Geluk - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Geluk - Reisverslag uit Wittem, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Geluk

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Maart 2016 | Nederland, Wittem

Een eigen huis, een plek onder de zon...... alles kan een mens gelukkig maken. Dat zingt René Froger.

Wat is geluk eigenlijk? Het winnen van de loterij? Zoveel geld hebben dat je van gekkigheid niet weet wat er nog mooier en beter moet worden aangeschaft. Een nog mooier of groter huis dan de ander. Ja, auto's doen het ook altijd goed.
Alle materiaal moet worden onderhouden, zijn we zuinig op. Oe, wat een zorgen kun je daar over hebben.
Je kan er dus - naar mijn idee - maar beter zo min mogelijk van hebben. Heerlijk overzichtelijk is mijn "huisje" wat ik op m'n rug draag. En meer is voor nu niet nodig. Het onderweg zijn en de ontmoetingen voelen fijn aan en geven mij een warm gevoel. Meer dan voldoende om dik tevreden te zijn. Het is goed zo.

Geluk is een gevoel. Je kunt het niet aanraken, je kunt het niet vasthouden. Je kunt het niet ergens neerzetten, en het dan later weer ophalen.

Wat bijdraagt aan mijn geluk is de wandelstok die Robert voor me heeft gemaakt. Wat was ik ontroert toen ik hem op ging halen. Zo mooi, met een prachtig bewerkt houten handvat en een modern onderstel. Oud en nieuw bijeengebracht. Dat is waar ik van hou. Bij mij thuis is dat ook terug te zien.
Het deed me wat toen hij zei: "dan heb ik toch het gevoel dat ik een stukje met je oploop". Het ontroert me weer.
En volgens mij Robert, heb jij je niet kunnen realiseren hoe zeer je met me meeloopt...... en soms ook mee terug omdat ik de stok vergeet. Echt top jongen.
En niet onbelangrijk, ik voel me er ook veilig door. Tenkjoe.

Vannacht ben ik uit bed gevallen, en geen druppel gedronken. De B & B was een oude boerderij en liep zo schuin af, dat toen ik mij omdraaide in bed, werkelijk uit bed rolde met mijn oogkas op het tafeltjedat strak naast het bed aan het kopend stond. Ik lag dubbel van het lachen. Het zal vast blauw worden maar och, ik ben toch niet zo goed in selfies.

De natuur is schoon, het weer is opnieuw heerlijk. Ik geniet. Wat een geluk toch. Ja, puur geluk.
De beekjes slingeren mooi door het Limburgse landschap. En wat ook zo mooi is zijn de beverholen. Sjonge, wat een gaten. Een foto hiervan heb ik bijgevoegd.

Inmiddels in het klooster van Wittem aangekomen.  Trouwens m'n duurste slaapplek tot nu toe dreigde het te worden. 40 euro zegt de receptioniste. Ja, de pelgrimskamer was al vergeven. Ikke nie flauw en zeg haar dat ik benieuwd ben wie er nog meer pelgrimeert. Zegt zei: hij is bezet door studenten. Dat wordt dus reductie zeg ik. En zei zegt: ja, we moeten er morgen maar 27,50 euro van maken net als voor de pelgrimskamer. Kijk, dat is toch effe lekker.
Gelijk maar kapot geslagen bij de bistro op de hoek.

Ultreia xxx

  • 16 Maart 2016 - 06:49

    Janny:

    Lieve Henk,
    Wat een geluk om jou te mogen volgen!
    Je verhalen zijn zo mooi en liefdevol geschreven, ik ben ontroert en blij tegelijkertijd.
    Ik wens je een fantastisch vervolg van jouw bijzondere reis en heel veel mooie ontmoetingen.
    Lieve groet van Janny

  • 16 Maart 2016 - 09:07

    Sien En Jeroen:

    Hoi Henk

    De pelgrims uit Valkenswaard volgen je nog iedere dag, maar na gisteren ..de val uit bed...moest ik weer even reageren
    Ik zie het helemaal voor me, haha, en een blauw oog is zo over
    Ook goed onderhandeld met je slaapplek.
    Gelukkig blijft het weer nog mooi om te wandelen
    We volgen Zora ook, zij gaat wel de zelfde route die mijn zoon vorig jaar deed.
    En sinds gisteren ook weer een streekgenoot die vertrokken is.
    Wij genieten van al jullie verhalen
    Bon Camino Henk

    Groetjes Sien en Jeroen

  • 16 Maart 2016 - 12:39

    Henri En Marjolein:

    Haha,
    Ik zie het al voor me die val van het bed en jouw lach.
    Ach ja, ook daar hoort een liedje bij: blauw, blauw, ik hou van jou !
    Mooi stukje over geluk. Doet een ieder weer beseffen hoe het zou moeten zijn.
    Ja, je stuurt ons allemaal ook weer lekker ff bij zo tijdens je tocht.
    Dat doe je goed.
    Liefs, Marjolein

  • 16 Maart 2016 - 15:08

    Liesbeth Laros:

    niet jij alleen lag dubbel van het lachen, maar ik ook dat je uit bed bent gevallen. Ik zag het helemaal voor me dat het daar in die toko zo schuin liep. Ben wel wel dat je je niet heel erg hebt bezeerd. Ennuh..... wanne mooie stok, da gaat helemaal goed komen met jou haha. Ik ga ff naar de Rompert lopen en da vindt ik al ver, lol. De zon doet weer z'n best voor jou, zou zeggen tippel ze, groetjes.

  • 16 Maart 2016 - 15:08

    Diënne:

    Hoi hoi Henk,

    Wat is het toch bijzonder & mooi om je verhaal te lezen.
    Ik wens je een fantastische reis toe met weinig regen en heel veel mooi weer!
    Geniet van de mooie route,s en de omgeving daar.

    Groetjes Diënne

  • 16 Maart 2016 - 17:49

    Thea:

    Met een wijntje erbij even kijken hoe het met Henk gaat.
    Wat ga je goed !
    Wat schrijf je mooi en wat krijg ik daar een warm gevoel bij ... of zou het van de wijn komen :-)
    Nee ... je mijmeringen zijn hartverwarmend en de muziek die door je hoofd speelt ... mooi !
    Muziek en ritme vinden hun weg tot in de geheime plaatsen van de ziel.
    Weet je nog ... eerst het lichaam dan de geest en de rest is voor de ziel.
    Je bent op de goede weg en wij genieten mee ...
    lieve groet en dikke knuffel X T

  • 16 Maart 2016 - 17:58

    Phia:

    Ha jungske,

    Ik zit hier weer met een big smile op mijn gezicht! Ik zie het al helemaal voor me Henk hoe jij uit het bed bent gerold! Hi hi. Ook zie ik je in gedachten lopen, al flierefluitend, zingend langs al die mooie plaatsjes die je zo prachtig beschrijft. Apetrots ben ik op je lieve vriend.

    Kusje voor op het oog en veel knuffels voor onderweg

    xxxx Phia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 637
Totaal aantal bezoekers 154933

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: