Mannetje.... vrouwtje....... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Mannetje.... vrouwtje....... - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Mannetje.... vrouwtje.......

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

20 Juni 2016 | Spanje, Burgos

Ik heb een heel register met positieve gedachten opengetrokken en ben in Burgos. Daar wachtte mij een weerzien van vele caminovrienden. Wat fijn om elkaar weer te zien, elkaar in het hart te sluiten.

JP en ik kwamen elkaar gisteren weer tegen en blij elkaar te zien. Ik kon hem uitleggen wat er bij mij schort, wel zo eerlijk.

In Burgos hebben we allebei even genoeg van het vroeg achter slot en grendel gaan en het vroeg uit de veren moeten. We besluiten efkus midden in de stad te gaan wonen. Zeet zij achter de balie van een heel sjiek hotel: 55 euro, dos personas. Ik zeg: verkocht, gracias.

Ik besluit nog een dagje in Burgos te blijven, JP trekt verder.

Tja, gelukkig weer in de lift en wat gebeurde er......

De kosmos heb ik bedankt en ik heb een hele mooie kaart voor mezelf gemaakt met m'n mooiste eigenschappen. Zo'n kaart geeft je vleugels.
Ik doe het op m'n werk van tijd tot tijd en wat zie ik dan m'n  collega's glunderen. Dan geven we de kaart aan iedereen door en schrijft iedereen iets positiefs op elkaars kaart. Een prachtige kaart met eigenschappen, die anderen in je zien, is dan het resultaat. Dat is teambuilding, dat is bouwen....
En zo heb ik jullie ook weer even in beeld.

Volop in de groei, dat geeft altijd emoties. Maar hoe mooi is het om weer in de groei te mogen zijn. Dank je wel kosmos.
Ik pel mezelf opnieuw meer af tot op m'n ziel..... of misschien nog wel een laag eronder.
Denkend aan een rups die heel wat moeite moet doen en werk moet verrichten om te komen tot een mooie vlinder.
Pfffffff, wat een bijzondere vlinder met mooie kleuren gaat dat worden.

Door mijn emoties heb ik m'n levensreis efkus op prestatie gelopen. Niks mis mee.
Tussentijds naar huis gaan of af haken komt niet in me op.
Op prestatie lopen of dingen doen ben ik goed. Ik zet mijn gedachten op de overlevingsstand en ik kom er, dat weet ik uit ervaring. Eén en al doorzettingsvermogen zit in me.
Nee, m'n certificaat van "pelgrim" ga ik afhalen..... als de kosmos het wil.

Alex wachtte mij eergisteren op voor een koffiestop. Hoe lief is dat. Een hele mooie herinnering.
Verbinden niet hechten Henk......

Na de lunch besluit ik alleen achter te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Mijn hele denken is één chaos.
Ik moet me hervinden en back to basic.

Een biertje doet goed en ik laat m'n gedachten de vrije loop en kijk efkus terug in de puinhoop van de afgelopen dagen.

Meerdere keren nam ik afscheid van Alex en elke keer staat hij vol enthousiasme mij weer op te wachten. Wat een lieve, spontane jongen, vol met dromen. Hij spiegelt mijn grootste worsteling.....

Mijn hele leven verdring ik mijn gootste worsteling. Ik doe er van tijd tot tijd een mooi ander inpakpapiertje omheen maar echt uitpakken......

Heel het leven is als vanzelfsprekend op mannetje vrouwtje gebouwd in onze wereld, in ons systeem. Voor mij is dit helemaal niet zo en dat prikt elke keer wanneer iemand als vanzelfsprekend mij achter een lekkere "meid" plakt. Voor mij betekent dat, dat alles wat daarvan afwijkt niet volgens de regel is en erger nog, niet deugt.
Afkeuring dus.
Ja, soms ben ik dan even helemaal de weg kwijt en zie dan niet hoe mooi uniek ik ben.
.........Tja, dat ben ik ook.

Op zielsniveau kun je nooit afgekeurd worden maar toch altijd de angst om op menselijk niveau er niet bij te horen.

Alex spiegelde mij, en liet mij zien dat ik elke keer voordat me iets gevraagd word, afscheid neem. Weg ben voordat ik verantwoording moet afleggen en afgekeurd kan worden. Ik weet het, het is enkel mijn denken.
Maar dit is niet voor niets ontstaan. Dit komt door het systeem waarin we allemaal verstrikt zijn geraakt. Enne.... hoe ik veel te vaak aangesproken word.

Hierin mis ik heel mijn leven de ganzen die aanmoedigen, die zeggen dat het ook mannetje mannetje of vrouwtje vrouwtje kan. Maar zolang er vanaf de prille schooltijd geen verandering gebracht wordt blijft het een afwijking.....
blijft het uitlachen, naroepen en achterlijke grappen en moppen geven.
Ik denk niet enkel voor mij alleen een worsteling, maar voor velen.
Zo dit ei is geperst.

Ja, hoe open en kwetsbaar durven we te zijn. Ik probeer me van het systeem los te breken, voorgoed......

Een grote bom eronder....... BOEM.

Op zieksniveau kiezen we helemaal niet of sluiten we iemand buiten. Enkel ons systeem heeft ons deze beperkende regels "opgelegd".

Alex, dank je wel. Jij hebt me laten zien dat ik niet weg moet lopen....

Soms zou ik mijn hele denken wel overhoop willen schieten. Waarom zijn mijn gedachten zo complex.....

Ik zing al weken met m'n caminofriends "The answer my friend"... een mooi nummer van Bob Dylan. Ik heb nu pas door hoe mooi de tekst in werkelijkheid is......

 "How many roads must a man walk down
Before you call him a man?
How many seas must a white dove sail
Before she sleeps in the sand?
Yes, how many times must the cannon balls fly
Before they're forever banned?
The answer my friend is blowin' in the wind
The answer is blowin' in the wind."

Ja, wat zeur ik toch. Vooruit Henk, je bent veel mooier als je lacht, zowel van binnen als van buiten....

Alles gaat zoals het gaat en kan niet anders zijn anders was dat wel zo.

Genietend van de zon in Burgos bij 28 graden en van de accordeonist die mij weet te raken met haar mooie smile en waarbij zij haar hoofd even buigt, zo'n knikje van dank je wel, het gaat je goed.... Tjonge wat komt ie binnen. De klanken uit haar klankkast van de accordeon galmen prachtig broos "I did it my way".

Dank je wel kosmos, ik ben er weer.

Rommel ik nog even wat in "mi casa" en kom ik deze afsluiter tegen die op één van mijn verjaardsgskaarten stond geschreven. Wat voel ik mij hiermee verbonden.

HET BOS
"Ik ken de warmte van het bos en ook de stilte.
Ik loop er graag en telkens voel ik dat de geuren van plant, boom en blad, m'n grijze denken kleuren".
Dank je wel liefies. Lofjoe xxx

Hasta manana
XXX

  • 20 Juni 2016 - 17:16

    Gracia:

    Je bent een mooi mens........
    MENS ongeacht mannetje mannetje vrouwtje vrouwtje!!!
    Een MENS!!!!!! Een mooi mens.
    Dat is wat telt. Verder niets.......
    Leef en geniet mooi mens. Xxxxx

  • 20 Juni 2016 - 17:45

    Caroline:

    Zoals ik al eerder naar je schreef, je bent gewoon een verschrikkelijk mooi mens, als iedereen maar een beetje van jou had, was er minder rottigheid in de wereld.
    Het maakt niet wie of wat je bent.
    Liefs xxx

  • 20 Juni 2016 - 22:33

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    Gelukkig weer geluid,maakte me ongerust.Naar huis gaan geen optie komt niet in je op.
    Kijk heb je karakter of heb je karakter.....Of je de camio loopt op je wenkbrauwen, op je gympen of je hi-tec schoenen, niemand Henk die je dit nadoet. Ja en dan gaat de denktank aan.
    Gooi al die spinsels daar is in een of andere fontein,of laat het achter in het bos of geef het aan de kosmos.Ga met jezelf de afspraak maken dit achter je te laten anno 2016.
    En ja er zijn bij andere zeker ook worstelingen op allerlei gebied. Relaties,gezondheid,financieel, keuzes,baan,families, geaardheid,geheimen.
    Wel bijzonder dat je je kwetsbaarheid zo wilt bloot geven, dat ruimt lekker op.
    Maar belangrijk is dat je wind is gaan liggen en tij is gekeerd. De roze bril is opgezet...
    Zie een hele blije leuke foto. Lieve Hank blijf wie je bent dat siert je,met al je mooie eigenschappen. Ik ben blij dat ik jouw ben tegengekomen. Mooi mens xxx

    Ruth Jacott
    Leun op mij kom maar hier en leun op mij.

    Leafs zusje van.....
    Antojnette goeie reis




  • 21 Juni 2016 - 00:18

    Ineke:

    Ja, wat zeur ik toch. Vooruit Henk, je bent veel mooier als je lacht, zowel van binnen als van buiten....

    Bovenstaande zijn jouw eigen woorden. Ja Henk, volgens mij weet je het al wel van jezelf: LEEF!!
    De Camino helpt je om op jouw eigen weg te gaan genieten! Ultreia! Er komt nog heel veel moois op jouw pad, vertrouw er maar op!
    Buen Camino!

  • 21 Juni 2016 - 13:50

    Carla:

    Ik blijf je volgen, je doet het goed en het blijft spannend om te lezen, maar zie je Wilma ook ik lees niets over haar, ik mis zeker iets nog veel loop plezier en blijf
    Genieten

  • 21 Juni 2016 - 16:37

    Carine:

    Mannetje ,menneke,...Henk ...t maakt allemaal niets uit...als je maar dichtbij jezelf blijft dan komt t allemaal goed....dus gewoon zijn wie je bent....met alle voor en tegens...liefs Carine

  • 21 Juni 2016 - 22:29

    Guillaume Et Anne Laure :

    Salut Henk
    Je viens de me connecter à ton blog et je vois que tu as bien avancé. Tu es du côté de Bilbao.
    Que de chemin parcouru et sûrement de belles rencontres. Tes photos sont très bonnes et ça donne envie d'aller au bout du monde!!
    Bonne route et en espérant que nos chemins se recroisent
    Guillaume et Anne Laure

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 154848

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: