Bei Jul - Reisverslag uit Dasburg, Duitsland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Bei Jul - Reisverslag uit Dasburg, Duitsland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Bei Jul

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

22 Maart 2016 | Duitsland, Dasburg

Aangekomen in Weweler, op m'n slaapadres word ik regelrecht naar mijn "bedje" gebracht. "Gutte abund" zei ze, en dag hoor. Nog nie un békske koffie, laat staan unne Bossche bol van de grôôt.

Och, ok wel lekker eigenlijk want m'n dagboek bijwerken schiet er snel bij in. In m'n - papieren - dagboekje houd ik o.a. bij waar ik zoal slaap en wie ik hiervan een kaartje zal sturen mocht ik ooit aankomen in Santiago de Compostela. Voetje voor voetje kom ik elke dag verder.

Ik sta, na een goeie nachtrust, om 07.00 uur naast mijn bedje. Huppetee, door de wasstraat en zonder ontbijt op pad. Voor het ontbijt zorgen lukt deze, op leeftijd zijnde, oude dame niet meer. Dat is helemaal niet erg hoor....
Ik heb nog een halve "mik" en kaas in de tas dus geen nood.

Direct al flink klimmen. Poeh hé, m'n work out heb ik al gelijk te pakken. Hé, wacht eens even geen rood-witte bordjes meer. Och, dat zal toch niet. Ja, toch maar terug en inderdaad een bordje naar links gemist. Een hele stijle klim voor niets afgelegd en het ergste is dat ik opnieuw in het goede pad in de klim moet. Pfffffff.

Wat is de natuur "bjoetiefoel". Ik wandel door verschillende bossen om bij de Ouren uit te komen. Eindelijk ook weer een plek om te eten en te drinken.
Efkus afslaan zou ik zeggen.
Spreken ze hier ineens weer duits. Ja, dat kan mijn motoriek allemaal niet meer uit elkaar houden. Ik hoor mezelf bestellen: "haben sie eine milch por moi". Dan bende nie internationaal wor.....
En zeker niet onbelangrijk, de melk was al onderweg.

In de middag wordt het opnieuw klimmen, dalen, beken, bossen, gedachten en tevreden zijn. Wat een mooie ervaring.

Van het bosgebied naar Dasbourg-pont geniet ik enorm. Zo'n mooi bos met rotsachtige uitlopers en beekjes en alles langs de rivier de Our.

Waar zal ik slapen vannacht. Het is om 18.00 uur nog een verrassing. Maar dan loop ik een camping op en de eigenaar is zo vriendelijk iets in het dorp Dasburg te regelen. 500 meter verderop kom ik "Bei Jul" aan. Een soort truckerscafé met schone kamers met een super fijne douche en een heerlijke pot eten.
En terwijl Jul het eten laat pruttelen type ik mijn blog voor vandaag.

Onderweg naar morgen.

  • 22 Maart 2016 - 21:55

    Mark & Goyita:

    Van alle talen thuis Henk, blijkt maar weer!!!

    Einen mucho bon avond ;-)

    x
    Mark & Goyita

  • 22 Maart 2016 - 22:06

    Emmy Visser:

    Guttenabend Heinrich,
    Wie Geht Es dir ? Wenn ich so alles mal sehe geht Es dir ja gut ! Viele freunliche freunden und leute Welche sehr gut fur dich sorgen . Vielleicht bleibt dass so ich hoffe Es . Trier ist Ein schoner platze und Es gift da ein sehr sehr gutte konditorei . Nicht nur in Trier uberall in Deutchland . Dass ist dass besten fruhstuck , davon Bin ich ja sicher.

    Uberall du kann dass mal leisten du spatziert ganze tag Eine torte ist keine problem.

    In moment lese ich Ein schonen Buch . 1000 kleine bergen auf den rat zur Compostela .

    Ich wunsche dich schoner tagen mit viel spass.

    Gruss dich Emmy

  • 22 Maart 2016 - 23:44

    Greet Healey:

    Het is ok altijd iets.
    Ja Henk
    Hedde geen blaren,dan hedde een talenknobbel.

  • 23 Maart 2016 - 09:19

    Rina Peters:

    Goedemorgen Henk,
    Wat een mooie wandelverslagen lees ik dagelijks van jou. Nu in het mooie Duitsland mijn vakantie omgeving bij Trier waar ik over enkele weken met de motor toer . Een tip wat je niet mag missen is Porta Nigra waar kort bij een prachtige tuin ligt . De dom van Trier zul jij als Pelgrim vast gaan bezoeken en een kaarje aansteken. Veel wandelplezier en geniet van het lekkere eten in Duitsland waar alles erg veel is . Gruss gott Henk groetjes van Rina

  • 23 Maart 2016 - 09:24

    Esther Vh Erve:

    Mooie ontmoetingen, belevenissen Henk!!
    (Toch een beetje jaloers achter mn pc tje thuis en mn wandelschoenen voor 10 (...) km ga aantrekken als warming up voor Nijmegen)

    Viel spaB !!!

  • 23 Maart 2016 - 09:36

    Janny :

    Wat leuk om met je mee te wandelen en te lezen! ;-) mazzelkont!!!

  • 23 Maart 2016 - 12:03

    Thea:

    Ha Ha :-D ... Je schrijft zoals je praat en dat is heerlijk om te lezen ... alsof je naast me staat.
    Het Swiebertje gevoel zit er lékker in en het gaat je goed af.
    Houw alles in die mitte met Lieve groet T

  • 23 Maart 2016 - 16:18

    Anja Sterk:

    Hoi Henk,

    Ja een bosch bolleke zou lekker zijn zeker als je er aan denkt, en dan van de groot natuurlijk.
    Ik zal er een opsturen naar adres "onderweg naar morgen"lekker verpletterd en dan uit oew haand éten.
    Leuk om je verhalen te lezen, gij komt er wel met al die talen.
    Even een verre vooruitblik, want je zit nu al in Duitsland mooie stad Trier, maar het zijn toch een paar kilometertjes verder op. Hopelijk ga je richting Sorges vlakbij Périgueux daar is een hele goede vriendin van mij en uiteraard wandelmaatje gastvrouw voor de Pelgrims. In mei/juni wat verder naar het zuiden is zij in Roquefort (niet van de kaas) en Mont de Marsan. Dat is ten zuidoosten van Bordeaux. Dat zou een leuk slaapplaats voor je zijn om daar in te watten gelegt te worden. Haar naam is Hennie Janssen en heeft zelf ook Santiago de Compostella gelopen. Ik heb jou site aan haar door gegeven en Hennie volgt je.
    Henk adieu hou de post in de gaten .

    Liefs Anja xx

  • 23 Maart 2016 - 17:18

    Carine Van Hoesel :

    Hi ...nou zeg ....ge tippelt lekker....
    Maar ge mot wel ontbijten Wor menneke..
    Mar goed da ge nog bij " Treurenburg" beland bent
    ...hedde oe bukske wer lekker rond kunnen eten.
    Liefs Carine

  • 23 Maart 2016 - 18:39

    Barbara:

    Lieve Henk, och ja de wandeling langs de Our is prachtig. Vooral dat stuk vanaf Ouren langs de grens is geweldig! Wat ben jij toch een bofkont. Wat een avontuur ook al die verschillende gastvrouwen en gastheren, superleuk om te lezen. Ik hoop dat je vanavond weer een leuk adresje vindt. Slaap lekker. Xx Barbara

  • 23 Maart 2016 - 20:31

    Nanny Van Der Linden-Westerbeek:

    Hoi Henk,

    Ook wij genieten iedere x van je reisverslagen. En wat heb je al een stuk afgewandeld! of moet ik juist zeggen OP gewandeld. Al die klimmen zullen wel voor pijn in de kuiten zorgen, of ben je daar al doorheen? En die heerlijke bollen van de groot komen wel weer, maar in Duitsland heb je heerlijke Torte.
    Ik weet zeker dat mijn moeder had genoten van je verhalen;zo zie je maar dat een gebeurtenis in januari er voor zorgde dat wij hoorden dat je ging wandelen en ik nu met plezier uitkijk naar een nieuw verslag.
    Tot de volgende keer!
    Groetjes Nanny en Cor

  • 24 Maart 2016 - 10:56

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk

    Wat een prachtige verhalen haasten om te kijken of je al wat geschreven hebt. Je bent ondertussen al lekker onderweg wor.. Geniet en baardje zoek unnu goeie coiffeur?? Veel goeds en devotie.liefs zusje van.. En gisteren naar Frieland geweest bloemetje bij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 1167
Totaal aantal bezoekers 154919

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: