Openheid opent.... - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Openheid opent.... - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Openheid opent....

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Juni 2016 | Spanje, El Burgo Ranero

Ja, wanneer je jezelf bloot geeft tot op je ziel verbind je en opent het nieuwe deuren.

Ik heb nog wel efkus in munne rugzak gekeken of ik geen ritske of een zijvékske vergeten ben.... Nee, ik heb werkelijk alles op zunne kop gehad en alles "repackt".

He, daar hebben we "Hank". Ook Amerikanen kunnen Henk niet uitspeken. Hank...... you always smiles so nice.
Ja, zegt een ander "dat komt door z'n vrijheid, hij is almost vier maanden van huis.......

Ja, ik straal van alle kanten, 'k lijk wel zunne glowdoll. Tja, het is ineens weer 180 graden gedraaid.
Dé zij'k dan ok wir.....

Al dagen kom ik twee jonge meidekus tegen. Zij hebben mijn hart gestolen. Marieoe is een Italiaanse die haar maatje heeft gevonden in de Koriaanse Sofia. Wat een liefies.
Marieoe heeft een glimlach van twee meter breed in mijn ogen. Wat een respect heb ik voor haar. En dat laat ik ze voelen ook, ik druk ze dicht tegen me aan. "Ooooooooooooooo, you are so nice", zegt ze.
Vol met blaren en elke dag komen er bij..... Het lijkt wel een Driels champignonnenbed. En zij..... zij blijft smilen, zo lief. Elke keer als ik ze tegenkom wil ik ze wel dragen, zo voel ik met haar mee. Ik weet als geen ander hoe het voelt om met blaren te lopen. Wat ben ik dankbaar dat ik op mijn camino niet één blaar heb gelopen.

Wat je geeft, krijg je terug. En niet zo zuinig....
Even later moet ik er zachtjes om huilen. Ik heb ineens efkus door wat voor een mooi mens ik ben die zoveel mensen "aandouwt" onderweg. Aanmoedigt omdat ik zoveel te geven heb. Liefde die ik in mijn leven heb opgebouwd en die wel tig maal verdubbeld is op de camino. Oejoejoej, dat kan wat worden bij thuiskomst......

Tja, je kunt voor iedereen weglopen of ze voor de gek houden, maar je zelf niet....
Ik word steeds eerlijker naar mezelf, zonder angsten.
Nu mag ik steeds meer ervaren hoe mooi ik werkelijk ben en ik ga meer en meer van mezelf houden.

Ik zie heel veel grote harten, mooie open harten die ook op zoek zijn naar zichzelf......
Wat een rare wereld eigenlijk.

Vandaag een route van 31 km gelopen. Veelal langs een soort parallelweg. Tja, ik vind het wat eentonig maar mee mun dupkus in en Belle Perez in't gehoor. Nee, niks mis mee.
Imiddels in El Burgo Ranero aangekomen en heb ingecheckt bij een mooie Albergue met een heerlijke tuin.
Relax....... Don't worry, by happy.

Adios amigos
XXX

  • 26 Juni 2016 - 18:32

    Henri En Marjolein:

    Hey vriendje,

    Dat jij een mooi mens bent dat wisten wij al lang en wij houden al een hele tijd van jou.
    We zijn blij dat je nu eindelijk ook van jezelf kunt houden.
    We zijn heel benieuwd naar je thuiskomst en zoals je zelf zegt met nog meer liefde om te geven. Dan zal t vast tijd worden om iets moois voor op de bank uit te zoeken, haha.

    Liefs en een dikke kus, Henri en Marjolein

  • 26 Juni 2016 - 18:51

    Caroline:

    Henk,
    Wat goed dat je nu ook van jezelf kan houden, wat zal dat een openbaring zijn. In gedachte zie ik je lopen, met je vrolijke open ogen en je big smile. Inderdaad don't worry be happy.
    Alleen de weg daar naar toe gast niet altijd over rozen, soms moet je daar erg diep voor gaan.
    Liefs caroline


  • 26 Juni 2016 - 19:43

    Sylvia Jansen:

    Hoi Henk,
    Wat mooi om te lezen dat jij van jezelf bent gaan houden. Dat is volgens mij de sleutel tot geluk. Als je van jezelf kan houden dan pas kan je van een ander houden. Geniet van al die mooie inzichten en de route die jij nog gaat lopen letterlijk en figuurlijk.
    Lieve groeten Peter en Sylvia

  • 26 Juni 2016 - 20:20

    Emmy Visser:

    Buenas dias Henk, ben super trots op je !! Met name dat je geen blaren hebt (geintje HA HA HA). De foto,s vind ik ook altijd leuk om te zien. Met name als jij er op staat. Anders weet ik niet meer hoe je eruit .ziet ....de jongens vinden het ook super als ook mijn moeder en zus .
    Ik hoor je niet meer over bellen drinken , ze hebben in Spanje toch ook lekkere cava,s? Goed de Franse zijn misschien iets lekkerder maar toch.
    Veel plezier xxxxxxx Emmy

  • 26 Juni 2016 - 23:43

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    Zelf kennis is de beste
    Wat heerlijk dat je een ander een steuntje in de rug kunt geven of net dat zetje extra. Mooi toch...en dat je zoveel te geven heb ik bij ondervinding ervaren. Niet nieuw voor mij, daarvoor nog altijd dank. .
    Groots zo'n warm mens en met alle liefde die hij heeft opgebouwd en nu zo kan delen. Ik hoop dat er een team van vrienden zijn,dat als je thuis komt wordt opgevangen daarna. Dat zal een enorm gemis worden, zo intens je dit beleefd en open staat voor je eigen emotie.

    Wij hebben hier met veel regen en af en toe zon onze beide verjaardagen gevierd. BBQ onder parasol wat een nattigheid zeg . Maar was gezellig. Ate en Fabio waren ook nog gekomen dus dat was wel een verrassing. Lieve Hank pluk de dag, je ziet er stralend uit op de foto's.

    Niet van wat we bezitten, maar datgene waarvan we ten volle genieten bepaalt je geluk.

    Leafs zusje van....
    Antoinette goeie reis

  • 27 Juni 2016 - 14:01

    Henri Berende:

    Hola Henk,

    Ook Annelies en ik lezen met veel plezier en instemming je verhalen. Ook vandaag op de verjaardag van ons 47e huwelijksjaar. Ik wilde juist een reactie plaatsen, geïnspireerd door de voorgaa de reactie op jouw blog.


  • 27 Juni 2016 - 16:57

    Thea :

    Mooi mens ! :)
    You are so beautiful
    to me
    You are so beautiful
    to me
    Can't you see .........
    LGR.T X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 154922

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: