I'm singing in the rain - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu I'm singing in the rain - Reisverslag uit Golinhac, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

I'm singing in the rain

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

14 Mei 2016 | Frankrijk, Golinhac

I'm singing in the rain. What a glory's feeling i'm happy again. Tralalalaaaaaa lalalalalala....

Ja, grote paniek gisterochtend in de gîte. Och goeie, het regent. Wanne paniek is er uitgebroken.......
Het zal toch unne keer moeten regenen monsieurs et madames om al dat mooie groen te kunnen blijven zien en al die mooie bloemen in geuren en kleuren te blijven bewonderen. En er is wat moois te zien allemaal.

Nee, mijne pies maken ze nie laaaauw.
Trouwens, ik heb munne poncho pas vier keer gebruikt en die heb ik er nog lang niet uit.......
Vervolgens trek ik munne poncho over m'n hoofd en gaan met die banaan. Zingend trek ik op weg. Op weg naar nieuw avontuur, onderweg naar Espalion.

Eerlijk toegeven, het is ook echt slecht. Na een uur ben ik werkelijk tot m'n op m'n onderbroek nat. Al die nattigheid trekt op en m'n sokken en schoenen soppen als een auw spons. Kijk, ik ben door al mijn loopervaring en mijn onderweg zijn gehard en denk "het wordt weer anders". Nee, zo denken de nieuwtjes niet, het huilen staat hun nader dan het lachen. Ocherum. En sloffen dat ze doen. Och goeie denk ik dan wa zulde gullie blaren krijgen want zij lopen harden doordat het regent en hierdoor niet hun eigen tempo en dat is 'killing'.

Ik loop een hele hoop van die mopperkonten voorbij en ineens komt het kind in mij naar boven. Unne hele grote plan in't verzier en ja, ik word er naar toe gezogen. Och vooruit Hank zeg ik tegen mezelf, springen. Springen in zunne hele grote.........
Als een kind zo blij spring ik erin. O, o, denk ik vervolgens, vroeger had ik laarsjes. Maar och, alles is toch al nat.

Wat een mooie route. Efkus klimmen en dan verder afdalen door de bossen, langs mooie watervallen, in het dal van Lot. Wat een mooie plaatjes levert dat op. Nu hangt er zo'n mooie mist en regen boven het dal. Wat een prachtig gezicht.

Als één grote familie allemaal opdrogen in de gîte d'etape. We moeten vandaag zelf ons potje koken. Nou dé kan ik als de beste dus dat is in een half uur tijd gepiept. Het wordt spagetti met spekjes, tomaat en courget en een topping van fromage. Bon appetit...

Ik loop al dagen re rebonjouren met leuke Franse lui.
Vanochtend liggen één van hen, Sil en ik in ons onderbruukske, met de benen omhoog, op onze hoogslaper, flink te stretchen. Wij dubbel vannhet lachen....... Ja, in conditie blijven, dan is het wandelen een fluitje van een cent, en dat lieg ik niet.
Maare...... we lopen er wel iedereen uit. Hij is ook heerlijk sportief en atletisch dus wij zijn aan elkaar gewaagd. Gisteren tikte hij op zijn horloge, toen ik binnenliep, zo van waar hing jij uit. Ik zeg: Ave Maria. Hij zo trots als een aap was ook deze route bovenlangs gegaan. De anderen hadden de verharde weg genomen. Ja, wij klimmen wat af.

Vanochtend aan het ontbijt vragen ze, omdat we elkaar elke keer, zonder dat we het van elkaar weten, op het zelfde slaapadres uitkomen, of ze voor mij ook een reservering moeten maken. Ja, dat is ook eens wat anders denk ik dan...... enne, ze vragen het niet voor niets zou de broeder uit de Abdij van Postel zeggen.
Even later hoor ik een ander zeggen dat alles is uitverkocht in Massip, mijn eindbestemming voor vandaag. Toch weer bijzonder dat er voor mij dan weer wel plaats is.

Ondanks de voorspellingen is het droog maar ik moet door de "loopgraven". Man, man door wat voor een greppels leiden ze me weer heen. Unne lekkere modderpoel zak mar zeggen.
Ik had ook de asfaltwdg kunnen nemen maar eerlijk gezegd ben ik bang dat ik iets mis.

Op een buitje na is het een mooie dag en komt er de zon ook nog door. Hup, broeksmouwen los, zonnebrand uit de tas en bruinen......
Espeyrac efkus een bakske.... och, het lijkt of heel de camino hier tegelijkertijd huist. Top om elkaar weer te zien. Nee, ik kan het effe niet bijbenen in de kontakten.....

In Massip aangekomen en een paleisje van een gîte. Lekker all-in en met 20 pelgrims aan tafel.
Een dolle boel.

Morgen staat Conques op het programma.
Onderweg naar morgen.
Voortdurend onderweg........ naar morgen
XXX

  • 14 Mei 2016 - 22:51

    Mieke:

    Ha Henk,
    Wat is het heerlijk om jouw berichten, verhalen, belevenissen steeds weer te mogen lezen. En je te volgen op jouw pad. Je doet het zo ontzettend goed, ik heb bewondering voor je.
    Mede door jou zie ik hoe onnodig druk wij ons maken, terwijl het leven zo eenvoudig mooi is.
    Bewustwording..
    Geniet Henk en ik geniet met je mee.
    Lieve groet Mieke

  • 15 Mei 2016 - 01:19

    Anja Sterk:

    Nou Henk wat een gedoe met al dat zeik weer hahahah.
    Het weer is natuurlijk alles , het is alles of niks, maar des ondanks hou jij de stemming er wel in.
    Gaaf hoor, ik weet wat het is in de regen te lopen.
    Maar als je met z'n allen bent ben je dat gauw vergeten, en gaat de reis gewoon verder.
    Wie weet heeft Piet Paulusma verassingen ??
    Hopelijk wel om verder je pad te gaan volgen, en onderweg naar morgen !!

    Liefs xxx

  • 15 Mei 2016 - 20:19

    Antoinette De Heus Laheij:

    Lieve Hank!
    Ik heb ook een flesje Fleu de Meu!! Zusje Elly is als vrijwilligster mee geweest naar Lourdes. En kwam met een flesje Lourdes water voor mij thuis. Moest aan jou denken. En liedje kende ik niet dus zing het nu uit volle borst mee.

  • 15 Mei 2016 - 20:34

    Antoinette De Heus Laheij:

    Hallo Henk,
    De helf van mij verhaal staat in bovenstaande mail?? Oké. Ja het liedje heb ik opgezocht bij YouTube, kende het niet. Staat nu bij de favorieten van Sonos playlist.Ja voor de periode dat je onderweg valt naar mijn idee het weer wel mee. Jacobus is echt jouw talisman en engel.
    Rijk mens.
    Wie niet hoeft te haasten en dringen
    Maar soms verwonderd stil kan staan
    En blij kan zijn om kleine dingen
    Zal als een rijk mens door het leven gaan

    Veel Leafs zusje van. ....
    Antoinette goeie reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 154892

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: