Liefde - Reisverslag uit Harricourt, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Liefde - Reisverslag uit Harricourt, Frankrijk van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Liefde

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

10 April 2016 | Frankrijk, Harricourt

Liefde is maar een woord....
Tot er iemand in je leven komt en er betekenis aan geeft...

Daar dacht ik eergisterochtend aan toen ik wonderschoon de mistletoe in overvloed versierd in een boom zag groeien.
Tja, hier onder deze boom wegzwijmelen van elkaar. Pffff.
De kosmos heeft duidelijk andere plannen.......

Vorig jaar vroeg een vriend me: als de ware zich meldt dan gaode toch zeker nie op reis wor... nee, die zou het wel weten.
Die keuze heb ik niet hoeven maken, de kosmos heeft alles onder kontrole. Enne, zal die denken...... eerst deze reis maar eens maken daarna zien we verder.
Tja, en iemand bijzonders........ dat heeft zijn tijd nodig en net als met wijn: hoe langer.... hoe beter.
Alles gaat zoals het gaat.......

Ze zeggen dat het een komen en gaan is van liefdesaffaires op de camino. Nou, de 'l amoure is hier in geen velden of wegen..... en bossen te bekennen. Op unne auwe bromsnor na loop ik oonliedeloonlie.
Ongebruikt retour...... hahaha.

Het alleen zijn bevalt me goed, ik kan het goed vinden met mezelf. Ja, ik mag mezelf wel. Steeds meer krijg ik door wat voor een mooi, uniek mens ik ben, die zich van tijd tot tijd kwetsbaar durft op te stellen. Zijn eigen pad loopt met zijn eigen scenario.
Vanaf Vezélay zal 't gedaan zijn met de "loonlienes" enne..... in Spanje wordt het dringen. Ja, dat zeggen ze.

Eergisteren een heerlijk ontbijtje gekregen bij madame Devillier. Wat een prachtig mens. Op leeftijd en bij de tijd om anderen op hun pad te helpen. En zegt ze "dat hoeft echt niet veel te kosten". Het bracht haar de dankbaarheid en die is niet te betalen.

Ik heb er eergisteren vol trots 40 km uitgeperst. Vooruit dacht ik om 18:00 uur nog gauw een stukje erbij, ik tippel zo lekker. Soms kan ik gewoonweg niet stoppen.
Een hotel in Joinville liet me de eenzaamheid en leegte nog weer eens zien. Alhoewel Pierre nog wel een heerlijke salade voor me in elkaar flansde was het toch puur kassawerk.
Vanochtend bij het afrekenen dacht ik: sjonge, wat heb jij nog veel nodig in het leven. Allemaal compensatie.
Au revoir monsieur. Au revoir.
Dank je wel voor dit nieuwe inzicht.

Gisteren was het een heerlijk, zonnige dag en trok ik door langgestrekte heuvels, door kleine dorpen op weg naar  Ambonville. Broek op korte mouwen en lekker een bovenlaagje uit. Wat heerlijk. Ces't le bonheur.

Voor het eerst dat ik van huis ben zet ik muziek op. Nu moet je weten dat ik een mp3-speler heb met vele soorten muziek. Breed georiēnteerd ben ik. Van hollands, ja veel hollands, tot soul en van Michael Buble tot Timi Yuro en ook het e.e.a. aan klasiek.
Ja, ooit nog eens dj geweest bij de Chez Nous in Den Bosch. Och man, wat een mooie tijd.......

Afijn, het eerste wat ik hoor zijn Marianne Weber en Frans Bauer met "alles in het leven" oh, lekker nummerke denk ik dan met een lekker loopritme, enne...... heerlijk om op mee te blérre........ en dan gebeurt het.
"Keind, wanne lekkere muziek hedde op" hoor ik in gedachte onzen Ad zeggen en geeft me een dikke zoen op m'n wang.
"Keind" kondie zo mooi zeggen. En mee fladdert er een hele mooie goudgele, sterke, grote vlinder voorbij......
Wat mooi om je weer even in beeld te hebben.
Dank je wel.
Een kleine gedachte, voor mij een groot plezier.

De muziek laat me swingen onderweg. En och, met 10 kg rugzak op, best mee te hossen.......

Alhoewel ik nog km's kan en wil lopen word ik hartelijk verwelkomd op m'n route in de pelgrimsherberg. Opnieuw een warm nest. Alhoewel het er druk is met allerlei pluimage ben ik de enige pelgrim. O helemaal uit Nederland..... Oelala.
Ja, dat denken m'n voeten en knieen ook, oelala.

Vandaag onderweg naar de zusters in 't klooster van Clairvaux. Ik zie het zonnetje opkomen. De douw is nog volop aanwezig als ik om 09.00 uur de route oppik.
Efkus de muts dan nog maar op.

Op de hoogvlakte trilt m'n hele lijf, zo ervaar ik de vrijheid.
En opnieuw een mooie dag. Inmddels is het 12.00 uur, heerlijk aan de tosti die ik vanochtend o.a. meekreeg en geniet van de soleil.

Wat mooi om onderweg te zijn. Man, man, wat een mooi avontuur.

Ultreia
XXX

  • 10 April 2016 - 14:34

    Linda:


    Zat ik vanochtend om acht uur in de tuin, met de vogels en stilte..., dacht ik waar zou onze henk nu zijn?, en nu alweer zo,n mooi stukje te lezen....., ff een groet van mij en eem knuffel

  • 10 April 2016 - 14:35

    Liesbeth:

    ja, ze was dr weer. Ik kan weer lachen om je verhaal. Fijn is dat. Zat niet zo lekker in mn vel, kan elk moment tel. krijgen dat mn vriendin overleden is. In vijf jr. tijd is zij de laaste van clubje van 6 die vertrekt. Dus ik mag wel ff uit mn doen zijn vind ik. Jij bent de eerste die me nu aan het lachen maakt , bedankt Henk.
    Je gaat lekker lees ik, in gedachten loop ik mee hoor. Ik zag afgelopen dagen ook weer volop mn overleden zus Marika. Paarse bloemetjes overal, dan weet ik ze is in de buurt, fijn hé!.
    Hé vent, op tijd de kniekus olieën en tot gauw. God bless you xx

  • 10 April 2016 - 16:26

    Janny:

    Dag lieve Henk,

    Moedig en zeer liefdevol vind ik jou en je verhalen.
    Wat betreft ‘de echte liefde in jouw leven’, echte liefde heb jij allang in je, die heb je allang gevonden Henk. Jouw echte liefde is niet gericht op een bepaald iemand (maar die persoon ga je vast nog ontmoeten, ik brand er een kaarsje op, wat zeg ik, tien kaarsjes!).
    Jij bent met heel je hart liefdevol gericht op iedereen die op je pad komt. Jij bent er altijd voor anderen, je wil helpen, beschermen, verzorgen. Zoals ik jou ken is liefde voor een ander jouw levenshouding!
    En in alles wat jij schrijft over jouw bijzondere weg lees ik ook liefde; liefde voor de natuur, liefde voor jezelf, liefde voor de mensen die je tegenkomt.
    Mooie voortgang van je reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs van Janny

  • 10 April 2016 - 18:09

    Pauline:

    wat een prachtige dag had je, tevredenheid, dat proef ik uit je verhaal. Met je pad, je wandeling, de mensen om je heen, een lekkere tosti en zeker ook met jezelf. Dát gevoel, die gevoelens, allemaal samen. Ik geniet met je mee.

    Op naar vandaag :)

  • 10 April 2016 - 18:28

    Caroline:

    Wat mooi, om jezelf zo goed te leren kennen, wat ben je dan snel tevreden met de kleine dingen en mooie gedachten die je dan weer kunnen ontroeren. Blijf van jezelf genieten, want nogmaals je bent een mooi mens.

    Groet daroline

  • 10 April 2016 - 21:27

    Franka:

    Ohhh heerlijk! Ik zie je al helemaal lopen met een glimlach en een genietend en tevreden gezicht. Het leren vertrouwen op jezelf en dan jezelf ook een heel fijn persoon vinden. Nou, ik ben het helemaal met jou eens! Ik vind jou ook een fijn persoon <3
    Goede wandeling

  • 10 April 2016 - 22:12

    Anja Sterk:

    Hoi Henk,

    Weer een prachtig waardevol verhaal.
    Het zijn de kleine dingen die het doen in het leven.
    Heerlijk van alles genieten de vrijheid de natuur en en alle mooie momenten .
    En zorg goed voor jezelf en van je zelf blijven houden.

    Chapeau !!

  • 11 April 2016 - 09:41

    Carine Van Hoesel:

    Mooi...heerlijk om te lezen ...ik reis nog steeds graag met je mee

  • 11 April 2016 - 09:52

    Carine Van Hoesel:

    De rest van de tekst??

    Music was my first love and it will be my last

  • 11 April 2016 - 10:00

    Carine Van Hoesel :

    Mooi om te horen dat onze Frans en Marian en ongetwijfeld nog
    meer wereldartiesten

  • 11 April 2016 - 10:06

    Carine Van Hoesel:

    You never walk alone

  • 12 April 2016 - 12:41

    Thea:

    Het zonnetje danste ... het zonnetje danste ... la .. la la .. la la .. la laaa ! :-)

  • 13 April 2016 - 13:35

    Anneke :

    Leuk om je reisverslag te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 154849

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: