Compleanos feliz - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Compleanos feliz - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Compleanos feliz

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

15 Juni 2016 | Spanje, Nájera

Wat kun je toch je eigen cadeautjes van het leven inkoppen. Eergisteren zei ik heel nonchalant dat ik verjaarde. Mooi dat er dan zo op geanticipeerd wordt.

Wat een mooie verjaardag heb ik gehad, een onvergetelijke dag.

De dag startte met het zingen in de albergue, hoe mooi is dat om toegezongen te worden. De felicitaties volgde.

Ik heb geleerd om felicitaties en complimenten te ontvangen. Met open armen ontvangen en er van genieten zonder je opgelaten te voelen. Toe te laten....

En wat heeft me de felicitaties via WatchApp, Facebook, live en per telefoon mij geraakt. Zoveel lieve woorden en wensen. Hoe mooi is het om een mooie dag toegewenst te krijgen of een fijne tijd in Spanje. Een goed vervolg.
We staan er vaak te weinig bij stil maar het is super te lezen "en nog vele jaren". Ja, denk ik dan, dat hoop ik echt, enne misschien nog wel een paar caminootjes.......

Zoveel lieve reacties op m'n blog.
De kriebels lopen de ganse dag over m'n lijf wanneer ik nieuwe reacties lees. Wat ben ik een gezegend mens.....
Dank jullie wel allemaal.
Gracias xxx

Alhoewel het slapen en verblijven in de albergues - met z'n wassen en plassen - het afscheid minder zwaar maakt blijft het moeilijk om m'n vriendjes los te laten.....
Dag liefies, dag lieve Alie en Willy, dag lieve Goyita en Mark. Onvergetelijk dat jullie mijn verjaardag in Spanje htot meerwaarde wisten te brengen.
Wat is loslaten van dierbaren toch lastig.
Ik hecht gauw te veel, ik weet het.... Dat kost de nodige tranen maar och waarom ook niet.
Ik zeg zo vaak verbinden, niet hechten. Maar ja, ik ben ook maar een mens.
Wat zijn jullie toch lieve vrienden.
Wat hebben we gelachen. Wat fijn om met jullie deze dag te delen en mee te geven dat de kosmos zo goed voor mij zorgt.....

Goyita, wat heerlijk om met jou een stuk van de camino en de daaraan gekoppelde emoties te delen. Wat een mooi moment, wat een bijzondere dag. "Agradezco" Spaans voor "ik ben dankbaar" dat jij op mijn pad meeloopt.......

Gisteren werd m'n verjaardag afgesloten met een flinke fles bubbels en een etentje in Navarrete, 13 km verderop op de route van de camino. Die krijg ik dus cadeau.....

Als we het restaurant binnenlopen weet ik ook ineens waarom hier...... Mijn Italiaanse vrienden kijken me aan met een big smile en zetten het zingen in:
Guantanamera, guajira Guantanamera
Guantanamera, guajira Guantanamera

Yo soy un hombre sincero
De donde crece la palma
Yo soy un hombre sincero
De donde crece la palma
Y antes de morirme quiero
Echar mis versos del alma

Guantanamera, guajira Guantanamera......

Er is zelfs een video van gemaakt. Eerder hebben we een albergue met elkaar het kippenvel bezorgd.
Och ik zing altijd..... en zo zing ik eens "guantanamera" en anderen haken aan. Zegt op een ochtend één van de Italianen: Henke - en tikt mij zo aan en we beginnen zachtjes te zingen. Onze slaapzaal haakt aan en WOW, vol overgave en uit volle borst zingen we "guantanamera"
Later pak ik er de songtekst eens bij en de vertaling. Ja, echt één voor op de camino denk ik dan.....
Buiten herhalen we het nog eens en dat klinkt zo tussen de casa's.
Daarna gaan we uiteen. Wat mooi dan om op je verjaardag deze "vrienden " weer tegen te komen.
Guantanamera, guajira Guantanamera......

Vandaag opnieuw alleen verder en onderweg om verbindingen te maken. Verbinden Henk, niet hechten.....

Ik loop door een bos en er is een "hombre" op zijn gitaar aan het spelen en zingt "it's a new dawn, it's a new day, it's a new life". Ja, denk ik dan: jij voelt je echt goed...... ik schiet ervan vol. Zo mooi dat iemand zijn droom najaagt, dat is een mooi moment.
En speule en zinge dattie kan.... man, man, wa mooi.

Een caravan aan vrachtwagens dendert onder het viaduct door met één groot claxongeluid van aanmoediging.
Wat een grote ganzen.....
Dat geeft kippenvel met vleugels.

Nog zo'n dikke 600 km zag ik voorbij schieten. Hier heb ik dubbele gevoelens bij........ Dubbele gevoelens die ik probeer te beschrijven in een nij blogske.......

Adios
XXX

  • 15 Juni 2016 - 21:56

    Gracia:

    Aangrijpend. Mooi.
    Wat een herinneringen. Xxx

  • 15 Juni 2016 - 23:26

    Anja Sterk:

    En camino , por la vida y el amor ??

    Geniet ervan !!
    xxx

  • 16 Juni 2016 - 10:27

    Ad En Ellen:

    Wauw....ik voel gewoon met het lezen van je verhaal, dat je enorm genoten hebt van je verjaardag.
    Super fijn dat Willy, Alie,Goyita en Mark bij je waren....dat is nog eens gezellig!
    Wat maak jij een hoop herinneringen....ga zo door

    Liefs Ad & Ellen xxx

  • 16 Juni 2016 - 20:18

    Margon Verhoeven:

    Holla amigo, nog gefeliciteerd met met he verjaardag, wat biezonder om die in spanje op deze manier te vieren. Genie ten nog steeds van je Mooie, ontroerende verhalen. Mooi is ok dat je er zo enorm van geniet !! Blijf genieten Henk, XXX margon

  • 18 Juni 2016 - 00:11

    Mark & Goyita:

    Nou Henk, je kunt je niet voorstellen (of juist wel) hoe bijzonder deze week voor ons is geweest. Samen met Alie & Willy nog door San Sebastisn gestruind, pintxos gegeten, Mosto, vino blanco en zurito gedronken. Wij vertellen het je zeker nog! Als klap op de vuurpijl zojuist met Beatriz & Pedro en unos amigos suyos muy simpaticos een laatste keer gegeten. Gallicisch (en dit keer niet Baskisch). Kregen we als toetje Tarta de Santiago! Hoe mooi om hiermee onze week af te sluiten. Zo bijzonder weer. Iedere vrijdag vers uit Santiago en deze was om te smullen. Zo blijf je absoluto todovia en nuestros pensamientos amigo! Un abrazo muy fuerte Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 154850

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: