Gevraagd en ongevraagd advies - Reisverslag uit Maroñas, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Gevraagd en ongevraagd advies - Reisverslag uit Maroñas, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Gevraagd en ongevraagd advies

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

18 Juli 2016 | Spanje, Maroñas

Vanmiddag laat ik m'n gedachten gaan over m'n rol op m'n werk. Ik zeg tegen iedereen, die het maar horen wil,  dat ik de mooiste baan heb die er is.
Als ambtelijk secretaris ondersteun ik de ondernemingsraad van STMR, zowel secretarieel als beleidsmatig. Ik geef gevraagd en ongevraagd advies en probeer het werk voor de leden van de ondernemingsraad zo uitdagend mogelijk te maken. Ik zeg altijd: probeer er de leukste dingen uit te pakken......

Hoe mooi kan gevraagd en ongevraagd advies zijn en wanneer raak je alergisch van ongevraagd advies. Voor mij was de maat bereikt vandaag. Een hele mooie spiegel overigens.

Tja, hoe anderen voor je willen zorgen, het graag anders willen........

Nou weet ik dat ik snurk en soms ook niet zo zuinig ook. Ja, een heel symfonieorkest komt in de albergues met mij voorbij. Allerlei instrumenten zitten in het orkest.

Het is de toon die de muziek maakt.......
Vandaag vond ik - bij het ontwaken - een "ode" van de "dirigent". Een briefje op m'n bed met het volgende:
..... When you get home you should have a sleepstudy.......
Het gemis van de aanhef vond ik jammer en daardoor overduidelijk. Maar ik moet eerlijk zeggen, dat is een aanname.
Even later hoorde ik dat zij heel de nacht had rond gespookt. Verschillende keren heeft ze mij wakker gemaakt, aangetikt, om proberen te rollen. En ik? Ik sliep gelukkig gewoon door. Niet wakker te krijgen.
Nee, ik hou van een goeie nachtrust.

Juan, de Spanjaard, lag dubbel van het lachen en zei: it's natural, "she is a hamburger" en daarmee bedoelend dat het een ietwat turbulente dame van de US is. Wij lachen en in m'n onderbroek omhels ik hem en zeg "amigo".

Afijn de dag vangt aan, ik schiet in m'n wandelpantoffels en we zijn van start. Als we eenmaal goed en wel de pas er lekker in hebben en 10 km verder op het terras hebben plaatsgenomen komt de "dirigent" kennismaken. Ik had haar nog niet eerder in beeld, zij mij wel, hahaha.

Steekt zij hetzelfde verhaal nog eens af met een dwingende toon. Ik bedank haar nog netjes voor de informatie. Nee, de toon is gezet.....

Ik haak af merk ik en dat vind ik een interessante want nu heeft ze het tegenovergestelde bereikt. Ik luister niet meer naar haar ongevraagde advies, ik hou niet van opleggen, dwingen en moeten.
En nog eens vangt ze aan en vertelt dan dat ik wel dood kan gaan. Och ja, wat Amerikaans, wat een drama.
Dubbel van het lachen draai ik me om, nee hierin kan ik niet mee.

Ik heb trouwens in Frankrijk mee d'n dokter een dormira gedeeld en die vond het allemaal prima, niks mis mee. Enne..... ik zaag toch heel wat af.

Vandaag is het een super hete dag en we weten er 30 km uit te trekken. D'n albergue op de route is tot de nok toe gevuld en worden we opgehaald vur een plekske en manana weer terug gezet op de route.

Wat een schiterende natuur zo naar het einde van de wereld. Nog twee daagjes - 47 km - te gaan en dan zit m'n camino er echt op. Pfffffffff.

Hasta manana
XXX

  • 18 Juli 2016 - 21:49

    Frits Grijsen:

    Henk
    Van harte gefeliciteerd met deze fantastische prestatie. De laatste stukje ga je zeker nog even halen. Ik hoor van iemand naast me nog drie dagen. Voor mij begint morgen de 4dAgse Nijmegen. Ook hier is het erg warm (morgen 31 gr. en wo 34 gr.). Ik wens je nog veel succes toe de laatste dagen.
    Gr. Frits Grijsen

  • 18 Juli 2016 - 22:44

    Josefine :

    Hoi Henk

    Mooi jou verhaal!
    Loop je toch ook naar Muxia?
    Ik vond het stukken mooier dan Finisterre.
    Ja ik leg je niks op ;-)

    Groetjes Josefine van den Hoven

  • 19 Juli 2016 - 12:55

    Thea:

    :-D Somebody needs a happy meal ! ;-) LGR.T

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 154924

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: