Kiele, kiele, kiele.... - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Kiele, kiele, kiele.... - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Kiele, kiele, kiele....

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

06 Juni 2016 | Frankrijk, Ostabat-Asme

Ondeugend, ja dat is het juiste woord. De ondeugd is terug in mij......
Ondeugend voel ik mij wanneer ik met mijn "baton" onder de oksel van Jezus wijs en "kiele, kiele, kiele" roep. In elk dorp is een kruis met Jezus eraan te vinden. De verleiding was al dagen groot.
Blauw van het lachen liggen we.
Lekker terug naar de kindertijd denk ik dan...........

Spotten? Zou de kosmos er ook om kunnen lachen?
Och, ik bedoel er niets kwaads mee en bedoel het goed. Ik doe niet afstandelijk en betrek het beeld bij mijn trip.

Kiele, kiele, kiele..........
Nee, ik maak er geen oorlog door. Het kan nooit slecht zijn.......
En als klap op de vuurpijl kijk ik ok nog efkus onder z'n lépke.

Heerlijk zo ontspannen onderweg zijn.
Ja, dat ondeugende heb ik in mij.......... och toch.

Verdwalen
Wie durft te verdwalen vindt nieuwe wegen......
Dat is een waarheid als een roodbonte koeiiiii.
Ik ben altijd op de juiste tijd op de juiste plaats. Je kunt dus eigenlijk nooit verdwalen in het leven. Soms begrijp ik niet wat er gebeurt maar dat is enkel wat ik denk.
Op m'n "camino" heb ik een gids die mij leidt..... maar waarheen? Waarom gebruik ik een boek met de route? Voor de overnachtingen, het eten en de drank natuurlijk...... en te zien waar de hoogteverschillen zitten, of het een "twee vingers in de neusdag wordt" of dat er nog moet worden gewerkt.
Maar toch begrijp ik het nog niet helemaal want ik kom overal waar ik moet zijn maar m'n routeboekske weggooien is teveel gezegd........

De pyreneeën zijn al twee dagen in beeld en ik kom steeds dichter bij Spanje.
Wow, wat een eind van huis en dat allemaal te voet.
Un bietje trots op mezelf ben ik. Waarom? Gewoon dat ik het durf en mezelf deze levensreis geef.

M'n gedachten staan wat stil lijkt het wel, geen grote groei. Of toch wel en zie ik het nog niet.....
Ik zit voor mijn gevoel in de fase van vacance en genieten. Genieten van de vergezichten, de vrijheid, de verhalen, dankbaarheid en tevredenheid.

Langs de route zijn veel fruitbomen aangepland door vrienden van de camino.
Wat een mooi gebaar en wat maakt het de "chemin" nog mooier.

Vanochtend heb ik efkus mun doppen in. Het is zo'n 30 graden heet. Echt heet. Zo heet dat ik aan het zwembad denk dat bij de gite zit waar ik overnacht. Hahahaha.
Het pelgrimeren gaat met z'n tijd mee..... gelukkig.

O ho, lets do it, lets dance, dance across the floor........ Heerlijk efkus soul in en ik loop me een partij te zingen en te hossen.
Of dat ik gek ben of dak gerókt heb vraagt er eentje.
Gerookt? Nee, dan ben ik helemaal niet meer te houwen...... nee madame roken doe ik niet. Nee, ik zij gereset zeg ik. Gereset in munne kop en heb nou weer veul meer space.....
No compris....... Ok goed denk ik dan.
Het kind in mij danst gewoon verder......

Nee, ik ben niet veel veranderd denk ik vervolgens. Vrienden weten wel dat ik overal omhoog kom als er een goei plaat opstaat. Enne ......dat blijft ook zo.

Wat prachtig om de pyreneeën steeds dichterbij te zien komen.
En de natuur is opnieuw een plaatje.
We komen op het "drie landen punt" Een punt waar drie pelgrimswegen bijeen komen. O, goeie, druk, drukker, drukst.....

De gite komt in beeld en ik ruik de gloorlucht van het zwembad. O, heerlijk een duik erin.
Het is hier echt druk in de gite en we eten met 30 pelgrims uit alle hoeken en verschillende landen.
Och, ik win toch..... moi? Pays bas. 2400 km ver van huis. Doe mijn nog maar een vin rouge......

De plaatselijke chanteur houwt mar nie op...... zo'ne zanger die helemaal weg is van zichzelf. Och heerlijk inhaken dan mar met z'n allen. O, gotte en dan vuulde ineens spieren die ge lang nie gebrukt het.
O, en Spanje moet nog komen.....
Spanje? Jean Pierre en ik zijn eruit. Spanje wordt sangria en dansen. Dansen tot we er bij neer vallen.......
Zat geleerd? Klaar ermee? Enkel nog dansen?

Nu op weg naar Saint Jean Pied de Port, de laatste stop voor de pyreneeën en Spanje........

Efkus un békske en m'n blog bijwerken want twee dagen geen bereik, och goeie........... Nee, ik moet wel in contact blijven met de hele wereld.

Bonjournee
XXX

  • 06 Juni 2016 - 10:54

    Greet:

    Met Lets Dance op je oren
    En Sangria in het vooruitzicht.
    High van het loslaten.
    En dat ondeugend zijn is oe vergeven. Ha ha
    Op naar Saint Jean Pied de Port.. Geniet! Xx

  • 06 Juni 2016 - 11:02

    Francien:

    kiele kiele....................koek koek................

    Heerlijk Henk, ondeugd siert het leven!!

    En trots zijn op jezelf.
    Gister zij mijn vriend nog; je mag er helemaal zijn zoals je bent en dat is prima!
    Dat geld ook voor jou Hank.

    Je bent prima zoals je bent!!

    Je hebt mijn dag alweer opgevrolijkt!!

    Kiele kiele...................bon voyage..

  • 06 Juni 2016 - 11:20

    Caroline:

    Hoi Henk,
    Zit nu onder de parasol, in mijn tuintje. Het watervalletje loop bij het Budda beeldje. Lees weer gezellig jou blog. In gedachte zie ik je inderdaad "kiele, kiele doen. Ik moet vreselijk lachen, gelijk ben ik ook erg geëmotioneerd. Ik begin nu te begrijpen en een beetje te voelen, wat het is om los te laten.
    Het schakelknopje wat mij in de "controle mote" zet is soms stuk. Ik weet dat dat ook de bedoeling is, maar dat voelt zo raar.
    Lees ik jouw blog, dan denk ik, nee dat is niet raar, zo hoort het. Het is zo verdomde moeilijk
    Om de emoties te laten komen. Het hele lijf werkt tegen.
    In gedachte loop ik een stuk met je mee, ik leer van jouw levenslessen, daarvoor wil ik je danken.
    Henk, de komende dagen brand ik een kaarsje voor je, bij ons Heilig Hart beeld. Veel succes in de Pyreneeën en een goede grensovergang naar Spanje.

    Liefs Caroline XXX




  • 06 Juni 2016 - 16:22

    Hans Van Veenendaal:

    Hoi Henk,
    Twee dagen jouw blog missen wordt afzien. Wat geniet ik van jouw fantastische verhalen. Van jouw avontuur. Jouw camino.
    Ik wens je een geweldige tocht over de Pyreneeen en zie nu al uit naar je volgende reisverslag.
    Groet

  • 06 Juni 2016 - 17:58

    Joke Plokkaar:

    Ik lees alles mee!! Groet van Joke

  • 06 Juni 2016 - 18:21

    G.hobo2@upcmail.nl:

    Hola Henkie,

    Bijna.....Spanje in zicht...naja de Pyreneeen dan en ja ergens halverwege deze bergkam, sta je er ineens.....wauw.
    Bien viaje en Espana.

    Hasta de luego.

    Xxx Marga


  • 06 Juni 2016 - 20:22

    Phia:

    Zo ken ik je weer ...... En wat ben ik toch super super trots op jou!

    Boogie Wonderland (Earth Wind & Fire) ;-)

    Mucho's bessos xxxxx

  • 06 Juni 2016 - 21:07

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Henk,

    Een paar dagen naar Bergen aan zee geweesten jouw verhalen gemist. Thuis als eerste dit lezen. Te voet 2400 km van huis met al deze overwegingen en leer momenten. Echt niemand van al onze schrijvers doet je dit na,maar bewonderen des te meer deze trip camio van je.Voor de Kiele Kiele hospa ben de toch wir in de lande.diee...polonaise doen we hier nog even over.... Ja zo,n zwembad is een must met al die warmte en inspanning. Hier is het ook heerlijk weer. Henk bespeur niet een dip moment, kuiten en voeten en achilles.... knieën alles functioneert als de beste. Werkelijk een Olympische prestatie. Dit meisje heeft vandaag haar laatste werkdag gehad en gaat nu echt met pensioen. Is ze allang maar moest nog zonodig... Uitslover.
    Leafs zusje van..
    Antoinette goeie reis

  • 11 Juni 2016 - 16:04

    Albert Van Heijningen:

    Boeddha: Elke dag iets leren is kennis, iedere dag iets loslaten is wijsheid.

    Hartelijke groet van mij Henk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 154904

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: