Deventer X
    Roos

  • 07 Maart 2016 - 15:27

    Harrie Schoones:

    Ik heb je gevonden . Het gaat je goed en een inspirerende tocht toegewenst.

    Van de eenzame fietser op de Campina in Oisterwijk.

  • 07 Maart 2016 - 19:02

    De Hoboos:

    Nou Henk, de eerste kilometers achter je. Geweldige foto's van gisteren verschenen op FB. Pfff brok in mijn keel, een lach, een traan. Laat staan voor jou pfff. Lieve vriend goeie reis en we volgen je op jouw bijzondere pad!! XXX

  • 07 Maart 2016 - 21:29

    Henri En Marjolein:

    Hey vriendje,

    Wat was het een prachtige dag gisteren !
    Echt heel bijzonder om samen met vele vrienden en familie de eerste stappen te mogen zetten. Samen met jou, onderweg naar morgen. Jij verbindt ons allemaal op een hele mooie manier.
    Mooi om te zien dat een ieder op zijn eigen manier op steeds een ander tijdstip afscheid van je nam. Een emotionele maar ook gezellige en oh zo bijzondere dag.
    Tsja, en dan inderdaad samen met jou nog ff een stukje oplopen, een laatste knuffel en kus, de laatste foto van jou en het gezellige Oeteldonk en ons allemaal loslatend. Die laatste foto heeft in ieder geval bij velen zoals we kunnen lezen indruk gemaakt. Nog even een laatste zwaai met je arm maar niet meer achterom kijkend....
    We hebben het een hele bijzondere ervaring gevonden en wensen jou nogmaals een hele mooie reis toe. Vanaf nu ben je een echte Pelgrim !

    Pas goed op jezelf en geniet,
    Liefs, Henri en Marjolein

  • 07 Maart 2016 - 22:08

    Helma En Walter:

    Lieve Henk wat een mooie bijzondere dag gisteren. Wat ga jij een geweldige levenservaring tegemoet.
    Het moment van afscheid nemen is moeilijk . Maar ik heb je gisteren ook zien stralen. Een mooie
    twinkeling in je ogen. Lieve vriend ga je missie volbrengen en geniet van elke dag!!! Je bent een mooi
    en gezegend mens wij houden van je!

    Walter en Helma.

  • 08 Maart 2016 - 18:16

    Ad En Ellen:

    Lieve Henk,

    Bijzonder mooie dag....Dankbaar en blij dat we erbij mochten en konden zijn

    Liefs Ad en Ellen

  • 08 Maart 2016 - 19:57

    Annemie & Clemens:

    Hallo Henk,

    We wensen je heel veel succes!
    Groetjes vanuit 's-Hertogenbosch.

    Annemie & Clemens

  • 11 Maart 2016 - 08:38

    Carine Van Hoesel:

    Hi Henk,

    Tjonge ...wat een avontuur....super leuk om jou te volgen...met mun kopje thee en mun krantje wor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 904
Totaal aantal bezoekers 155053

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: