Het leven gaat door, gelukkig - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Het leven gaat door, gelukkig - Reisverslag uit Negreira, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Het leven gaat door, gelukkig

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Juli 2016 | Spanje, Negreira

Wat een mooie dag vandaag.
Ik besluit voor 200% in de geniet stand te gaan en alle sociaal media uit te schakelen. Ja, dat durf ik dan ook ineens........

Naar het eind van de wereld en even geen bereik..... enkel met Jacobus, de kosmos.... en natuurlijk met m'n schatjes, Phia en Peter.

Het is 10.45 uur wanneer ik de kathedraal van Santiago de Compostela binnenwandel.
Wanneer er een rij staat - zo één als we gewend zijn in de Efteling - van meer dan een uur, om Jacobus te omarmen, besluit ik mij af te zonderen en Jacobus en de kosmos - in een apart stukje van de kathedraal - te bedanken voor mijn levensreis. Ik laat mijn gedachten los op de afgelopen maanden en loop alle lieve, bijzondere ontmoetingen nog eens langs en bid voor hen. Wat een mooi moment.

Jacobus en ik zijn al goede vrienden en daar kan geen rij tegenop en ik heb er geen gevoel bij om hem aan te raken, hij raakt mij wel aan als het nodig is......

Even later neem ik plaats - werkelijk - vooraan in de kathedraal. Gereserveerd voor pelgrims staat er op de bank. Nou, dat is dan voor mij denk ik vervolgens.....
Ik met m'n gelopen km's kan met een gerust hart plaatsnemen.

De kathedraal loopt bomvol met pelgrims en touristen. Wat voel ik de gelopen km's binnenkomen en wat een dankbaarheid.

Wanneer de mis begint trilt heel m'n lijf, maar niet meer dan dat. De finish is voor mij duidelijk in Finisterre.

De botafumeiro slingert door de kerk zoals ik vanaf alle hobbels en heuvels slingerde en ook mijn evenwicht weer vond.
Wat mooi denk ik om dit met Phia en Peter te mogen meemaken........

Wat een heerlijke dag gisteren en wat heerlijk om weer herenigd te zijn. Wat een schatjes zijn jullie. Heerlijk om met jullie - vrienden voor het leven - naar het eind van de wereld te lopen. Lofjoe XXX

Een waar cadeautje wnneer ik al m'n caminovriendjes live nogeens voorbij zie komen. Zij al in Finisterre geweest en hun finish gehaald...... En wat zijn we verbaasd dat de kosmos ons nog eenmaal bij elkaar brengt. Het loslaten is moeilijk, pffffffffff.

Gisteren kwam ik om 15.00 uur de plaza voor de kathedraal opgewandeld, vandaag om dezelfde tijd vertrekken we naar Finisterre.

WOW, het is "caliënte" en ook het klimmen maakt het een zware tocht zo na alle herenigingen en opnieuw afscheid nemen. We besluiten een albergue na 14 km te betrekken en lekker mee de beentjes omhoog te gaan.
Het is goed zo.

Hasta manana
XXX

  • 17 Juli 2016 - 22:08

    Anja Sterk:

    Lieve Henk,

    Ja overal komt een eind aan, maar deze is heel speciaal.
    Een om nooit te vergeten.
    En super leuk dat jou dierbare vrienden er voor jou , bij deze gebeurtenis er zijn.
    Jullie zijn al op weg naar Finisterre waar je over een paar dagen zal arriveren.
    Henk Phia en Peter geniet van het laatste stuk naar einde van de wereld.
    Ik ga morgen de 100 ste vierdaagse van Nijmegen lopen.
    Einde van de week zijn we allemaal weer thuis, ik wens jullie nog heel veel plezier en een goede terug reis naar Nederland toe.

    Thanks voor de indrukwekkende verhalen.

    See you later.

    Liefs Anja xxx

  • 17 Juli 2016 - 23:32

    Maatje Marije Van Der Kammen:

    Lieve Henk..... bijzonder mensenkind,

    Wat een gelukkig en bevoorrecht mens ben ik, dat ik de afgelopen maanden getuige mocht zijn van je gedroomde levensreis..... "jouw Camino" .
    Alles wat je bijna dagelijks levensecht hebt beschreven, maakte dat ik je visueel voor me zag in al je activiteiten, nieuwe ontmoetingen, vriendschappen, emoties en onthullingen en dat in een vrijheid die voor jou zo wenselijk was.... en die je ook zeker hebt verdient....!
    En...... niet te vergeten alle levenslessen die voorbij kwamen tussen de regels door, voor mij meerdere keren een "eye opener" om mijn rugzakjes eens op te schonen, waarvoor dank.
    Ook niet te vergeten..... zijn de mooie foto's die bij je reisverslagen zaten.

    Afsluitend voor nu... nog veel liefde, geluk, gezondheid en vriendschap op je route naar het "einde van de wereld" Finisterre, en voor later weer behouden thuis (Hedel).

    Voordat ik het toch vergeet.... je karakter was mij al bekend, naast alle talenten die je al tot je beschikking hebt, ben ik door je BLOG tot de ontdekking gekomen dat er een schrijver die tot de verbeelding spreekt is opgestaan.

    Dus, mocht er een boekversie van jouw Camino op de markt komen, zet mij bij deze op de reserveringslijst

  • 18 Juli 2016 - 10:42

    Janny:

    wat heb ik en vele anderen genoten van jou tocht XXXXXXXX

  • 18 Juli 2016 - 11:16

    Jan Westerbeek:

    top Henk, dat je je doel hebt bereikt !!
    veel ervaringen opgedaan, mensen leren kennen, afgezien en volgehouden. En die allemaal omgezet in mooie blogs !!
    Geniet nog een paar dagen aan het einde van de wereld .
    Jan Westerbeek.

    en : oh ja, mocht je zoals eerder hierboven vermeld, je verhalen in boekvorm uitgeven, mag je ook voor mij een exemplaar reserveren.

  • 18 Juli 2016 - 11:16

    Sandra:

    Kippenvel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 154902

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: