België, joepie.... - Reisverslag uit Visé, België van Henk Murraij - WaarBenJij.nu België, joepie.... - Reisverslag uit Visé, België van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

België, joepie....

Door: Henk Murraij

Blijf op de hoogte en volg Henk

17 Maart 2016 | België, Visé

Bijzonder hoeveel verbinding je in je leven maakt met anderen, de krenten in de pap zeg maar.
En toch lukt het met sommige helemaal niet en dat intrigeert me dan. Geen hallo, goeiedag of zomaar hoi, helemaal niks. Of helemaal geen tijd hebben. O, wat valt dat me nu op. Tja, ik heb juist nu tijd en tijd en tijd zat.
En ouwehoeren kan ik als de beste...........

Ik dacht eergistermiddag even bij de kapper mijn baardje te laten trimmen. De tondeuse ligt thuis omdat dat allemaal gewicht is om mee te sjouwen. Afijn, ik zwaai de deur open en zeg enthousiast "bonjour madame" (ja, alvast even wennen voor in Frankrijk) en vraag de kapster of zij misschien mijn baardje kan trimmen. Zegt het mokkeltje in de salon, met een vette kauwgom in haar mond: ik zit te lunchen.
O, neemt u mij niet kwalijk mokkeltje zeg ik en trek gauw de deur achter mij dicht.
Wat een verschil met Eliza denk ik even later. Wat heeft iedereen toch een verschillende rol te spelen op deze aardkloot. Ik heb er hartelijk om kunnen lachen.

Gisteren wist ik ook ineens waarom zij mijn baardje niet moest trimmen maar dat het in Gulpen moest gebeuren. Loop ik de salon in en vraag of zij tijd hebben voor een pelgrim. O ja hoor, alle tijd. Waar komt u vandaan meneer? Ik kom uit Hedel. Nou, zegt de kapster, mijn roots liggen in Hedel. Blijkt het Wendy te zijn, een nazaat van de Quicken uit de Korenstraat.
Toeval of niet......
Alweer een mooi gekleurde dag.

Gisteren was het flink klimmen en dalen vanaf Wittem - Gulpen - Wijlre - Schin op Geul - Oud Valkenburg - Scheulder - Cadier en Keer - Bemelen.

In Bemelen gelogeerd bij een oud collegaatje in een paleisje.
Gelijk efkus lekker meegegeten en mun wasje laten doen.
Ja, weer toppie joppie voor elkaar. En dat alles voor 32 eurooooooootjes. Twee euro voor de was, kik, daar kunde zelf nie vur wasse zou'k zeggen......... Ikke lekker met de beentjes omhoog en het wasje klaar terwijl ik wacht.

Vandaag de grens over. Kijk, nu begint het echte werk...........
Efkus een stempel gehaald in de St. Servaaskerk in Maastricht, blijkt het een sticker te zijn. Och toch. Dan zullen de let-kaarsjes ook zo wel komen.
Een nieuw route boekje vanaf Visé is hier niet te koop. Och goeie grutte. Gauw tippelen naar Visé en daar zien te scoren.

Bonjour
O gotte, m'n Frans moet gelijk uit de kast. Ik versta er geen klap van. Net of ik als menneke van 6 voor het eerst in het diepe word gegooid. Poeh hé. Rustig blijven.........
Het nieuwe routeboekje is gekocht bij "centre culurele" en zij hebben gelijk een leuk onderkomen voor de nacht geregeld dus Dikky kan komen. Zij loopt gezellig een paar dagen mee op. Ik zeg: ik heb er zin an.

Ultreia xxx

  • 17 Maart 2016 - 17:53

    Caroline Jansen:

    Bonjour Henk,
    De eerste grens is gepasseerd, klasse. Geniet van alles. Geniet met je mee. Wil je heel veel vertellen. Maar ga dat pas doen als de tocht erop zit.
    Liefs Caroline

  • 17 Maart 2016 - 18:23

    Willy & Alie:

    Ha Henk,
    Het is heerlijk om jou verhalen te lezen! Vaak met een glimlach. Fijn dat het goed met je gaat en we rekenen nog op veel glimlach momentjes. Wij gaan ons gewone weekend in.

    Liefs Willy & Alie

  • 17 Maart 2016 - 18:36

    Carine Van Hoesel:

    Amai ..amai ...lekker in dun " Belchiq " ..
    Ge het er flink de pas in....
    Gezellig dat Dicky mee tippelt...zult geen praot te kort komen.
    Groetjes en alvast plezante dagen.

  • 17 Maart 2016 - 19:10

    Sijke:

    Eerst grens berijkt neefke
    Nu gezellig samen oplopen
    Liefs van ons

  • 17 Maart 2016 - 19:30

    Marian:

    Heerlijk om mee te beleven,wat schrijf je lekker,liefs xxx

  • 17 Maart 2016 - 21:03

    De Hoboos:

    Bonsoir Henkus,

    Wat een belevenissen.....super! Vandaag de eerste letterlijke grens overgegaan, maar dat was vast een eitje na je figuurlijke grenzen die je al verlegd en over bent gegaan.

    Wandelse weer lieve Henk...,

    Au revoir!

    XX Marga


  • 17 Maart 2016 - 21:12

    Henri En Marjolein:

    De eerste landsgrens over, toppie !
    En ? Al een vin rouge op ? Santé !
    Veel plezier de komende dagen met Dicky.


  • 17 Maart 2016 - 21:13

    Jan:

    Lekker!!! Voorlopig lekker Vlaamse frieten....

  • 17 Maart 2016 - 21:50

    Maja:

    Bonjour Henk,

    Ja nu begint het steeds echter te worden. De eerste landengrens is gepasseerd! Gezellig dat Dicky je een paar dagen gezelschap komt houden.
    Heel veel plezier samen!

    Groeten, Maja xxx

  • 18 Maart 2016 - 10:04

    Annemiek Van Der Klaauw:

    Wat kun je toch geweldig vertellen Henk, heerlijk om jouw belevenissen te lezen, ik waan me even bij jou op je tocht

  • 18 Maart 2016 - 11:20

    Thea:

    Je bent wat je gewoon bent te doen .... aardig mens !
    Maak er samen een fijn wandel weekend van ... :-) LGR. X

  • 18 Maart 2016 - 23:33

    Liesbeth Laros:

    Bonjoer Henk,
    lig helemaal dubbel op de manier zoals je het hier allemaal neerplant, lache.
    Loop ff nie mee, gisteravond is onverwachts een lieve, dierbare vriend van me gestorven. De laatste van de 5 Monikanen, die me heel erg dierbaar waren. Maarrrrrrr........ik kan verder met de liefde die ik van hun ontvangen heb. Mooi hé.
    Vannacht was ff taai, leeg en moe. Vandaag beetje bijgeslapen. Tis nu half 12, lig dus zo weer in mn mandj met mn twee joekeltjes.
    Kijk uit naar morgen, wat je weer hebt mogen meemaken en ontmoeten.
    Ben lief voor je voetjes, maar dat wist je al. Welterusten, liefs Liesbeth xxx

  • 19 Maart 2016 - 10:08

    Greet Healey:

    België geweldig Henk,
    En wat leuk om je verhalen te lezen!
    Geniet van het lopen met Dikky, veel plezier!
    Greet Xxx

  • 19 Maart 2016 - 10:24

    Marianne:

    Hallo Henk,

    Man, wat kun jij vertellen! En genot om te lezen :)

    Je kunt er aan het eind zó een boek van maken.

    Veel plezier en succes verder!

    Marianne x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 662
Totaal aantal bezoekers 154861

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: