Zwiebertje - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Zwiebertje - Reisverslag uit Nederweert, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Zwiebertje

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

11 Maart 2016 | Nederland, Nederweert

Heerlijk geslapen gisteren en een super ontbijt volgt.
De zon die schijnt en Annelies en ik zijn beiden goed gemutst. Henri is al op pad. Dank jullie wel, Annelies en Henri, voor de fijne plek en het delen van jullie verhalen. XXX

Op weg naar nieuwe avonturen.
Ik moet aan Zwiebertje denken en aan de knapzak die ik van mijn collega's heb gekregen met kleinverpakkingen erin voor op weg.
Ho, efkus een breek en aan een heerlijk stuk appeltaart bij de Hut van Mie pils geniet ik intens. Heerlijk buiten in de zon. Laat de boeren maar dorsen denk ik dan......

Een mooie tocht die mij brengt van de Meertjesven, Heeze...... Oeps 0, waar slaap ik vannacht schiet me door mijn hoofd als het 17.30 uur is.
Vettrouwen hebben Henk spreek ik mezelf toe.
Ja, vertrouwen. Mooi thema voor een zondag- of breekt zo lekker de werk-editie. Maar lang kan het niet duren dat ik een blog bijhoud want wanneer ik bij de ZIEL aankom schijnt alles de kast in te gaan. Nou ja alles.....

Wij hadden vroeger geen kast thuis, althans zo ervaarde ik dat.  En het geluk gehad dat anderen van mij al van alles vonden voordat ik het zelf doorhad.

Afijn, ik slaap in Someren-eind en word ook nog opgehaald omdat ik verdwaal en m'n paleisje zo'n 4 km van de route ligt. Ik mag ook nog mee eten. TOP.
Wat een schatten van mensen. We delen onze verhalen. Zij gaan binnenkort voor drieeneenhalve maand op de fiets via Duitsland, Frankrijk, Spanje naar Portugal. Echt gaaf. Tenkjoe Yvonne en René voor jullie goede zorgen.

Ik pik de route weer op na wat ronddwalen. En Ik dwaal niet voor niets want de boerin roept me binnen voor heerlijke verse koffie. Een banaan en appels krijg ik mee voor onderweg.
De boerin schildert ook, dus volop praat en dan blijkt ze ook nog eens accordeon te spelen.
Zilverdraden tussen het goud klinkt er op de farm. Ik helemaal in m'n nopjes. Helaas heeft ze een knopaccordeon dus die kan ik helass niet op schoot zetten. Bladmuziek met Franse musettes heb ik wel bij.

De natuur is schoon en ik ben onderweg naar Weert.
Eens kijken wat de pot schaft bij Peerkesbosch?

Toedeloe

  • 11 Maart 2016 - 15:45

    Caroline Jansen:

    Hoi "zwiebertje"

    wat heerlijk om te lezen, ben blij dat het zo voorspoedig gaat. Wat een liefde mag jij onderweg ontvangen. Zelfs ik krijg het er warm van. Henk geniet ervan, het is je gegund. Tot het volgende verslag graag.


  • 11 Maart 2016 - 15:49

    Pauline:

    Hoi Zwiebje,

    Een avontuurlijke dag vol met positiviteit. Genieten.

    Benieuwd naar vandaag :)

  • 11 Maart 2016 - 16:00

    Sien En Jeroen:

    Je gaat als een speer Swieber!!
    Nog zeker een paar dagen mooi weer om te wandelen
    Bon Camino


    Groetjes Saartje ( Sien en Jeroen )

  • 11 Maart 2016 - 16:04

    Yvonne En Rene:

    Het was leuk jou te ontmoeten en de tijd met elkaar was toch nog te kort want ook wij hebben hier een accordeon, maar dan met toetsen, jammer hadden we nog een deuntje kunnen spelen. Veel geluk en gezondheid en wie weet tot ooit in het onderweg zijn.

  • 12 Maart 2016 - 00:09

    Ans:

    Lieve Henk, je bent op pad!
    Je bent pelgrim!
    En je hebt al heel wat cadeautjes gehad; een mooi afscheid, de st. Jan, Oeteldonk, de Heilige Eik, Broeder Fons, gastvrijheid, arcordeon, ontmoetingen...de weg zit er vol van!
    Lopend zie en ervaar je zoveel meer, dat proef ik nu al uit je verhalen!
    En je beschrijft het heel levendig, leuk om te lezen, om je zo te volgen!
    Henk, ik vind je heel moedig! En ik vind het knap dat je zoveel vertrouwen hebt in mensen en dat het steeds goed komt!
    Fijn dat we zo met je mee mogen lopen!
    Veel liefs

  • 12 Maart 2016 - 13:06

    Anette:


  • 12 Maart 2016 - 18:19

    Thea:

    Je tovert een lach op mijn gezicht ... muziek is het medicijn voor de ziel :) heerlijk blijf schrijven. LGR.T X

  • 13 Maart 2016 - 09:22

    Carine:

    Ha Swiebje....wij ook een keer gespeeld....maar ja ..niet verder gekomen dan Alem...hahaha...
    Voor jou is t echt.....hoop dat je weinig " bromsnorren" tegen komt ...maar wel veel "Saartjes" waar je lekker een bakje kunt doen.
    Liefs Carine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 635
Totaal aantal bezoekers 155081

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: