Juiste richting - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Juiste richting - Reisverslag uit Villafranca del Bierzo, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Juiste richting

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

09 Juli 2016 | Spanje, Villafranca del Bierzo

Wanneer je hoofd en hart in de juiste richting gaan, moet je je geen zorgen maken Henk over je voeten..... Je zal vanzelf de juiste weg vinden.

Tja, mooi, ik had helemaal geen plannen om in Malinaseca te blijven. Nu heb ik er een kleine week vertoefd met een onvergetelijke tijd.

Een misstap, nee, het is weer een stap verder..... Verder, onderweg naar morgen.

En zo ben ik totaal uit de sleur en man o man, wat is het  fijn om weer op pad te zijn.

Ja, een telefoontje met Hollanda, met de fysio, maakt het verschil en maakt dat ik weer onderweg ben. Lopen is goed en doe het rustig aan was het advies.

Ja, rustig aan had ik inmiddels ook begrepen, de kosmos trapte even op de "break" om mij het laatste stuk opnieuw een cadeautje te geven. .........opnieuw te late genieten.

Gisterochtend om klokslag 08.00 uur, toen in Paploma de toro's werden losgelaten uit de arena, brook ook ik los.
Volgens mij trappelde ik nog feller dan heel Pamplona bij elkaar. Ja, Pamplona..... ook al weer een eeuwigheid geleden.

Gisteren van Ponferrada, Columbriados, Fuentes Nuevas, Camponaraya naat Cacabelos gelopen.
En er in een albuegue vertoefd, aangebouwd aan de kerk. Wat een plaatje. Enne zo'n 20 km gemaakt met weinig problemen. De boel zwelt wat op maar later ik ook als ik de vino blanco con hello naar binnen schuif. Enne... doe mijn nog wat ijs om te koelen.....

Ja, m'n voeten vinden weer een weg en vervolgen mijn pad....... onderweg naar morgen.

De afgelopen dagen waren cadeautjes. Allemaal oude bekenden passeren de revue. Sommigen zag ik voor het laatst in Frankrijk. Wat is het dan mooi elkaar, in afgeslankte vorm, weer te zien, te spreken en aan te jagen.
Wat fijn om Kevin, die ik ontmoette in Roncevalles en daarna nog verschillende malen, opnieuw te zien.
Kevin breng ik naar de dokter, ja, ik weet het allemaal inmiddels te vinden, om zijn blaren te laten behandelen.
Hij helemaal gelukkig. Och, Jacobus regelt het allemaal zeg ik. Ja, de kosmos zorgt goed voor ons zegt Kevin.
Ik hoop hem eerdaags opnieuw te zien en dan blaarvrij. Ik gun het hem zo.

Vandaag heb ik m'n eerste stop in Villafranca, waar ik m'n bocadilla naar binnen schuif en m'n blog bijwerk.

De natuur onderweg wordt weer groener met druivenranken, olijfbomen en meer prachtig groen en bloemen.

Ik realiseer me dat ik in de finale terecht ben gekomen en dat maakt het genieten nog bewuster.

Hasta manana
XXX

  • 09 Juli 2016 - 10:40

    Janny:

    Dag lieve Henk,
    Fijn om je blog weer te ontvangen en je mooie, liefdevolle verhaal te lezen. Nog fijner is het dat jouw voet en enkel het weer goed doen, dat jij weer op weg bent naar nieuwe ontmoetingen, uitdagingen en naar het eindpunt van jouw bijzondere levensreis. Je doet het fantastisch vind ik, je geniet zichtbaar van alles wat je meemaakt.
    Ik wens je nog heel veel plezier en geluk, voor altijd natuurlijk maar vooral op de laatste etappes!
    Liefs van Janny

  • 09 Juli 2016 - 11:33

    Marianne:

    Hallo Henk,

    Wat goed om te lezen dat je weer verder kunt.
    Sommige dingen gebeuren met een reden en vaak snappen we dat pas achteraf. Soms helemaal niet. .
    Heel veel succes met het vervolg van je tocht, lijkt mij toch vreemd om je te (moeten) realiseren dat het eind in zicht komt.
    Of misschien juist een begin :)

    Liefs Marianne

  • 09 Juli 2016 - 11:57

    Josefine:

    Hoi Henk

    Jammer dat je last van je enkel hebt......maar inderdaad goed dat ze je terug gefloten hebben.
    Je liep wel hard......al het moois voorbij.
    Laat ze lekker op je werk....maak het eerst maar af.
    Geniet nog even van deze mooie tijd.....
    Kom nog eens vertellen in de regio den Bosch.
    Ik ben heel benieuwd.

    Bon camino, hartegroet Josefine van den Hoven

  • 09 Juli 2016 - 18:25

    Sandra:

    Lieverd, dans met je hart en je voeten zullen volgen. Op naar de finale, je wordt gemist xxx

  • 09 Juli 2016 - 20:10

    Corrie:

    Dag Henk,

    Wat fijn om te lezen dat je weer "on the road" bent. Zelfs van je pech weet jij wat moois te maken door langs de route iedereen toe te juichen en aan te moedigen, super.
    Geniet van deze laatste dagen op de Camino en de tocht naar het eind van de wereld.
    Ik ben benieuwd naar "Hank 2.0" en naar alle verhalen!

    X Corrie

  • 10 Juli 2016 - 20:46

    Riet Van Alphen:

    Hallo die Henk,
    D oor je dagelijkse reisverslagen en levendige beschrijving ,heb ik het gevoel een beetje meegereisd te hebben.
    De reis lijkt aan je verwachtingen te hebben voldaan,misschien wat anders,wat een blijheid straal je uit !
    Wat fijn dat je blessure geen aanleiding is om deze geweldige ,intensieve maar bovenal bewonderingswaardige onderneming voor de laatste beleving te moeten beeindigen.

    Wat je boek betreft,dat hoeft alleen nog maar uitgegeven te worden!

    Ik kijk uit naar onze ontmoeting ( KERST) ?

    Geniet nog van de laatste loodjes ,en van je retour reis.
    groet
    RIET.

  • 11 Juli 2016 - 11:37

    Thea:

    Wat goed te lezen dat je weer loopt ... toppie !
    Nu rustig aan naar de eindstreep ...
    probeer niet sneller te gaan dan je bescherm-engel kan vliegen.
    Geniet van je finale ! Lieve groet T X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 154866

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: