Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Aan alles komt een eind - Reisverslag uit Villarente, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Aan alles komt een eind

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

27 Juni 2016 | Spanje, Villarente

Het einde van m'n camino, m'n levensreis, komt angstvallig dichterbij. Voetje voor voetje zet ik toch zoetjes aan de laatste stappen.
Elke keer word ik eraan herinnerd wanneer ik een richtingaanwijzer zie met het aantal km te gaan.....

Pfffffffffff. Ik zou wel willen blijven lopen..... maar waarom? Nee, het is goed zo. Ik krijg "mi casa" ook steeds vaker in beeld en dat voelt goed.

Vandaag liep ik eens te tellen hoeveel stappen ik zet onderweg op mijn reis. Gemiddeld op een dag loop ik zo'n 20 a 25 km.
Laat ik eens tellen met 25 km = 25.000 meter : 0,6 (stapgrootte) = 41.667 stappen. Poeh hé, ik tippel wat weg.......

Zo'n 3.300 km is mijn levensreis, deze camino.
Dit =  3.300.000 meter : 0,6 = 5.500.000 stappen.
Vijf miljoen en vijfhonderdduizend stappen. Wow.....
Nou daarna maar effe in retrait zou ik zeggen.......
En man, o man, wat kun je er zo een ding van maken. Nee ik hou het bij de dag, stapje voor stapje, voetje voor voetje.
Veel overzichtelijker overigens.

Vandaag 23 km gemaakt en in Villarente aangekomen.
Opnieuw een paleisje met enkele camas.
Het is maandag dus ik gif ok gauw efkus munne was af en lig lekker "en el jardin en el sol Español.
Ja, lekker gestrekt in de zon. Efkus mun t-shirt en mun sokken bijkleuren war. Ik kom per slot van rekening ok wir is unne keer thuis en dan wil ut oog ok wa.....
Tengo vacaciones.

Na vandaag resten er nog 329 km te gaan tot Santiago de Compostela. Oejjjjjjjjjjjjj.
Nog maar 548.333 slordige stèpkus te gaan.

Hoeveel caminos nog te gaan denk ik vervolgens. Ja, caminos in goeie gezondheid dan. We hebben het niet voor het zeggen in het leven.

Inmiddels ben ik 52 jaar en in "good shape".
In "good shape" is dat nog hooguit zo'n 20 jaar. Het lijkt nog heel wat maar dan is m'n beste tijd echt om.
Het is schrikken wanneer ik deze 20 jaar in dagen tel.
365x20=7300 dagen.
7.300 dagen om op sportief gebied te kunnen presteren....
De teller tikt door. Das efkus slikken....

Stel niet uit tot morgen, pak je backpack en trek er op uit Hank want het is helemaal niet zeker dat je nog 7.300 dagen te gaan hebt, het kunnen er evengoed maar 310 zijn..... of misschien is het wel de laatste....

Ik plan nog even nieuwe doelen, nieuwe uitdagingen.
Ach, waarom niet.

Hasta pronto
XXX

  • 27 Juni 2016 - 18:37

    Caroline:

    Henk,

    Geniet van de laatste 548.333 stappen, je komt als herboren terug met een conditie als een paard.
    Deze bijzondere reis nermt niemand je af, wat een ervaringen heb jij opgedaan.
    Nu alleen maar genieten.
    Liefs caroline

  • 27 Juni 2016 - 18:53

    Henri En Marjolein:

    Hola amigo,

    Als je nu toch zo snel al in Santiago bent kunnen we samen nog naar t matinee, maandagmiddag op de Drielse kermis. Gezellig toch of niet Inge, haha.
    Geniet van de laatste loodjes ! X

  • 27 Juni 2016 - 19:07

    Pauline:

    ik ga uit van 101, net als mijn tante Uut. Dat betekent dat ik nog 39 jaar tegoed heb, met ook veel stappen, hoop ik :)

    Jij geniet, eerst dit doel en dan verzin je wel wat anders. Er zijn nog zo veel mooie wandelingen te maken.

    De beste tijd? Wat is de beste tijd? Iedere dag toch? Vandaag is altijd de beste dag!

    Wandel fijn morgen, lieve groet,

    Pauline

  • 27 Juni 2016 - 19:41

    Anita Vorstenbosch:

    TOP Henk, wat een mooie en indrukwekkende tocht! Dank je wel voor je levenslessen, enne.... Nog niet thuis met het "levenslied", dan proosten wij op jouw leven!!! Xxx

  • 27 Juni 2016 - 19:41

    Anita Vorstenbosch:

    TOP Henk, wat een mooie en indrukwekkende tocht! Dank je wel voor je levenslessen, enne.... Nog niet thuis met het "levenslied", dan proosten wij op jouw leven!!! Xxx

  • 27 Juni 2016 - 19:54

    Robin:

    geweldig Hank!

    wat benijd ik je. En lees je verhalen met heel veel plezier kerel. Geniet van je laatste paar weekjes in dat prachtige land. En keep your cool als je de cathedraal straks ziet :-)

  • 27 Juni 2016 - 20:06

    Anette:

    Lieve Henk
    Wat een genot om je te volgen, geniet van je laatste stapjes dan doe ik dat ook.
    Voor je het weet ben je weer thuis en zit je in een ander ritme❤❤

  • 28 Juni 2016 - 07:57

    Inge:

    Ja mijn Lief

    Tippel maar gauw door!! Want dansen op de drielse kermis met een "verlichte" Henk dat lijkt me wel wat..! Zullen Marjolein et moi jou efkus alle hoeken van de gelagkamer laten zien!! Van de camino, hup, in de zevende hemel!!

    Kusjes

  • 28 Juni 2016 - 08:01

    Irene Evers:

    Ha die Henk!
    Van tijd tot tijd volg ik je reisverhalen en wat gaat het snel! Mooi om te lezen dat je naast de mooie wandeltochten en het maken van nieuwe vrienden vooral ook jezelf weer meer hebt mogen ontdekken. Een grote (zelf)ontdekkingsreis die je leven enorm heeft verrijkt, top!
    Geniet er nog even van!!
    Hartelijke groet,
    Irene

  • 28 Juni 2016 - 18:56

    Thea:

    Denk niet te veel aan de toekomst ... ze komt vroeg genoeg ... tis so dalik !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 449
Totaal aantal bezoekers 154909

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: