Trots - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Trots - Reisverslag uit Ferreiros, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Trots

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

12 Juli 2016 | Spanje, Ferreiros

Ik kom er altijd....... en vaak met een omweg.
Tja, die omweg heb ik nodig en maakt het voor mij 1000 maal mooier.
Toen ik mijn reis plande dacht ik niet in km, ik dacht enkel aan mijn reis en hoe ik deze voor mij zo mooi mogelijk kon maken. .......Hoe ik er trots op zou zijn.

In het leven moet ik soms de omweg, de hobbel, nemen om een mooie afdaling te krijgen.  Tijden later zie ik vaak pas wat die hobbel mij opleverde om er uiteindelijk ook nog trots op te zijn.

Wat was ik trots vanochtend.
Op Fernando, die met zijn verbrijzelde benen, toch maar mooi de camino loopt. Op twee krukken hobbel hij vooruit met kleine passen. We raken aan de praat en hij vertelt mij dat hij zo'n 10 km per dag aankan. Hij deelt z'n angsten en hoopt zo dat hij aankomt en geen andere klachten onderweg oploopt. Och, wat gun ik jou jouw camino. Dat vertel ik hem ook terwijl ik 'm stevig vastpak.
Wat een wilskracht en doorzettingsvermogen denk ik terwijl ik mijn tranen in bedwang houd. Het is zo mooi hem vooruit te zien gaan. Tja, wat ben ik trots op je....... Fernando.

We nemen afscheid en dan roep je nog na "nice flower" en doelt op mun rood-wit-blauw-oranje" boa die ik met liefde heb gekregen voor mijn verjaardag en al drie weken aan mijn backpack prijkt. Hij roept onderweg vele mooie reacties op.
Ik bedenk me geen moment, doe m'n backpack af en bind mijn boa, waaraan ik gehecht ben, aan Fernando's backpack.

Zo trots als een pauw geef ik hem een dikke knuffel en met tranen in onze ogen zeggen we "buen camino".

Mijn dag is meer dan gemaakt. Enne.... ik weet ook zeker dat de gevers van de boa er ook trots op zijn dat ik 'm heb doorgegeven. Doorgegeven met liefde.....

Ik geef graag dingen weg waaraan ik gehecht ben en doe dat met zoveel liefde dat ik er zelf het meest gelukkig van word. Wat een mooie eigenschap Henk.... trots op je.
Ik kan beter m'n dierbaarste bezit weggeven in leven dan dat het later, wanneer mijn tijd is gekomen, op een grote hoop gaat en wordt afgevoerd.
Want wat weten we nou van elkaars emotionele waarden.......

Marre....... voorlopig roch nog maar niet want ik heb munne tombola nog lang niet afgerond.
Nee, sommige spullekus moet ik de komende tijd toch nog eens ergens anders onderbrengen, ut ligt bij mijn toch mar in de kast, mooi liggen te wezen. Ik zeg opruimen.
Tja, en opruimen in het huis, is opruimen in het hoofd.

Het was een hele mooie wandeldag die mij door bossen, bergen en langs prachtig groen, riviertjes en schitterende bloemen leidde.
De kosmos heeft me weer meer dan nodig gegeven vandaag. Dankbaar en trots sluit ik deze dag mee mun blogske en unne "tinto de verano" af.

Trots zijn op jezelf is belangrijk voor je gevoel van geluk Henk, dat doe je goed. Geef jezelf maar eens regelmatig een schouderklopje.

Ik kijk eens efkus terug in mijn leven waarop ik trots was. Wow, toch aardig wat leuke, bijzondere dingen gedaan.
Enne... met trots en vol vertrouwen kijk ik naar de toekomst.
..... Ja, ik weet wat ik waard ben.

Sjonge, wat ben ik trots op mezelf.
Manana me toch weer eens belonen....... met een paar km "lekker lopen" dan maar???

Salud
XXX

  • 13 Juli 2016 - 07:29

    Barbara:

    Hoi Henk, weer fijn wakker geworden met koffie en een verslag van jou. Ik ben blij dat je weer lekker aan de wandel bent. Ik moet er wel aan wennen dat er geen mailtje meer komt als er een nieuw verslag is, maar dat is voor de lezers ook een leermoment. Als je iets wilt, moet je daar moeite voor doen, dus ook voor jouw reisverslag. Wat loop je toch door een prachtige groene omgeving, helemaal niet zoals ik Spanje ken. Nou nog even door tippelen en je bent er al! Ongelooflijk, bijna 3200 km in de benen, wat een superprestatie. Nog minder dan 2 weken en dan ben je al weer thuis. Ik kijk er naar uit. Dikke kus, Barbara

  • 13 Juli 2016 - 09:24

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    Ja wat vorige schrijfster schrijft koffie en ff lezen wat de laatste bevindingen belevenissen.
    zijn.
    Ja trots ,en dat mag je met opgeheven hoofd zijn.
    Dit als resultaat en de opruiming,schoonmaak in je hoofd,war het met je heeft gedaan is zeker zoveel meer waard. Ennnnn het delen met velen waar wij onze levenslessen mee kunnen doen. Emotie is zo'n lastig element voor velen.

    Lieve Hank, ik ga d'n bogert in vur de korse (kersen) te plukken. Inderdaad loop een eindje om om nog te genieten van deze ongelooflijke mooi camino. Dank voor de mooie levenslessen die wij hebben meegekregen, de uitspraak springplank staat in mijn korte en lange geheugen opgeslagen!

    Leafs zusje van...
    Antoinette goeie reis x

  • 14 Juli 2016 - 09:33

    Francien Kersten:

    Hoi Hank.

    Ik vind het zo mooi te lezen hoe je nu in het leven loopt.
    Het bezit wordt ondergeschikt aan het geluk en welzijn.
    Ik ga je volgen door ook spullen die ik niet gebruik weg te geven, of naar de kringloop. Inderdaad beter dan dat het op unne grooote hoop kumt als het mijn tiet is......

    Ik lees graag je blogs en is ze als ze er niet zijn door internetproblemeen mis ik ze. Zal de kosmos ook wel bedoeling mee hebben. ;)

    Hank, nog veel plezier....
    Ik zal iedereen hier in Nijmegen de groeten van je doen volgende week.

    Liefs Francien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 154856

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: