Waarheid - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Waarheid - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Waarheid

Door: Henk Murra

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Juli 2016 | Spanje, O Pino

In Frankrijk was ik alleen en hier in Spanje van tijd tot tijd eenzaam. Toch heb ik hier in Spanje - alleen - m'n draai gevonden.

Tja, pelgrimeren doe je alleen. Dat is een waarheid als een koe. Je haalt er alleen het meeste uit.
Maar ja, voordat je dat doorhebt......

Ik zie veel groepen en maak er een beeld bij dat dat toch het einde is..... maar niet voor mij. Er is altijd wel wat..... enne, ik ben beter één op één.

Misschien komt het ook wel door de verhalen die ik heb gelezen en er een beeld bij heb gemaakt. Tja, alles wat je leest, hoort, ziet en je fantasie erop loslaat is namelijk niet waar. Het is enkel mijn beeld van wat "ik" lees, hoor of zie. Voor een ander geldt een heel ander beeld.
Zo is het met mijn blog ook. Het is mijn waarheid en die geldt enkel maar voor mij.

Mooi te lezen hoe de één er "dit" uit leest en een ander "dat". Het verbaast me nog weleens, wat een mooie fantasie denk ik dan....... maar dat is niet waar.
Enkel mijn verhaal is voor mij waar.

Wanneer een ander excact dezelfde camino loopt schrijft hij een heel ander verhaal, zijn waarheid en niet de mijne.
En echt een heel ander verhaal....... waar ik dan mijn beelden bij fantaseer en ook weer op een heel andere reis uitkom.....
Vaak nemen we het voor waarheid aan...... en dan hebben we de poppen aan 't dansen. Dan gaat ons denken met ons aan de haal.......

Feiten zijn waar, daar kun je niet omheen.
De zon schijnt, dat is een feit.
De zon schijnt en het is heet....... De zon schijnt is een feit en dat het heet is is een aanname. Voor een ander hoeft het helemaal niet "caliënte" te zijn of juist "muy caliënte"
Oej, wat ingewikkeld allemaal.....

Aqui y hora, aqui y hora, aqui y hora........ dat houdt me in het hier en nu en laat me de laatste kilometers intens genieten. De natuur is prachtig met z'n bossen, mos, varens en ander groen. Schitterend om de boel zo mooi groen te zien.

19, nog wat km te gaan, dat lees ik op de richtingspaal.... Dat neem ik voor waarheid aan. Pfffffffff, wat een dubbel gevoel. Ik heb onderdak gevonden bij de eerste de beste -ietwat luxe ogende - albergue. Mooi spul met klasieke muziek op de achtergrond. Ondanks dat mensen mij bijna nog efkus bang hadden gemaakt, dat er echt geen plaats is in O Pedrouza, waar ik nu ben dacht ik gelukkig direct asn Jacobus....... Gracias Jacobus.

M'n huisje krijg ik steeds meer, beter en fijner in beeld, ik kan er niet meer omheen. Heerlijk in m'n eigen bed en bad. De laatste dagen in Spanje zijn een feit..... althans dat denk ik, dat heb ik zo gepland.
.......... Maar wat wil Jacobus en de kosmos........

Jongens, het is net een film, gestart op 6 maart jl en het seizoen is bijna voorbij. Wat vliegt de tijd als het een mooie serie is. ........dan zal er wel een mooie - dubbele - slotaflevering volgen.
Mooi blogske trouwens voor morgen.

Hasta manana
XXX

  • 15 Juli 2016 - 19:43

    Pauline:

    Lieve Henk,

    Alweer een mooie blog.

    Leef zeer met je mee. Jouw blog, jouw camino, jouw gevoel.

    Dank je voor het delen.

    Liefs en mooie avond en morgen wat een dag

    Liefs ❤

  • 15 Juli 2016 - 19:53

    Robin:

    morgen je aankomst.... Geniet ervan!

  • 15 Juli 2016 - 20:14

    Truus Janse:

    Hoi Henk ,
    Je hebt het weer mooi verwoord Henk en ik ben het helemaal met je eens . Dat hoeft denk ik niet voor jou maar toevallig deel ik die gedachtes die jij schreef.
    Morgen een bijzondere dag , zet je hele hart open . Ik denk aan je !

    Lieve groet
    Truus.

  • 15 Juli 2016 - 20:18

    Caroline:

    Henk,

    Allereerst een mooie avond en een prachtige dag morgen. Ten tweede wil ik je bedanken voor de mooie verhalen, jouw waarheid. Wat heb ik er van genoten, heb gehuild en gelachen.
    Wat heb jij mij, zonder dat je het wist geholpen. Hoop dat we elkaar in de toekomst spreken en we dan een afspraak kunnen maken dat je bij ons komt eten.
    Lieve Henk geniet van de aankomst morgen.

    XXX caroline

  • 15 Juli 2016 - 20:30

    Adrian En Anel:

    Hi Henk, ons sit nou en drink n koue bier op jou. Hoop jy het n Lekker dag se stap gehad. Ons het net 29km oor tot in Santiago. Het jou gemis vir aandete. My ma en pa het n paar van jou blogs gelees en die vir my gestuur. " Dis pragtig....wwat man geskryf ht..... wonderlik hoe n mens daar besef..... dat di natuur jou goed doen..... di naby wees aan di skepping.... en di samesyn v mense wat luister.... en positief is..... dat jy kan besluit mt wie jy wil tyd spandeer ..... mense wat jou opbou.... en waarby jy waarhede kan leer xxxxx pragtige stuk....." Sien jou more. Adrian en Anel van Suid Afrika

  • 15 Juli 2016 - 20:35

    Gracia :

    Het begon na de optocht

    Jouw eigen optocht.
    Pieken en dalen.
    Zon en regen.
    Een lach en een traan.

    Bij iedere stap een sterker mens.
    Mooi dat je dit met ons hebt gedeeld.
    Ik zal je verhalen en mooie gedachte gaan missen.

    Je bent een topper

    Respect. Diep respect.

    Go go go!!!!



  • 15 Juli 2016 - 20:54

    Toos Brok:

    Lieve Henk,

    Ik wens je een geweldige aankomst. Wat heb jij het goed gedaan, en wat heb ik van je verhalen genoten, met een lach en een traan. Dat ga ik missen.

    En dan hoop ik je in Hedel zomaar onverwacht tegen te komen, net zoals vlak voor je vertrek! ,want als dat niet gebeurt was, had ik dit allemaal moeten missen.

    En morgen........... Genieten!!!
    Liefs Toos

  • 15 Juli 2016 - 21:00

    Marinus Verharen:


    Henk al vast gefeliciteerd met het behalen van je eind bestemming.

    We hebben intens genoten van je mooie verslagen.

    Ook wij zullen al die verhalen gaan missen.

    Wij wensen je nog een paar fijne dage nu Fia en haar man daar bij zijn.

    Hopen dat we binnen kort nog een biertje samen kunnen drinken

    Groetjes van uit Rossum

    Adios Rien en Dien Verharen.




  • 15 Juli 2016 - 21:06

    Anette:

    Hallo ,
    Wat gaat de tijd toch snel, geniet morgen van je aankomst en tot snel.
    Xxx Anette

  • 15 Juli 2016 - 21:42

    Riina Peters Ederveen:

    Hallo Henk,

    Op deze vooravond op weg naar Santiago de Compostella alvast deze felicitatie.
    Onderweg naar morgen de finish wat een grote prestatie.

    Je hebt genoten van mensen en de mooie natuur in vele landen .
    De wandelstok van Robert bracht jou overal waar jij zou stranden.

    Want op weg naar Santiago heb jij kunnen merken.
    Dat dit heel therapeutisch kon werken.

    Zie je wel, je bent een wonder , niets aan jou is saai en grijs.
    Wees maar jij en blijf bijzonder , zing gewoon je eigen wijs.

    Bedankt voor alle mooie verhalen op weg naar morgen.
    Ook het delen van je vreugde en zorgen.

    Herinner je gisteren, droom van morgen maar leef vandaag Henk
    Morgen je finish een bijzonder geschenk.

    Rina Peters

  • 15 Juli 2016 - 21:56

    Nanny Van Der Linden-Westerbeek:

    Hoi Henk,

    Proficiat met het behalen van je doel!! Petje Af. Ook wij hebben genoten en door jouw levendige verhalen de reis zelfs een heel klein beetje mee gelopen (in gedachten). Deze belevenis heb je voor het leven en ik denk dat je er met veel plezier aan terug zult denken. Je hebt jezelf en ik denk ook anderen aan het denken gezet door jouw gedachten de vrije loop te laten en deze met ons te delen.
    Heel bijzonder!

    Nog fijne dagen en geniet ervan, groetjes

    Nanny van der Linden

  • 15 Juli 2016 - 23:30

    Anja Sterk:

    Henk morgen de grote dag van deze bijzondere reis .
    Bij deze alvast gefeliciteerd voor deze grote prestatie.
    Geniet van je aankomst in Santiago de Compostella met een heerlijke vino.
    Geweldig om dit te mogen ervaren in je leven waar je trots op mag zijn.
    Nog een stukske uitlopen naar Finisterre , geniet van alles !!
    Heb genoten van je mooie verhalen, zou leuk zijn om je prachtige verhalen te gaan bundelen in een boek !


    Adios Anja xxx

  • 15 Juli 2016 - 23:34

    Janny:

    Dag lieve Henk,

    Alle woorden die bij me op komen geven niet weer wat ik wil zeggen tegen je, ik probeer maar iets....
    Morgen is een belangrijke, een mooie en een bijzondere dag. En het zal ook een beetje een vreemde dag zijn, je doel is bereikt: de Camino uitgelopen!
    Fantastisch Henk, elke nieuwe dag enthousiast en vol vertrouwen ging je op pad naar de volgende dag. Vreugd en verdriet, jij hebt alles wat echt belangrijk is in het leven allemaal gevoeld en beleefd. Met weinig bezittingen en een heel groot hart. Zo mooi kan het leven dus zijn!
    Geniet van de komende dagen en tot spoedig ziens.

    Liefs van Janny

  • 15 Juli 2016 - 23:58

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk

    Morgen de grote dag... De eindbestemming Santiago de Compostella
    Diepe buiging Henk voor deze prestatie,geweldig.
    Dank voor je mooie verhalen, genoten,stukje hierdoor met je mee kunnen gaan.
    Een onvergetelijk avontuur.
    Henk ik heb ga je verhaal zeker missen,de wijze lessen,positiviteit, lachen, pech hebben,weer, hitte,mensen van over de heel wereld,alles is langs gekomen.
    Lieve Hank, ik wens jou een onvergetelijk thuis komst bij Jacobus in Santiago de Compostella.

    Leafs zusje van...
    Antoinette bestemming bereikt....





  • 16 Juli 2016 - 01:22

    Ineke:

    Henk, wat een wandeling heb je gemaakt! Alle verslagen heb ik gelezen! En soms heb ik gereageerd ... Ik wil je bedanken voor alle mooie blogs! Jij hebt ons lezers n lieve en openhartige Henk laten zien! Heb je in de gaten wat je voor n monstertocht hebt gemaakt?
    Je hebt t gedaan!! Geniet morgen van jouw dag en moment! En dan door naar finisterre??? Petje af voor jou!! Gotsiemijnie zeg!! Ennu in de stad hebben ze heerlijke tapas en lekkere wijn!! Geniet maar lekker!!

  • 16 Juli 2016 - 10:32

    Ad En Ellen:

    GENIET,GENIET,GENIET.........
    Wat een prestatie Henk super van je....wij denken aan je op deze bijzondere dag
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 154867

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: