Een bietje sleur..... - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Een bietje sleur..... - Reisverslag uit Astorga, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Een bietje sleur.....

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

01 Juli 2016 | Spanje, Astorga

Twee mooie dagen in Leon achter de rug.
Een bjoetie van een stad met heerlijke tapas, verrukkelijke vino tinto, en met goed gezelschap.

Alhoewel ik eigenlijk tegen ben om te betalen om een kerk te bezichtigen zwicht ik deze keer.
De kathedraal is werkelijk schitterend met zijn hoge stenen bogen met daarin één en al glas in lood. Ik doe de rondleiding met de audiofoon maar ik haak al snel af en laat mijn ogen z'n werk doen.
Wat een arbeid zit hierin, wat een plaatje.......
Afgezien van de lampjes ipv echte kaarsjes - die in mijn ogen unne bonte kermis zijn - is het één pracht en praal.
Ik geniet er van de stilte.

's Avonds zie ik - niet voor het eerst - dat ik uit de groep stap. Ik kan goed in een groep vertoeven maar wanneer ik geen verbinding meer voel is het opperdeflop. ...... of zit dit zo ingeworteld in mij?
Het is zo maf dat van jezelf te zien. Ik doe enkel maar een stap naar achteren en ben uit de groep.
Och, ik kom beter tot m'n recht één op één.

Gisteren was dit ook het geval. We starten met een grote groep. Ik ben al niet voor merk ik en dan heeft het eigenlijk al geen kans van slagen. Na de koffiebreak naai ik er gauw uit, lekker munne eiguste naad...... die is toch ut beste.

Ik loop vanaf Burgos alleen op. M'n eigen ritme, m'n eigen gedachten en eigen dromen........
Tijdens de stops en 's avonds in de albergue is er van alles te delen, daar hou ik dan weer wel van.

Thuis komt steeds vaker voorbij. Niet dat ik heimwee ervaar, ik raak een beetje uitgekeken, ik raak gewend. Ik vraag me af of de sleur bezit van me neemt. Ook dit is wat het is.
Ik blijf last houden van de georganiseerdheid.
Alhoewel Spanje me mooie inzichten heeft gegeven.....
Nee, het leven thuis is meer dan goed.

De route is niet veel bijzonders zo langs unne drukke weg. Nee, het valt un bietje tegen.
Maar geen nood want de bergen zijn al in zicht en morgen wordt het weer klimmen. Yes, uitdaging.
Enne.... het wordt met een paar dagen beduidend drukker omdat heel veel Spanjaarden de laatste 200 km lopen naar Santiago de Compostela, dé staat goed op hullieje CV.

Nu onderweg naar Astorga, naar nieuw avontuur.
Enne, onderweg naar.....

Adios amigos
XXX

  • 01 Juli 2016 - 10:18

    Caroline:

    Gelijk heb je om je eigen weg te kezen. Goed teken dat thuis vaker voorbij komt. Succes
    Met de klim in Spanje.
    XXX daroline

  • 01 Juli 2016 - 18:52

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    Ja het wordt kort dag, en ja jammer dat het een groot Schevingen is daar!!!
    Wat je zegt, loop een paar km en staat goed op je CV.Maar met alles wat je hebt beleefd en heb meegemaakt kan tegen deze kermis niet op. Dus dat zit mooi in de pocket.
    Voor jaren terug was ik op vakantie met een vriendin naar China met een groep georganiseerd.Fout,tipje altijd de regie in eigen hand houden.... Vond dat de meest verkeerde reis die ik gemaakt heb.Dat gezeur over niets en alles vreselijk niks voor mij en blijkbaar ook niet voor jou.
    Geniet jij nog maar lekker van de heerlijke vino tinto, en droom nog lekker,relaxed al genietend van wat komen gaat de eind bestemming......Doe maar een tandje minder en dagje break en met een lekker wijntje die chaos is lekker bekijken.Want niks leuker dan mensen kijken toch.
    Lieve Hank
    Dit levenswerk raakt in zicht, ongelooflijk benieuwd wat volgende missie gaat worden. Denk niet tot pensioen achter je bureau nu je dit zo hebt volbracht. Komt bij de aantekeningen van onderscheidingen van de Gemeente Hedel deze bijzondere prestatie. Ik heb in ieder geval genoeg te vertellen over dit bijzondere project maar vooral bijzonder mens.
    Leafs zusje van..

    Antoinette goeie reis



  • 01 Juli 2016 - 20:14

    Anita Mulder:

    Hoi Henk,
    Wat een mooie dingen maak je toch mee en wat kun je daar op een leuke manier over schrijven.
    Nog heel veel succes, maar vooral plezier die laatste kilometers!
    Groetjes Anita.

  • 02 Juli 2016 - 08:46

    Robin:

    mooi man. Altijd je eigen pad kiezen. En prachtige foto's weer :-)

    Geniet ervan kerel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 154935

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: