Verrassingen van het leven - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Verrassingen van het leven - Reisverslag uit Los Arcos, Spanje van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Verrassingen van het leven

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Juni 2016 | Spanje, Los Arcos

Ik verjaar vandaag. Och, ik doe er nooit zoveel mee omdat ik vind dat ik elke dag verjaar en elke dag dankbaar ben voor m'n gezonde lijf wat me overal brengt waar ik moet zijn.

Toch doet het me dit jaar meer..... veel meer dan andere jaren. Allereerst verjaar ik in Espana, in een albergue in Los Argos. Daar ben ik te voet heen gelopen om te verjaren. Man, o man, dat klinkt......

Eergisteren staan ineens m'n vrienden Alie en Willy me op te wachten in Estelle. Zoveel km rijden om mij op te zoeken. Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze zo'n eind van huis bezocht worden door vrienden..... Echte vrienden. Top jongens. Lofjoe. XXX

Heerlijk delen we verhalen, ontmoetingen en de dagelijkse gein. Het leven is goed en klinken dat we kunnen. Wat klinken die Spaanse glazen mooi. Alleen daar al voor zoude siëstas houwe in Spanje......

Ik weet al dat Goyita en Mark ook onderweg zijn. O, zo lief.

De natuur is hier ongelooflijk mooi met z'n bergen, heuvels, wilde bloemen en z'n wijngaarden. Vandaag kwamen daar nog eens de olijfbomen bij. Prachige vergezichten met akkers vol wijn, graan en olijven.
En ik? Ik heb vakantie en loop hier een partij te genieten van al dit moois.
De dorpen zijn pitoresk en hebben allemaal wel een bar met versnaperingen. Lekker luieren onderweg, het is een ontzettend goed georganiseerde wandeltocht....

De telefoon die laat de kerkbellen rammelen, dan weet ik dat het Goyita is. Zij zijn bijna hier. Ik moet nog 7 km lopen......
Wat een mooi moment om elkaar weer te zien, het ontroerd ons. De verhalen gaan over tafel en we delen ons lief en leed.....
De sangria vloeit sneller als de kouwe kraan, nou dan wittut wel. Goyita, die vloeiend Spaans spreekt, heeft de heerlijkste pinchos in no time besteld. Wow, wat super en met wat een flair doet zij dat. Een bietje sjaloers ben ik wel op oe vriendin. XXX

Goyita loopt een dagje met me mee vandaag. Wat fijn en dat is heel bijzonder want samen hebben we ooit eens leren lopen om de vierdaagse van Nijmegen met groot succes uit te kunnen wandelen.
Wat deel ik graag met jou deze dag en wat speciaal om dat met jou in het Spaanse land waar jouw roots liggen te delen. Wat mooi om met jou te mogen lopen.
Mark zoekt een golfbaan op en vermaakt zich op een andere manier.
Dank je wel Goyita en Mark. Lofjoe. Amigos voor het leven. XXX

Er is al gezongen in de Albergue vanochtend. Wow, wat mooi.
Dank je wel amigos del camino.

Er staan nog meer verrassingen te wachten vandaag...
Wordt vervolg.

Hasta manana
XXX

  • 14 Juni 2016 - 07:38

    Rina Peters Ederveen :

    Goedemorgen jarige Henk,

    Hieper de piep klinkt het lied!
    Wij vergeten jou verjaardag niet!

    Je bent een speciaal mens
    En daarom deze wens.

    Je hebt nog zovele dromen,
    dat deze nu mogen uitkomen!

    De paden op de lanen in!
    In wandelen heb je al jaren zin.

    Soms ploeter je door een ruig terrein.
    Dat vind je niet erg, maar juist fijn.

    Want op weg naar Santiago heb je kunnen merken
    Dat dit heel therapeutisch kan werken

    Je geniet nu van mensen en de mooie natuur.
    't Is heerlijk rustig en de lucht is puur.

    Kijk gerust eens in de spiegel naar het kunstwerk dat je bent.
    Jouw gezicht , jouw lijf en leden, jouw karakter , jouw talent.

    Zie je wel , je bent een wonder, niets aan jou is saai en grijs.
    Wees maar jij en blijf bijzonder, zing gewoon je eigen wijs.

    Op deze speciale dag op weg naar Santiago de Compostela is een grote prestatie
    Vandaar van de Ondernemingsraad van STMR deze felicitatie

    Annet, Emmy, Annemiek, Ingrid, Marielle, Franka, Anja , Leidy , Hanny en Rina




  • 14 Juni 2016 - 07:43

    Caroline:

    Hieperdepiep Hoera, Henk gefeliciteerd met deze toch wel bijzondere verjaardag. Gérard en ik nemen er één misschien wel twee vanavond om op jou te klinken, dit doen wij op ons geliefde eiland Texel.
    Xxx

  • 14 Juni 2016 - 08:17

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk
    Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Op deze bijzondere reis zover weg in gezondheid dit te vieren. Wat een zondagskind. Vrienden die daar voor overkomen dat zegt iets over jou Henk. De klokken en glazen zullen klinken ,daar ben ik niet bang voor.Jij hangt je slingers op op in dit leven, kranzen komen er vanzelf!!! Maar je eigen feestje bouwen zoals jij dit doet is wel heel bijzonder. Ik ben benieuwd of hierna nog een andere uitdaging volgt, nu je zo enthousiast bent. Bossche bol moet je nog maar even tegoed houwen! Henk ik proost , op jou en ben je heel dankbaar voor de vriendschap, trouw en zorg waardoor ik jou heb leren kennen,bij "Onze Chris."En nu incontinent op mijn ogen ....Veel goeds en dikke kus .
    Leafs zusje van...
    Antoinette goeie reis

  • 14 Juni 2016 - 08:21

    Hans:

    Hoi Henk,
    Een onvergetelijke verjaardag gewenst. Geniet met volle teugen van deze dag. Groet Hans

  • 14 Juni 2016 - 08:28

    Mark:

    Lieve Henk
    Ik heb mijn lief bij je achter gelaten om een dagje met haar de Camino te beleven. Zorg goed voor elkaar. Wat is ze nerveus zeg, de kriebels vlogen me om de oren. Gisteren hebben we gelachen en lekker wat gedronken. Het leek wel carnaval. D'n zoete inval en kletsen in alle talen. Bietje Engels, Spaans, Frans, Duits, het vloog gelijk door de lucht. Nu laat ik jullie gaan met een diepe zucht. Maar het weerzien zal goed zijn, met wat blaartjes en een goed glas wijn. Tot straks!



  • 14 Juni 2016 - 08:59

    Gemma:

    Lieve Henk,
    Van harte gefeliciteerd met je geboortedag! Het is ook bijzonder om dit in Spanje op de reis van je leven te ervaren. Ook is het bijzonder en intiem om met jou jouw emoties ,indrukken groeiproces van zelfvertrouwen te mogen delen.Ik krijg een hoop levenslessen van je, dank je wel. Met schilderen hoef ik je maar aantekijken en het wederzijds contact heeft geen woorden nodig, dat is bijzonder. Henk jij bent een trouw zorgzaam en vooral lief persoon, dat blijkt wel dat er mensen speciaal naar je toekomen in Spanje, geweldig!
    Het is een speciale dag voor een speciale persoon!
    Heel veel liefs ook van Frans.
    Gemma.

  • 14 Juni 2016 - 09:26

    Nellie:

    Lieve Henk,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, fijn om te lezen dat je vandaag lief gezelschap hebt.
    volgende week ( brei ) afspraak met J en G en dan nemen we er een op jouw gezondheid!!

    Liefs Nellie

  • 14 Juni 2016 - 09:26

    Siny En Ad Steenbakkers :

    Henk veel plezier vandaag met Goyita!!

  • 14 Juni 2016 - 09:39

    Lucia En Jan De Bonth:

    Hallo Henk,


    Van harte proficiat met jouw verjaardag. Wij volgen jou op de voet en merken wel, dat dit een bijzondere verjaardag wordt daar in het verre Spanje.

    Wat wellicht leuk is om te weten is, dat niet alleen vrienden en collega's maar ook vele andere mensen jou volgen en genieten van jouw reisverslagen.
    Wij waren afgelopen zaterdag op het gouden bruiloftsfeest van onze overburen waar wij kennis maakte met een mevrouw, die o.a. vertelde dat ze 2 keer het Spaanse gedeelte van de pelgrimstocht had gelopen. Op een gegeven moment zei ze, dat, ondanks dat ze jou helemaal niet kent, ze jouw reisverslagen volgde en daar ontzettend van genoot. Toen hebben wij uiteraard het een en ander over jou vertelt. Het maakt voor haar de verhalen wellicht meer levendig.


    Groetjes,

    Lucia en Jan



  • 14 Juni 2016 - 10:27

    Janny:

    Dag lieve Henk,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, deze keer wel een heel bijzondere!
    Hoewel, ik lees elke dag dat jouw levensreis bijjzonder, mooi en liefdevols is.
    En dat vind ik niet vreemd want zo ben jij ook, een mooi mens en liefdevol naar iedereen, in het bijzonder naar je vrienden. Geniet vandaag speciaal van hen , van elkaar en van de zonnige warmte.
    Ik vier jouw verjaardag vanavond samen met Bruce Springsteen ( en 67000 anderen...,) in Den Haag, waarschijnlijk in de koude en stromende regen, ik heb de waterlaarzen al klaar staan....

    Het einde van je reis komt in zicht Henk, ik wens je een mooi vervolg en nog meer mooie ontmoetingen!
    Liefs van Janny



  • 14 Juni 2016 - 10:33

    Frits:

    Henk van harte gefeliciteerd. Wat bijzonder om zo je verjaardag te vieren.

  • 14 Juni 2016 - 10:35

    Henk Kluft:

    Van harte Henk! Muchos felicidades este día tan especial para ti.
    Heel veel respekt voor wat je doet daar. Walter en Helma hadden ons al verteld van je blog en ik kan je er alleen maar komplimenteren. Veel succes verder en vooral veel plezier. We zullen je blijven volgen. Als aanrader zou je ipv Sangria een mooie Albariño moeten proberen, die is van die streek en echt heerlijk! Groetjes, Henk en Mercè vanuit La Garriga

  • 14 Juni 2016 - 11:05

    Tilly:

    Gefeliciteerd Henk, je hebt nu wel een hele speciale verjaardag en wat lief dat er mensen voor jou zijn gekomen dat zegt wel iets over jou als persoon.
    Heel veel mensen dragen jou een warm hart toe en ik doe dat ook, zo bijzonder zoals jij met alles en iedereen omgaat. Ik wens jou nog heel veel bijzondere en gelukkige jaren toe en succes nog met alles wat je nog op je wandelpad tegenkomt. Knuffel uit Hedel..





  • 14 Juni 2016 - 11:36

    Wilma:

    Van harte gefeliciteerd Henk. Bijzonder om je verjaardag op deze manier te vieren. Geniet er nog van. We volgen je ook vanaf Java! Groetjes van Bert & Wilma

  • 14 Juni 2016 - 11:36

    Wilma:

    Van harte gefeliciteerd Henk. Bijzonder om je verjaardag op deze manier te vieren. Geniet er nog van. We volgen je ook vanaf Java! Groetjes van Bert & Wilma

  • 14 Juni 2016 - 12:00

    Toos :

    Lieve Henk, van harte gefeliciteerd met deze bijzondere verjaardag! Geniet van al die lieve mensen om je heen!....... En van de sangria. Liefs

  • 14 Juni 2016 - 12:23

    Sijke:


  • 14 Juni 2016 - 14:05

    Carine:

    Blauw..blauw ...blauw ...van de Sangria....lig ik op t strand...

  • 14 Juni 2016 - 14:07

    Carine:

    De rest zingen jullie zelf maar ....proost ....maak er een top dag van

  • 14 Juni 2016 - 14:46

    José:

    Van Harte gefeliciteerd en nog een hele fijne dag in dat mooie Spanje.

  • 14 Juni 2016 - 14:52

    Thea:

    Het zingt jou naam vandaag
    en ik vertraag
    om het lied en de akkoorden
    te verwoorden.
    Parabéns ! X

  • 14 Juni 2016 - 15:28

    Mieke:

    Van harte gefeliciteerd Henk. Een groot feest daar voor jou in het Spaanse land. Geniet van deze bijzondere dag en van alle lieve mensen om je heen. Je verdient het zo en je doet het heel goed.
    Ik geniet elke keer weer zo van je verslagen en blijf je volgen.
    Lieve groet Mieke

  • 14 Juni 2016 - 16:03

    Ria Van De Ven-Landzaat:

    Henk, van harte gefeliciteerd!!! Wat bijzonder omje verjaardag tijdens je camino te vieren!!!
    Ik ben wel geen bekende van je, maar volg je vanaf de eerste dag...geweldig!
    Gelukkig nog wel even te gaan. Fijne dag verder!!!

  • 14 Juni 2016 - 16:20

    Ron Van Der Wens:

    Hoi Henk,

    Wat een bofkont ben je toch, je verjaardag in zo'n mooi landschap te mogen beleven! En waar kan je dat beter doen dan in de Rioja.

    Gefeliciteerd man!

    Groet,
    Ron.

  • 14 Juni 2016 - 16:50

    Ina :

    Feliz cumpleaños Henk

  • 14 Juni 2016 - 16:56

    Marion Van Den Broek:

    Lieve Henk, van harte gefeliciteerd! Ik wens je een hele fijne dag. Geniet van alles om je heen en de mensen die op je pad zijn gekomen. Liefs en een dikke knuffel, Marion

  • 14 Juni 2016 - 18:42

    Sylvia Jansen:

    Felicitaciones Henk en nog een mooie voortzetting van deze geweldige start.
    Lieve groeten Peter en Sylvia

  • 14 Juni 2016 - 19:21

    José:

    Gefeliciteerd met deze toch wel bijzondere verjaardag.

  • 14 Juni 2016 - 20:07

    Sien En Jeroen :

    Goede avond Henk
    ik volg je nog steeds sinds we elkaar ontmoet hebben
    Wat ging je blij van start ondanks een paar kleine ongemakken
    nog steeds zijn je verhalen blij en optimistisch
    Vaak lig je in een deuk van het lachen..en maak je ook wel eens een uitglijder tijdens een wasbeurt
    maar ach wat geniet ik van je verhalen..fijne verjaardag nog...en proost op de dag dat je het plein op kunt engaat zevgen....dit is het mooiste wat ik ooit gedaan heb in het leven
    Het ga je goed junske..

    groetjes sien en jeroen uit valkenswaard

  • 14 Juni 2016 - 20:31

    Linda:

    ¡Buenas noches !
    ¡Felix Cumpleaños!
    Un saldo linda

  • 14 Juni 2016 - 20:35

    Marinus Verharen:


    Henk op de eerste plaats van harte gefeliciteerd.
    Wij genieten elke dag van je mooie berichten.
    Hopen dan ook dat het laatste stuk net zo mooi is.

    Nog veel plezier maak er een fijne dag van.

    Groetjes Dien en Rien Verharen.

  • 14 Juni 2016 - 20:51

    Maja:

    Lieve Henk,
    Van harte gefeliciteerd met je bijzondere verjaardag. Geniet samen met Goyita en Mark van deze dag. Wat leuk dat ze naar je toegekomen zijn om dit met je te vieren. Ik ben gewoon een beetje jaloers op je, maar als iemand het verdient, dan ben jij het zeker.
    Geniet verder van je mooie reis en ik weet zeker dat je nog heel veel vrienden zal vinden onderweg, of beter gezegd andere camino mogen blij zijn als ze jou tegenkomen.
    Heel veel liefs en groetjes en nog een fantastische tocht,

    Xxx Maja en Stef

  • 14 Juni 2016 - 21:17

    Mootje:

    Proficiat Henk en wat zal jij een bijzondere verjaardag hebben....geniet er van.....dikke knuf

  • 14 Juni 2016 - 21:41

    Ineke:

    Henk gefeliciteerd met je verjaardag! Volgens mij ben je jonger geworden!
    Houwe zo!
    groet, Ineke

  • 14 Juni 2016 - 23:12

    EmmyVisser:

    Lieve Henk , in warm Madeira heb ik vanavond op je getoast xxx Emmy

  • 15 Juni 2016 - 09:13

    Nanny Van Der Linden-Westerbeek:

    Hoi Henk,

    Als nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maar op dit moment zijn volgens mij al de dagen feestdagen. Wat een geweldig gevoel moet dat zijn. Geniet ervan
    Groetjes Nanny en Cor

  • 15 Juni 2016 - 17:25

    Charles En Margreet:

    Hoi Henk,
    Wat top dat jij deze tocht onderneemt. We zijn kei trots op je. En natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    We gaan je volgen!
    Xxx Charles en Margreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 154872

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: