Absolutely Fabulous - Reisverslag uit León, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Absolutely Fabulous - Reisverslag uit León, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Absolutely Fabulous

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

29 Juni 2016 | Spanje, León

Eergisteren.......
De  "abfabjes" zijn ook gearriveerd. Een stel sjieke senoras die het aanduwen van de "nanny" en de "hulp" efkus beu zijn. Efkus de camino doen dan maar....
Zwaar roken, zwaar drinken en nie vooruit te branden.
Zij doen de camino de luxe....... Met een paar sterren zal ik maar zeggen. Hullieje "Louis Vuitton", incl. beautiecase gaan elke dag op transport.
Dat is trouwens hot hier op de route. Dan hebben we gin balast, het is al zwaar genoeg... zeggen ze.

Ze hebben er net een dag opzitten. Ja, voor Leon willen ze ingelopen zijn.

Zeet 'r ene "kan ik misschien de sleutel krijgen".
Ik laag helemaal onderuit. En vanmorgen nog unne keer mee ut reveile.
Nee, 4.30 uur kan echt niet. Dat ben ik overigens helemaal met ze eens.
Ja, dan mar gaow naor buiten en een pafke roken. Hughu hughu hughu. Ja, nou is alles wel wakker.
O heerlijk, daar hou ik van. Dat is echt smullen.

Busje komt zo..........
De bus, taxi en de trein zijn ook populair.
"O men" zegt een Amerikaan, je zou m'n voeten eens moeten voelen. Nou, denk ik wanneer ik die eens bekijk... nee dank je wel, gadverdamme.
Wat kunnen mensen zichzelf een hoop leed aan doen door zichzelf onvoldoende te verzorgen.
Nee, dan mijn voetjes....... die krijgen elke dag speciale creme, elke dag een zoentje - en sims onderweg ok nog is - en elke week gaat er de eeltvijl overheen.
No problema senor.

Ik vraag hem waarom hij dan niet stopt na bv 10 km en de dag erop weer verder loopt. Nee, hij moet nog ergens komen denkt hij nog steeds...... en tijd zat.

Ikke nie flauw na een paar vinootjes en zeg: jij bent hier toch ook om een reis naar binnen te maken? Ja Hank ja. Nou zeg ik, dat gaat dan effe niet lukken in de bus.... veulste gehorig.

Vandaag blijf ik een dagje hangen in Leon.
Relaxione senor.
Gisteren had ik het ook relax want het was maar 13 km lopen naar Leon. Ja toen moest ik toch efkus aan de "abfabjes" denken toen ik het luxe "Paris hotel" met gratis, nou ja, gratis...... spabehandeling en masseur betrok.
Ik zeg: vooruit met de geit.
Het mooiste is dat ik er niet eens gebruik van heb gemaakt. Nee, buiten is het te doen......
Tengo vacaciones.

Gisteravond maar eens efkus de hangjeugd uit gehangen want van een bietje dansen zij ik nie vies en ik spouw ok nie in unne lekkere Tinto de Verano.
Maar ja, als al je caminovriendjes in een albergue vertoeven dan ist "only the lonly" om 22.00 uur.

Only the lonely (dum-dum-dum-dumdy-doo-wah)
Know the way I feel tonight (ooh-yay-yay-yay-yeah)
Only the lonely (dum-dum-dum-dumdy-doo-wah)
Know this feeling ain't right (dum-dum-dum-dumdy-doo-wah)

Tijd om naar huis te gaan......

Nou over het wandelen heb ik niks te melden, dé stelt ok niks veur......

Adios
XXX

  • 29 Juni 2016 - 12:32

    Anja Sterk:


    Holla Hank,

    Si tu caminata grande se esta terminando.
    Pero una caminata para no olvidar nunca!
    Un logro...
    Disfruta de los ultimos dias del camino hacia Santiago de Compostella..
    Un cariñoso saludo

    Anja xxx

  • 29 Juni 2016 - 13:12

    Emmy Visser:

    Hadie Hendrik

    Fijn te lezen dat zelfsikop hakken de Compostela kan lopen xxxxEmmy

  • 29 Juni 2016 - 13:14

    Carine:

    Olla ,...hangjongere da klinkt goed...tja ge komt ze overal tegen ....is t nie in een Louis Vuittonnetje of een paar design crocs. Lijkt mij idd fantastisch om zoveel verschillen,verhalen,culturen, rangen, standen etc voorbij zien te komen ...met elk zijn eigen verhaal. Nou Henk gelopt en daanst nog mar een bietje in t rond....geniet er nog ff van xxx

  • 29 Juni 2016 - 18:19

    Barbara :

    Hoi Henk, geniet van je laatste stappen richting santiago en leg ze zoveel mogelijk dansend af! Xxx Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 154851

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: