Uit liefde geboren - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Uit liefde geboren - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Uit liefde geboren

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 Juli 2016 | Spanje, Hospital de Órbigo

Ja dat weet ik zeker, ik ben uit liefde geboren. M'n vader en moeder waren dol op elkaar, wat konden zij van elkaar genieten. Ik heb eerlijk gezegd de kosmos meerdere malen verweten dat hij hun zo snel uit elkaar trok.
M'n moeder heeft ongetwijfeld veel geleerd na het overlijden van m'n vader maar ook o zo veel verdriet en gemis gekend. Tja, genieten jongen zij ze altijd want in een poep en een scheet is het voorbij.........

O, ik kan zo genieten van mensen die liefdevol met elkaar omgaan, elkaar vastpakken uit liefde of elkaar spontaan zoenen. O, wat is dat mooi.
Misschien ga ik het zelf ooit nog eens ervaren.
Maar of ik het durf is een tweede.

In mij heeft altijd een blokkade gezeten, en misschien krijg ik het wel nooit geaccepteerd.
Gelukkig zie ik het, dat is al een goede stap, en heb ik - hoop ik - nog een tijdje te gaan.
Ja, mijn zijn zorgt dat ik altijd op m'n hoede ben voor uitlachen, naroepen en afkeur. Het is helaas de realiteit...... enne, het is wat het is.

Maar ik kan beter afgewezen worden om wie ik ben dan geliefd te  zijn om wat ik niet ben.
Steeds meer krijg ik het door.

......Tja, liefde is mooi in al zijn faccetten.
Ik wil nog weleens vrienden of collega's “pushen” om hun talenten te ontplooien. Dat doe ik uit liefde.
Wanneer ik de tijd neem om naar een ander te luisteren, doe ik dat uit liefde.

Och, ik zwaai bijna altijd of ik zeg bijna altijd goeiedag....... uit liefde.

Een kaartje, kleine moeite, groot plezier, is een kaartje met liefde.

Och, er is zoveel liefde om ons heen, we moeten het alleen wel willen zien en ervan genieten.
Op naar de wereldvrede zak mar zeggen.

Hier op de camino is er volop liefde.
We glimlachen wat af. We toosten en proosten. Buen camino.... gracias, tambien. En o, wat weten we elkaar te boeien en te binden. Ja, met volle aandacht.......
Huilen, troosten en elkaar vasthouden..... met hart en ziel. Allemaal zijn we in de groei......
Geef wat jezelf ook wenst te ontvangen is mijn motto.
....... Hoe moeilijk het me soms toch nog afgaat.

Ik inventariseer mar eens efkus van wie ik allemaal een "buen camino" hoor als aanmoediging, een glimlach, een schouderklopje, een complimentje of zomaar een leuke, spontane, uitnodiging krijg.
Allemaal een daad van liefde.
O man, ik schaam me haast hoeveel ik krijg.......
......... enne, ik weet er gelukkig ook nog van te genieten.

De liefde is mooi en heeft vele kanten.......

Gisteren blijven hangen, ja unne borreldag zak mar zeggen...
In Trabadelo kom ik Kevin en Peter opnieuw tegen. Hen kom ik niet voor niks tegen denk ik vervolgens en besluit er te blijven. Een heel mooi vervolg van de dag. Mooie gesprekken en vrienden voor het leven. Dank je wel Jacobus......

Vandaag er weer de pas ingezet. Opnieuw een dag door de bergen en opnieuw klimmen. De natuur is schitterend en wat geniet ik ervan. Dat klimmen kan m'n voetje weer best trekken, de zwelling en de regenboog erop nemen met de dag verder af.
Wat ben ik dankbaar dat ik mijn pad mag vervolgen........

Op de top van Galicia, de laatste flinke klim in m'n camino, komt pas goed binnen welke hobbels ik heb genomen om meer mezelf te worden. De laatste klim, de laatste top, voorlopig de laatste hobbel.
Sjonge jonge, wat een prachtige ontdekkingsreis.

En als even later Alberto, een Italiaan, op de top van Galicia, mij vraagt wat in één woord de camino voor mij bracht, verrast het mij dat ik eerlijk zeg: "accept my self". "Thats great", gracias..... zegt hij. Alberto zelf is nog op zoek en weet het nog niet.

Opnieuw een mooie, onvergetelijke dag.
Het leven is goed, het eten lekker en de vino tinto vloeit rijkelijk met de jongens uit Korea. Wat een mooie avond in Hospital de la Condesa, waar ik voor vandaag ook onderdak heb gevonden.
Nee, ik ben meer dan dankbaar.

Onderweg naar manana.......
XXX

  • 10 Juli 2016 - 20:48

    Caroline:

    Wat fijn dat je weer goed kunt lopen en klimmen. Wat goed dat je jezelf accepteert. Geniet ook van de laatste meters naar je eindpunt. Liefde is prachtig. Ook om te geven. Mijn wens is dat jij ook die liefde mag ervaren, dat gun ik jou met heel mijn hart.
    Henk nogmaals je bent uniek en een prachtig mooi mens.

    XXX caroline

  • 10 Juli 2016 - 21:38

    Truus Janse-verhaar :

    Hoi Henk ,
    Wat een treffend inzicht weer ! Ja jij komt er wel Henk met zo'n instelling die jij hebt .
    Super dat het lopen weer goed gaat , je zal het nu vast extra waarderen dat je lichaam weer doet wat het moet doen . Geniet ervan ,het is je zó gegund.
    Ik ben inmiddels weer in Vlijmen en heb even tijd nodig om weer volop "hier" te zijn . Dus jij daar geniet volop van het "daar" zijn.
    Bedankt voor het delen van je gedachten . Buen camino verder en mooie ervaringen gewenst.
    Lieve groet van mij ,Truus.

  • 10 Juli 2016 - 22:07

    Antaoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk

    Geluk
    Je kunt geluk
    Niet grijpen met je hand
    Niet zetten in een lijstje
    Niet binden in een band

    Je kunt het zelf niet maken
    Van hout van steen of zand
    Niet breien en niet haken
    Niet knippen uit een krant

    Je maakt het niet van aarde
    Ook niet van gras of hooi
    En omdat je het niet maken kan
    Is geluk zo mooi

    T' is een ongeschreven liedje
    De vogels zingen het uit
    Het woont in hoge hemelen
    En diep onder je huid

    Zondagskind,hoeveel geluk heb je als je dit hebt mogen ervaren, al die liefde warmte, een investering om 100 mee te worden. Blessure op een kleinigheidje weg.
    Hank de start was liefdevol en zal zeker met zo'n mens als jij eindigen mer zorg oog en aandacht voor anderen. Wens jou voor de resterende camoni want het eind is zicht dat je opdracht voor jezelf hiermee is volbracht.
    Leafs zusje van....
    Antoinette goeie reis


  • 10 Juli 2016 - 22:10

    Agreda@hetnet.nl:

    Ja amigo, je 9e alinea 'Hier op de camino...', geeft t duidelijk weer. Volle aandacht, gemeende aandacht ook. Of het komt doordat het leven van alle dag men teveel opslokt, ik weet het niet. Ik heb ooit een onderbuurvrouw gehad die in haar dagelijks leven uitstraalde wat ik op die ene Camino-dag heb mogen ervaren. Als ik ze weer eens tegenkom zal ik haar vragen of zij mogelijk ooit de camino heeft gelopen. Maar wellicht is zij zo iemand die de rust in haar altijd al heeft gehad, heel bijzonder. Net alsof ze van een andere planeet kwam, dacht ik toen weleens. Heerlijk oprecht persoon, die je zo kon omhelzen. Vele van ons stappen er allemaal zo snel overheen, maar nu na zon jaar of 5 moet ik er toch weer aan denken. Als je denkt aan iemand en je krijgt een glimlach op je gezicht, dan zit t goed! Als je irritatie voelt, mwaa .. X

  • 10 Juli 2016 - 22:56

    Anja Sterk:

    Ha ha die Hank,

    Jouw mooie verhalen waar veel waarheid in zit.
    Henk je moet blijven wie je bent, daar kom je altijd het verste mee.
    Ooit heeft er een dierbare tegen mij verteld, een ding moet je van me onthouden,
    hoe ouder je wordt hoe meer dat je teleurgesteld wordt door andere,
    Henk ook ik ervaar dat, maar ik blijf wie ik ben, jammer dan.
    Ik ben Anja en blijf Anja zoals ik ben en iedereen is mijn gelijk, zoals ook Beatrix en onze koning Alexander.
    Het zijn ook mensen , moeten eten en hun kont afvegen.
    We zijn allemaal mensen, maar als ze niet eerlijk kunnen zijn , zegt iets over een hun.
    Moeten we daarom ons druk maken.
    Leven en blijven leven , Corrie konings heeft er een mooi lied van gemaakt.
    Je kunt niet meer dan een voorbeeld zijn, en blijven wie je bent, en dat wil ook de kosmos.
    Geniet van de laatste kilometers , op weg naar Santiago de Compestella.

    Liefs xxx

  • 11 Juli 2016 - 12:07

    Marian:

    FANTASTISCH weer,geweldig Hoe jij jezelf tegenkomt en beschrijft wat je ervaar en voelt en dit met ons wil delen,trots ben ik om hier deel van te zijn,wens je alle geluk van de wereld en veel liefde op het laatste stukje wat je nog te wachten staat,dikke knuffel xxxq

  • 11 Juli 2016 - 15:15

    Leidy Van Elk:

    Hallo Henk,

    FIjn dat je je weg mag vervolgen naar de eind streep.
    Zet hem op.
    Veel geluk toegewenst deze laatste dagen.
    Groetjes Leidy

  • 11 Juli 2016 - 15:57

    Carine:

    Hi....lekker dat je weer van oe klapstoel af bent..maar zo te lezen heeft t ook veel moois gebracht. Veel prachtige laatste kilometers gewenst....geniet ervan. Liefs Carine

  • 11 Juli 2016 - 22:13

    Maja:

    Lieve Henk,
    Gelukkig ben je weer aan de wandel. Wat zijn je verhalen prachtig en met zoveel gevoel. Je zegt dat je jezelf hebt leren accepteren, wat een inzicht in jezelf. Maar wat ik nog mooier vind, je durft je bloot te geven door het op te schrijven. Henk je bent een geweldig persoon, en ik voel mij gezegend dat ik jou heb mogen ontmoeten. Nog mooie laatste kilometers en geniet er nog van. Heel veel groeten en een liefdevolle knuffel. Xxx Maja

  • 18 Juli 2016 - 12:51

    Ellen Broks:

    Hallo Henk,


    Wat heb ik genoten van jou verhalen van deze lange ontdekkingstocht maar ik zal ook weer blij zijn als ik je hier weer kan ontmoeten. Zo jezelf en altijd aardig, mis je wel,


    tot gauw,

    hartelijke groet,

    ellen broks

  • 20 Juli 2016 - 07:54

    Carla:

    Lieve Henk

    Wat is het mooi jouw verhalen te lezen, je kunt het bijna mee ervaren, mooie verhalen maar ook
    met een heleboel zelfkennis, soms wat verdriet en weemoed en ook dat is goed, het is niet alleen maar mooi en gelukkig en dat kan ook niet want dan zou de wereldvrede er zijn en dat is niet zo maar als de mensen jouw instelling zouden hebben dan weet ik zeker dat de vrede niet mee ver weg zou zijn. jij bent een voorbeeld voor vele.
    En je bent wie je bent en dat moeten ze accepteren.
    Maar ook weet jij heel goed wie je bent en het mooi te verwoorden, wat heb je een geweldige prestatie
    geleverd, we zijn trots op je en nog veel plezier de laatste dagen van je reis.
    Tot snel. Groetjes Carla


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 154899

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: