Een bijzondere dag - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Een bijzondere dag - Reisverslag uit Vianden, Luxemburg van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Een bijzondere dag

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

23 Maart 2016 | Luxemburg, Vianden

Ineens zit ik met Chrisje, een vriend van me die veel te vroeg is gestorven, terug in de tijd. Ja, even uit het hier en nu. Fijn om mooie momenten terug te halen.

LIEFDE
Liefde kun je niet verdelen
in liefde zus en liefde zo
Zij kent geen rangen en geen standen
zij kent geen level, geen niveau
Je kunt er niet mee marchanderen
zij is geen loterij, geen spel
Je kunt haar niet organiseren
zij is er niet of is er wel

Een prachtig gedicht van Toon Hermans, zijn favoriet.

Wat hebben we gefeest en lief en leed gedeeld. Wat een mooie tijd en wat was je een mooi mens.
Efkus vijf minuten zei je dan en dan konden we er weer op uit om, vaak tot in het holst van de nacht, te feesten.

Chrisje, menneke, je bent met me op pad....... en ja, dan is het even heerlijk KM maken met jou. Lof joe.

Wat zou ik nog graag een dagje met je feesten. Maar ja: gisteren is voorbij en morgen moet nog komen......

Het is een bijzondere dag..........

Ook bijzonder was het om nog voordat ik vanochtend de route oppikte Jos tegen te komen. Jos is onderweg naar Nice en loopt deze route in stukken. We hebben allebei bedacht dat de eindstreep voor vandaag Vianden wordt. Hij heeft de jeugdherberg al geboekt en ik wil daar boeken. Toeval?
We lopen de ochtend samen op en we spreken af om later de dag samen wat te drinken. Het werd eten en drinken.
Dank je wel Jos voor de mooie dag.

Het is een pittige dag met enorm veel klimwerk. Eigenlijk te veel voor één dag, maar ja.....
Even een voorbeeld van klimwerk: in anderhalve kilometer 250 meter klimmen en ook weer dalen. Dat is echt ginne kattepies.
Maar mooi mensen. Ik val van de ene verbazing in de andere.
Stolzembourg is prachtig. Enne, de Sint Nicolaasberg beklommen. Pffffff. Toen stond het lui zweet werkelijk tot boven m'n oren.
De afdaling naar Vianden was, zoals mijn wandelboekje beschrijft: feeërijk met uitzicht op het kasteel.

Nu onder de wol. Opperdeflop.

Adios
XXX

  • 23 Maart 2016 - 22:39

    Elisa:

    Voorzichtig Henk, denk aan je lichaam. Top jongen dat het zo goed gaat...hoe gaat het mediteren onder het lopen?....vergeet niet Ierland!!!

  • 23 Maart 2016 - 22:40

    Emmy Visser:

    Bonsoir Henry
    Combien de tampons tu vais collection ? C,Est n,Est pas importante mais je suis ,,nieuwsgierig,,
    Bonne nuit

  • 23 Maart 2016 - 22:46

    Wilma :

    Wat is het toch leuk om jouw verslagjes elke keer te lezen. Er is een auteur aan je verloren gegaan. In gedachten lopen we met je mee. Leuk hoor!
    Lekker slapen en morgen gezond weer op.....
    Groetjes,
    Bert & Wilma

  • 23 Maart 2016 - 23:56

    Sijke:

    Mooi man
    Ben super trots op je
    Loopse

  • 24 Maart 2016 - 03:49

    Annemie:

    Hallo henk.wat ik lees, is genieten hou vol je hebt de tijd



    Gr annemie

  • 24 Maart 2016 - 07:04

    Caroline:

    Henk,

    Het blijft een feest om jou verslagen te lezen. Wat een mooie momenten
    Maak jij mee, koester ze.
    Gr caroline

  • 24 Maart 2016 - 07:16

    Anette:

    Hoi ,
    Wat geniet ik toch van de verhalen die je schrijft! Het is een mooi moment van de dag om te zien dat het je goed af gaat.
    Liefs Anette xxx

  • 24 Maart 2016 - 08:29

    Inge:

    Kijk!! As ik geweten had da ge Chrisjes tegenkwam dan hak ok nog wel effe gekomme!
    Dès zu lang geleee!Ik zou hem bijna nie mèr herkennen denk ik!

    En zo gaat dat dan. Zo ben je nog aan het aftellen en nu ben je al 2,5 week onderweg naar jou.
    En wij nemen je elke dinsdag gewoon weer mee. Net als Chrisje er gewoon altijd bij is! "Het word een leuk ding,Henk" of "Zo! Weer € 100,- erbij". Dus loop maar snel door, want het seizoen begint in september weer en er moet ook brood op de plank komen wor!Och en vur Mario maken we wel een plekske vrij. Die kan tussen Helmaas en mij in zitten! Tot morgen

    X Inge

  • 24 Maart 2016 - 08:33

    Gemma:

    Hoi Henk.
    Het is heel bijzonder om deelgenoot te zijn van jouw belevenissen,indrukken en emotie.Wij lopen in gedachten met je mee.Ook de foto's die je maakt zijn mooi en geeft een prachtige aanvulling van je verhaal. Henk geniet van je tocht en de mensen die je mag ontmoeten.
    Veel groetjes Frans en Gemma.

  • 24 Maart 2016 - 09:02

    Ad En Ellen:

    Lieve Henk, het is heerlijk zo met jou op reis te zijn....XXX

  • 24 Maart 2016 - 10:17

    Janny :

    Bonjour Henk,
    Wat een mooi verslag weer, ik kijk er naar uit net als iedereen zo ik lees.
    inderdaad... gisteren is voorbij en morgen moet nog komen. en dasokginnekattepies!
    groetjes en toi toi Janny XXX

  • 24 Maart 2016 - 11:07

    José Van Westreenen:

    Hoi Henk,

    Wat is het leuk om jou zo te volgen. Iedere keer weer genieten van je verhalen.

    Geniet van je tocht en nog veel succes verder.

    Groetjes José

  • 24 Maart 2016 - 18:07

    Wendy:

    Wow!

    Nog steeds onder de indruk van je reis. Echt vet!

    De Kids vinden je verhalen helemaal leuk. Je verteld ze op de onckel manier, maar zeer zeker ook op de opa manier.

  • 24 Maart 2016 - 18:08

    Wendy:

    Ik was nog niet klaar met typen ...

    Geniet vooral van je bijzondere reis.

    Dikke kuss

  • 24 Maart 2016 - 20:19

    Hoi Henk:


    Het is fijn om je reisverslag te lezen.
    Ik heb de atlas er bij om te kijken waar je zit
    Nog even door bijten dan ben je zo in Trier.
    Ik wens je al vast fijne paas dagen.

    Groetjes van Rien en Dien.

  • 24 Maart 2016 - 21:01

    Mark En Goyita:

    Henk, ik lees nu net pas jou bundelstukske. Ik heb vandaag ook aan Chris gedacht. Hier in Valencia zijn de Paasprocessies bezig. Dacht aan destijds in Rome, net voor de Pasen, en een wildvreemde mevrouw mij een Paastak gaf toen ik op weg was naar de Paus. Hij heeft z'n zegen toen gegeven over die Paastak, die daarna bij Chrisje terecht is gekomen. Het heeft niet mogen baten, maar betekent wel dat er nog steeds (sowieso door mij met Pasen :-)) aan wordt gedacht. Toch weer mooi om, door wat er op je pad komt, even stil te staan bij bijzonder mooie personen in je leven. Om nooit te vergeten. Lofjoetoe x

  • 24 Maart 2016 - 21:31

    Engelbert En Annemieke V Veldhoven:

    Ha Henk wat een kei mooi avontuur ben je aangegaan , en inderdaad je verwoord het zo ontzettend goed .
    Je word als lezer meegenomen door jou beeldende verhaal , met ook nog prachtige foto 's .
    De reis gaat wel heel voorspoedig lijkt het , maar de kilometers moeten toch wel echt door jou afgelegd worden.
    We nemen onze denkbeeldige hoed voor je af Henk , heel veel plezier van wandelen , ontmoetingen en jezelf vinden .
    Wij zien weer uit naar je volgende ervaringen en belevenissen .
    Het gaat je goed met lieve groet Engelbert en Annemieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 654
Totaal aantal bezoekers 154931

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: