À la ferme - Reisverslag uit Gondrecourt-le-Château, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu À la ferme - Reisverslag uit Gondrecourt-le-Château, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

À la ferme

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

07 April 2016 | Frankrijk, Gondrecourt-le-Château

Twee dagen op de boerderij vertoefd en het lichaam even op adem laten komen. O, wat moeilijk om van zo'n warm nest afscheid te nemen. Hier heb ik de warmte van een groot gezin mogen ervaren. Wat een schatten van mensen.

Zij zelf, de boer en zijn vrouw hebben drie - studerende -  kinderen. Twee stagiaires zijn aan boord om het boerenbedrijf te leren kennen, zowel in en rond de stal als helpen bij het huishouden thuis. Daarnaast waren er vijf kinderen in opvang. Wat heerlijk aan tafel en wat hou ik van deze drukte. Schatten van kinderen zaten er aan tafel.

Ineens mis ik kinderen.....
Naast me zat twee dagen een heel guitig jochie die graag hier is met vakanties en mij elke keer de stoel naast hem aanbood en wanneer ik zat zijn handjes tevreden onder zijn kin zette en mij vertederend aankeek. Ik smolt direkt voor hem. O, zo lief........
Volgens mij weet hij best wel dat de plaatsen ingedeeld zijn maar toch, het gebaar. Wat een geluk.

Wat zou ik voor kinderen hebben als ik ze had en wat zouden zij vanuit hun genen, van mij als ouder en van de buitenwereld meekrijgen? Tja, het is zoals het is en ik realiseer mij dat ik toch goed bedeeld ben met de schatjes van kinderen en kleinkinderen van mijn broer en van vele vrienden op mijn pad. Lofjoe. XXX

Ik neem nog een stuk brood om het afscheid nog even uit te stellen. Het leven van een pelgrim moet vooruit.....
O, de tranen zijn niet langer tegen te houden als Christophe afscheid neemt omdat hij verder moet op de boerderij. Ook bij de andere heb ik het kwaad. Wat heb ik het hier goed gehad, wat hebben jullie goed voor mij gezorgd. Hartelijkheid, menselijkheid, ja, daar ben ik gevoelig voor. Hier draait het niet om het geld maar staat de liefde voorop. Chapeau......

Au revoir cher Pascale et Christophe
Au revoir cher les enfants.
Je suis reconnaissants

Helemaal aangesterkt door de goede zorgen, het overheerlijke eten en drinken, vangt de reis opnieuw aan met mooi weer, mooie bossen, beken en vergezichten.

Onderweg vloeien zomaar van het ene op het andere moment de tranen van dankbaarheid als ik terugkijk op de afgelopen dagen. Dan denk ik aan het broodje wat me nog gauw wordt toegestopt vanmorgen en opnieuw loop ik leeg.....

Door deze bijzondere reis komen er zoveel lieve mensen op mijn pad. Man, man, wat een cadeautje.

Inmiddels ingecheckt bij een poepie van een oude dame in Gondrecourt le château. In't durp aan een "plat du jour" schrijf ik mijn blog. Zo, weer helemaal bij.......

Morgen om 07.00 uur is het reveille en staat het petit dejeurne te wachten voordat ik er een route van 34 km uitpers. Ja, vroeg op pad om niet in het grote sprookjes bos te blijven hangen.

Onderweg naar nieuwe avonturen.
Ultreia
XXX

  • 07 April 2016 - 19:41

    Anita Vorstenbosch:

    Jemig Henk, wat neem je ons mee in jouw wereld. Zo veel ontroerende momenten en ervaringen, ze komen écht binnen bij ons. Wij wensen jou nog veel mooie, ontroerende en inspirerende ontmoetingen, en een vredig en veilig vervolg!

  • 07 April 2016 - 19:48

    Caroline:

    Hoi Henk,
    Moet niet gekker worden, maar heb je gemist. Fijn dat je goed hebt gehad. Goede reis verder.
    Gr daroline

  • 07 April 2016 - 19:54

    Pauline:

    Wat een heerlijke dagen. Rust, ruimte en genegenheid.

    Om met warmte aan terug te denken. Je bent het allemaal waard!

    Fijn dat het weer beter wordt voor zulke afstanden.

    Mooie wandeldag ☺

  • 07 April 2016 - 22:12

    Hans:

    Bon soir mon frère,
    Het doet me goed te lezen dat je in een warme omgeving bent opgevangen en te weten dat je op tijd je rust neemt.
    Je moet naar je lichaam luisteren zei je tegen mij toen we vorige week nog samen opliepen en dat lijk je zelf goed te doen.
    Je gaat als een speer, ik volg je in het boekje wat ik inmiddels thuis heb, je bent al op de helft op je traject van Trier naar Vézelay.
    Mooi om je zo te kunnen volgen, morgen dus op weg naar Thonnance lès Joinville.
    Ik zal het zonnedansje vanavond nog even doen, maar weet niet of dat voor Frankrijk ook werkt.
    Zet 'm op kilometervreter.
    Voor morgen een fijne voortzetting van je pad en voor zometeen welterusten.
    Je broer XXX

  • 08 April 2016 - 00:11

    Ineke:

    Wat een mooi adres heb je gevonden zeg! Even bezinnen... en dan kom je zulke lieve mensen tegen! Wat heb jij n geluk om in dit warme gezin terecht te komen! Hier kun je een heel eind mee komen toch! Jij bent weer een mooie ervaring rijker! Zo moet je het vast houden: lieve mensen en voor altijd een mooie herinnering! Maar volgens mij heb je nog heel wat kms te gaan, dus wie weet.... was dit HET moment.... Al die lieve smoeltjes...offfff.... Wat zal die Camino jou allemaal brengen? Jij staat er wel voor open he?! Jij komt nog heel wat tegen hoor...Wat een mooi mens ben jij toch! k geniet van jouw verhalen...

  • 08 April 2016 - 11:56

    Personeel Bakkerij Van Keulen:

    Heel veel lieve groetjes van ons allemaal.en geniet van je bijzondere avontuur

  • 08 April 2016 - 12:36

    Thea:

    Wat een rijke mooie momenten deel je met ons ... daar kun je een mooi boekje voor de toekomst mee opsparen. Morgen loop ik in gedachten een stukje met je mee langs de Waal. Een heel fijn wandel weekend lieve Henk en wees voorzichtig ;-) X

  • 08 April 2016 - 16:04

    De Hoboos:

    Haha Henkus, was de laatste week effe niet in de gelegenheid geweest jou verhalen te lezen. Wouw wat maak je allemaal mee man............ Geweldig en wat bijzonder. Een lach en een traan gaan hand aan hand. Bewondering en trots ook... om je openheid van gevoelens die je mee ons deelt. Blijf lekker lopen en genieten .........au revoir mon ami!!

  • 08 April 2016 - 23:03

    Piet Kluft:

    Voor het eerst een compleet verslag gelezen,diep onder de indruk ! Als ik er om denk ga ik dit dagelijks
    proberen te doen. Wens je veel succes.

  • 09 April 2016 - 12:25

    Niké:

    Lieve Henk, wat een prachtige en ontroerende belevenissen en wat schrijf je mooi, geeft veel stof tot nadenken .Blijf je volgen. A bientôt et bonne route!

  • 09 April 2016 - 23:14

    Riet Van Duren:

    Lieve Henk

    We hebben vanavond weer zitten genieten van je verhalen! Wat kom je toch veel lieve mensen tegen en elke dag weer totaal anders. Heerlijk die foto van die lieve grote familie waar je lekker bij hebt kunnen komen. En wie weet wat er allemaal nog meer op je pad komt.
    Geniet van elke dag, wij blijven je volgen, liefs Bert en Riet, xxx

  • 10 April 2016 - 10:20

    Sylvia Jansen:

    Hoi Henk,
    Heel speciaal die ontmoeting met dat boerengezin.
    Mooi om te zien hoe je op deze wijze meekrijgt waar het om draait in het leven.
    Fantastisch om zo een kijkje te kunnen nemen in gezinnen van anderen.
    Toelaten en toegelaten worden.
    Wederom nog veel verrassende stapavontuurtjes en bonne route!

    Peter en Sylvia


  • 10 April 2016 - 11:33

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk
    Ontroerend zo intens je geniet en de momenten zo te delen. Met dank. Ik heb nog wel wat liedjes voor je. Onder de brug van Parijs.... Waarom fluister ik je naam. ....Laat me alleen. ...Mag ik dan bij jouw zijn. ....Het kan hier zo mooi zijn van Guus Meeuwis.... Henk fantastisch geniet van de mooie en warme verhalen van je. Wens je aller goeds, vrede en geluk zijn met je.Op naar nieuwe gelukt momentjes . Leafs zusje van...

    Goeie reis Antoinette

  • 12 April 2016 - 18:25

    Ad En Ellen:

    Wat een gezelligheid met zoveel aan tafel...snap dat het moeilijk was weer te vertrekken.
    Waarschijnlijk kom je nog veel meer mooie mensen tegen.....

    Goede reis...xxx

  • 15 April 2016 - 00:52

    Tilly:

    wat fijn dat je zo warm wordt ontvangen overal, ik zie je helemaal gaan en wat
    een prachtige foto's laat je ons zien. Geniet, geniet en laat alle mooie dingen goed bij je binnen komen. Knuffeltje voor jou.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 154942

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: