Lanterfanten - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Lanterfanten - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Lanterfanten

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

26 Maart 2016 | Duitsland, Trier

Ja, zo voelde het eergisteren. Na zware dagen voelde deze etappe al als luieren en het werd nog erger toen ik in Diekirch besloot niet verder te trekken en het met 16 km voor gezien te houden. Dat heeft alles te maken dat ik geen nieuw routeboekje kan kopen in zowel Gilsdorf als Diekirch niet - voor het vervolg naar Trier.

Gelukkig ben ik geen pelgrim uit de middeleeuwen dus hup "google maps" aan en die laat zien dat het naar Trier zo'n 53 km is. In twee dagen dus in Trier. Een overnachting plannen na 28 km in Echternach (vlak..... een makkie) en daar rondkijken. Vandaag de pas erin en op naar Trier waar m'n broer wacht om samen een aantal dagen op te lopen.

Kijk, vanmorgen vroeg uit de klamme lappen - snel door de wasstraat, geen getreuzel bij m'n ontbijt en ook nog eens doorlopen om 's middags Trier nog wat verkennen. O ja, en niet onbelangrijk, een "cachet" halen voor in mijn pelgrimspaspoort. Ook een sport om deze te bemachtigen want veel kerken zijn gesloten en het "hotel de ville" is ook maar beperkt van 't slot. Omdat ik deze extra lus maak wil ik ook extra stempels. Ja, zo ben ik dan ook wel weer. Enne...... reeds binnen.

De route liep gisteren - met voor de eerste keer een paar buien - over fietspaden langs de Sauer van Diekirch - Echternach.
Lekker, die verharde paden, dat wel, maar zeker geen uitdaging.

Vannacht bij de jeugdherberg in Echternach vertoefd en daarvoor uiteraard de stad bekeken en m'n stempel weten te bemachtigen.

Vandaag dus de pas erin en om 16.00 uur zag ik - toen ik uit de bossen, net voor Trier kwam - m'n broer op de Kaiser Wilhelmburg.

Stempel gehaald, koffie met appelstrudel erin en uiteraard een pinteke. Nu lekker aan de "bik" en effe m'n blog bijwerken.

Tjuus xxx

  • 26 Maart 2016 - 21:20

    Sijke En Karel :

    Heb het leuk samen

  • 26 Maart 2016 - 21:50

    Alie En Willy:

    GruB Gott Henk,

    Leuk te lezen dat je in voor ons zo bekende omgeving loopt. Mooi dat je samen met Hans een paar dagen optrekt. Schone Ostern samen!

    Liebevol Alie & Willy xxx

  • 26 Maart 2016 - 23:12

    Truus Janse-verhaar:

    Hoi Henk ,
    Wat schrijf jij amusant zeg . Prachtig gedicht gisteren !!
    En het gaat je goed zo te lezen , fijn hoor .
    Ik wens je hele fijne dagen samen met je broer .
    Lieve groet en buen camino , zie uit naar je( volgenden) berichten , Truus.

  • 27 Maart 2016 - 00:50

    Ineke De Hart:

    Hoi Henk,
    wat een leuk verslag weer! En je bent al helemaal in Trier!
    Je hebt me helemaal enthousiast gemaakt! Volgend voorjaar ga ik vanaf Maastricht in Bels lopen, wat mooi daar zeg!
    Nu voor jou een paar mooie wandeldagen samen met je broer, speciaal hoor!! Wat fijn om samen een pelgrim te zijn!
    Fijne paasdagen en tot een volgend verslag, ik kijk ernaar uit!

  • 27 Maart 2016 - 00:58

    Ineke De Hart:

    Henk je krijgt veel groeten van Annie en Hans van den Oord uit Ammerzoden!
    op de een of andere manier lukt het niet om de verslagen vanuit hun computer op jouw blog te plaatsen...
    We lezen trouw jouw verslagen op zaterdagavond en kijken uit naar al je leuke avonturen!
    Fijne paasdagen en veel mooie wandeluren met je broer Hans!

  • 27 Maart 2016 - 00:59

    Ineke De Hart:

    Hoi Henk,
    wat een leuk verslag weer! En je bent al helemaal in Trier!
    Je hebt me helemaal enthousiast gemaakt! Volgend voorjaar ga ik vanaf Maastricht in Bels lopen, wat mooi daar zeg!
    Nu voor jou een paar mooie wandeldagen samen met je broer, speciaal hoor!! Wat fijn om samen een pelgrim te zijn!
    Fijne paasdagen en tot een volgend verslag, ik kijk ernaar uit!

  • 27 Maart 2016 - 01:02

    Ineke De Hart:

    Henk je krijgt veel groeten van Annie en Hans van den Oord uit Ammerzoden!
    op de een of andere manier lukt het niet om de verslagen vanuit hun computer op jouw blog te plaatsen...
    We lezen trouw jouw verslagen op zaterdagavond en kijken uit naar al je leuke avonturen!
    Fijne paasdagen en veel mooie wandeluren met je broer Hans!

  • 27 Maart 2016 - 07:50

    Caroline:

    Henk, wat een gezelligheid in de ochtend, jouw verslag. Wat bijzonder om als je uit de bossen kom, dan je broer op de brug te zie . Je zit nu in een bekend gebied. Geniet in Trier en geniet van de dagen met je broer. Fijne paasdagen. Graag tot het volgende verslag.

    Gr Caroline

  • 27 Maart 2016 - 21:14

    Margon Verhoeven:

    Henk, genieten, jou heerlijke verhalen, gezien ik je ken vertel je ze aan mij met jou heerlijke gevoelige stem, doorspekt met lekkere Brabantse droogklotige humor, jij komt straks terug als iemand die zich nooit meer druk maakt of de kliko wel op tijd buiten staat. Je bent op weg om de echte Henk murray te worden! Hulde, groetjes en pas goed op jezelf, groetjes, Margon xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 763
Totaal aantal bezoekers 154860

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: