Heel klein worden - Reisverslag uit Nuth, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Heel klein worden - Reisverslag uit Nuth, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Heel klein worden

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Maart 2016 | Nederland, Nuth

Wat een mooie dag, zondag 13 maart 2016, met mooie ontmoetingen. Dit kan allemaal geen toeval zijn.

Op mijn slaapadres in Limbricht word ik klein, heel klein.
Bij binnenkomst galmt de klasieke muziek meer dan het toegestane decibel door het huis. Lekker hard, daar hou ik van.

Eerst even kennismaken. Wil je douchen of eerst eten? Eerst maar eten. Hier had ik afgesproken om - naar ik dacht - mee te eten.
Ik word alleen aan tafel gezet en vraag Eliza, bij wie ik verblijf, of zij niet gezellig mee eet, of hebt u al gegeten?
O nee, nee, zegt ze, u moet rustig kunnen eten. U moet uw ziel kunnen voeden, u moet daarbij niet gestoord worden.
En zegt vervolgens: het is heel bijzonder dat u hier bent daardoor voelen wij ons gezegend. U loopt niet zomaar.
Toen heb ik stiekem toch zachtjes zitten schreeuwen zou m'n moeder zeggen. Wat een bijzonder moment.
Een avond met mooie gesprekken volgt. De volgende ochtend na een heerlijk ontbijt merk ik dat afscheid nemen lastig is. Dank je wel Eliza dat ik bij jou mocht zijn. Heel bijzonder.

Vandaag is het maandag maar geen wasdag. Loopdag wel. Lekker, lekker lôoooooooope....... zing ik. Hoe het komt weet ik niet maar elke dag loop ik in gedachten met carnavalsmupkus. Ik denk dat de teksten, die veelal uit het leven zijn gegrepen, me daardoor pakken. En ja, het is simpel en zonder franje. Jip en Janneke taal zogezegd. Wat zou de wereld daar een stuk van opknappen als we het simpel houden. In ieder geval fijn om deze deuntjes in mijn hoofd te hebben.

Onderweg naar Nuth moet ik flink stijgen en dalen en dat voel ik wel met munne vriend de rugzak op. Door de dagen heen zijn we aardige maatjes geworden en elke dag krijg ik 'm beter geordend.

Toen ik vanmiddag naar Nuth liep kwam ik - naar mijn idee - een echtpaar tegen. Een setje noem ik het vaak. Loop ik zo goed vraag ik hen? Zij mij de mooiste route beschreven om verderop te komen. Bel ik vanavond voor een slaapadres, kom ik bij deze mensen uit. Hoe maf is dat......

Morgen leidt m'n pad - althans dat denk ik maar of de kosmos dat ook met me voorheeft - naar het klooster van Wittem.
Nog een paar dagen en dat zit ik bij onze zuiderburen. Awel efkus Bels klappen (praten).

Adios xxx

  • 14 Maart 2016 - 22:38

    Liesbeth Laros:

    Hai Henk, goh joh wat ben je al een eind. Heb de zon besteld voor je en die kwam nóg ook haha. Leuk die ontmoetingen, geweldig.
    Moest ontzettend lachen bij: pluk de dag, maar laat wat hangen voor morgen. Super. Hier ook alles toppie hoor.
    Leuk is het dat je jou zo kunt volgen.
    Ik wens je goede nacht en slaap lekker!. Morgen: onderweg naar morgen, óf als ut morgen net zonne mooie dag is as vanmorge, wordt het morrege unne mooie morrege.
    Liefs Liesbeth xx

  • 14 Maart 2016 - 23:01

    Toos Brok- Van Der Schoot:

    Wat mooi om jouw verhalen te lezen, en zo mee te kunnen lopen met jouw pelgrimstocht. Veel succes bij je eerste grens overstap. Liefs Toos

  • 15 Maart 2016 - 06:01

    Caroline Jansen:

    Henk,
    Bijna in Belgie, geweldig. Toeval bestaat niet. Als je terug ben, kunnen wij wel bepaalde ervaringen uitwisselen. Er is meer tussen hemel en aarde.
    Liefs daroline

  • 15 Maart 2016 - 08:33

    Carine:

    Morge Henk, wat is toch lekker om zo met je mee te lopen

  • 15 Maart 2016 - 09:07

    Anja Sterk:

    Hallo Henk,

    Wat bijzonder allemaal al die ontmoetingen.
    De eerste volle week zit er op en je kan al een boek schrijven.
    Heel leuk om jou verhalen te mogen lezen, ik geniet ervan !!
    En de reis is pas begonnen.
    Geniet heerlijk verder en veel wandel plezier.

    Liefs Anja xx



  • 15 Maart 2016 - 14:12

    Truus Janse-Verhaar :

    Hoi Henk ,

    Wat beschrijf je je pelgrimsbelevenissen boeiend !
    Je hebt al heel wat bijzondere ervaringen opgedaan . Erg boeiend om je te volgen , ik verheug me op je verhalen. Je loopt met "open ogen, open oren "om alles te ontvangen /te verstaan je bent een rijk mens !
    Liefs en buen camino Truus .

  • 15 Maart 2016 - 14:20

    Cécile Daanen En Nico Daanen:

    Hallo Henk,
    Geweldig!! Mooi om te lezen.
    Van Mieke (van schilderles, van mijn maandagochtendgroep) de tip gekregen om je te volgen. Gaan wij zeker doen! Onze voorbereidingen om de Camino te lopen stammen van enkele maanden geleden en ons plan is om ca. 1 april 2017 te starten, vanaf de Pietersberg.
    Dus. Ik denk dat we jou route kunnen gaan volgen, ongeveer.
    Je belevenissen en verhalen zijn nu al geweldig en we zijn zoo benieuwd naar al jou volgende reisverslagen.
    Heel bijzonder dat jij het alleen doet en jammer dat ik het nu pas weet anders hadden we voordat je ging er al lekker over kunnen hebben.
    Heel veel plezier en succes Henk, met al je gevoelens en gedachten. We volgen je!

    Nico en Cécile

  • 15 Maart 2016 - 17:04

    Mootje:

    wat heerlijk om samen met jou mee op reis te mogen...en wat bijzonder met wat er allemaal al op je pad is gekomen....wat volgt nog.....genietter van...dikke zoen

  • 15 Maart 2016 - 17:54

    Mieke Van Helvoirt:

    Hoi lieve Henk,
    Wat een mooie belevenissen heb jij op weg. Prachtig om te lezen.
    Wat je zoal meegemaakt heb in deze week is heel bijzonder, jouw reis kan niet meer stuk.
    Lieve groetjes

  • 15 Maart 2016 - 20:23

    Leidy Van Elk:

    Hallo Henk,

    Leuk te lezen waar je bent en wie je ontmoet
    Groetjes

  • 15 Maart 2016 - 21:03

    Linda:

    Hoi, mooi dat we jouw belevenissen zo kunnen meemaken, kijk steeds naar je verhaal vd dag uit!! Even dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 702
Totaal aantal bezoekers 155061

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: