Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Hedel, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Hedel, Nederland van Henk Murraij - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Henk

19 Februari 2016 | Nederland, Hedel

ONDERWEG NAAR MORGEN Onderweg naar morgen, een reis die duurt een leven lang. Onderweg naar morgen, een onvoorspelbaar spel. Een weg bezaaid met lief en leed, waarvan je nog zo weinig weet. De toekomst houdt zoveel voor jou verborgen. En al droom je soms van gisteren, je weet je leeft vandaag. Voortdurend onderweg naar morgen......... Dromen, durven, doen. Op 6 maart 2016 vertrek ik om de “camino” te lopen naar Santiago de Compostela met zijn plaza del obradoire. Daar staat de kathedraal, met zijn Sint Jacobus. Daarna nog even afkicken en zo’n 90 km doorlopen naar Cabo Fisterra aan de Costa da Morta, de kust des doods. Hier stopt de wereld zeggen ze. Zo’n kleine 3200 km van huis. Niet het aankomen telt maar het onderweg zijn. Bijna vijf maanden vakantie van het werk en los van alles en iedereen. Op zoek naar de fata morgana, nieuwe inzichten en het besef hoe rijk ik in werkelijkheid ben. Het wordt een cadeautje aan mezelf. Mijn motto is: doe je niets, gebeurt er niets. Blijf jezelf uitdagen. Nu, steeds dichter bij vertrek, merk ik dat loslaten van alles om mij heen best heftig is en mij zwaarder valt dan gedacht. Hoe ga ik het redden zonder mijn lieve vrienden om mij heen? Het kan niet anders zijn dan dat ik jullie van tijd tot tijd op mijn pad meeneem in gedachten. Ik ben dankbaar dat ik zo’n kleine vijf maanden uit het werk mag. Dank je wel STMR en lieve collega’s. TOP. Dankbaar ook dat dit mijn pad is en ik dit mag gaan ervaren. Nog zo’n twee weken voor vertrek. De laatste voorbereidingen zijn in volle gang. Nog wat trainen, nog wat laatste inkopen en wat info verzamelen. Ja, en afscheid nemen hier en daar, dat kost wel de nodige tranen. Thats life. Het zondagskind voelt zich een gezegend mens. Op 26 juli 2016 staat, na mijn grote reis, mijn eerste werkdag weer gepland. Dan vangt wellicht pas echt de grote reis aan, één met nieuwe inzichten. Onderweg naar morgen.


  • 19 Februari 2016 - 23:00

    Alie & Willy:

    Lieve Pelgrim Henk,
    Je hebt er jaren naar toegeleefd en ondanks dat het einddoel bekend is, is de reis er naartoe het belangrijkste!

    Geniet van het loslaten, de zingeving, de diepgang en de vriendschap tijdens je reis vanuit je innerlijk kompas ingegeven.

    We zijn ingedachte dichtbij je en we kijken uit naar het weerzien, waar dan ook.

    Nog een dikke 350 uur en dan is het zover,....we zijn er graag bij.
    Heel veel succes en geniet,

    Liefs Alie & Willy xxx

  • 20 Februari 2016 - 00:29

    Caroline Jansen:

    Lieve Henk,

    Veel succes met de lasste loodjes en een goede start op 6 maart in gedachte loop ik met je mee.

    Luefs Caroline

  • 20 Februari 2016 - 01:56

    Janny:

    Dag lieve, lieve Henk,

    Bijna zover, jij mag je (levens)reis op een hele bijzondere manier gaan vervolgen.
    Het leven kent vele wegen maar van al die wegen is er slechts een die jij te gaan hebt, die ene, speciaal voor jou. De keuze is niet de weg want die koos jou. De keuze is de wijze hoe die weg te gaan.
    Jou kennende doe je dit op je eigen liefdevolle manier.

    Gedurende jouw reis zijn dit mijn wensen voor jou:
    'moge jij overal vrijheid en vertrouwen ervaren'
    'moge jij bescherming vinden op warme plekken'.
    'moge jij je veilig voelen in jezelf en bij anderen om je heen'
    'moge jij net als de bomen, moeiteloos loslaten wat niet meer nodig is'
    'Moge jij je omringd weten door zonnestralen'
    En bovenal moge jij genieten van elke dag die komt en open staan voor alles wat er op je pad komt!

    We zien elkaar volgende week ook nog maar voor nu alvast een fantastische reis gewenst!!

    Liefs van Janny







  • 20 Februari 2016 - 10:29

    Jan:

    Prachtig geschreven! Jaren naar toe geleefd en nu is het zover. Ben benieuwd wat deze reis je gaat brengen en hoop dat al je verwachtingen worden overtroffen! Ik denk het wel :)

    XXX

  • 20 Februari 2016 - 11:22

    Peter En Phia:

    Lieve allerbeste vriend,

    Eindelijk is het dan bijna zover! Na jaren voorbereiding en training ligt de weg voor jou open om te gaan! Wat een avontuur ga je tegemoet en wij begrijpen best dat het spannend is en moeilijk om los te laten. Tegen ons zeg je altijd GENIET! Ook wij zeggen nu tegen jou GENIET! Van alle mooie en misschien ook minder mooie momenten. Maar weet dat iedere stap vooruit betekent dat je weer dichter bij je einddoel zal komen. Je kúnt het Henk! Heb vertrouwen in jezelf!
    En je weet het he Henk ......... één belletje maar.....!

    We houden van je Henk, we gaan je volgen en wensen je alvast een gezegende Camino,

    Peter en Phia




  • 20 Februari 2016 - 11:32

    Wilma:

    Hoi Henk,

    Iedere keer als ik langs je appartement kom, denk ik: "Het wordt nu toch wel spannend".
    Maar het gaat je ook iets heel moois brengen, daar ben ik van overtuigd.

    Heel veel succes en geniet vooral van wat op je pad komt.

    We komen je uitzwaaien!
    Groetjes,
    Bert en Wilma

  • 20 Februari 2016 - 11:43

    Mieke Van Schadewijk:

    Dag kanjer Henk,
    Het gaat nu echt gauw gebeuren, jouw levenspad gaan volgen naar La Compostella en het belangrijkste het pad verder naar jezelf.....
    Wat ben ik blij dat ik dat ook .n klein beetje mag volgen, ben heel blij dat je me een mail stuurde. Ik zal regelmatig stukjes met je meelopen en aan je denken.
    Henk, heel veel goeds wens ik jou op jouw weg...
    Lieve groet van Mieke
    ( en wij schilderen en klodderen gewoon door)

  • 20 Februari 2016 - 14:30

    Albertha:

    Lieve Henk

    Je eigen weg!

    Bijna is het zover.
    Geniet van al het moois, de rust en liefde die je ongetwijfeld zult gaan ervaren op je pad. Geniet van elk moment!
    Ik ga aan je denken. En steek een kaarsje voor je op.
    Ik vind het heel erg fijn, dat je mij deze reis ook een stukje laat meebeleven.

    Henk, ik wens je alle goeds!

    Liefs, Albertha

  • 20 Februari 2016 - 14:32

    Sylvia Jansen:

    Hallo Henk,

    Wat een fantastische reis en uitdaging.
    Wij hopen dat deze tocht jou brengt wat jij ervan verwacht.
    Jij begint deze tocht met stoffelijke bagage, maar jij zult zien dat deze bagage gaande jouw weg naar Santiago de Compostela verrijkt zal worden met geestelijke bagage.
    Henk , heel veel goeds, mooie en intense momenten, plezier en ook doorzettingsvermogen en hoop gericht op het doel van jouw tocht!

    Lieve groeten,
    Peter en Sylvia

  • 20 Februari 2016 - 16:03

    Henri En Marjolein:

    Hey vriendje,

    De spanning stijgt en ja ook een beetje bij ons.
    Wat ga jij een fantastische ervaring tegemoet!
    Daar zijn we allemaal een beetje jaloers op denk ik.
    Een kadootje voor jezelf zoals jij dat zegt en dat kado is je zeer gegund.
    Na jaren ons voorzien te hebben met goede raad en adviezen hebben wij maar één advies voor jou: ga er enorm van genieten en laat alles los !

    Wij zijn blij dat we via deze site jou een beetje kunnen volgen en in gedachte zullen we iedere dag bij je zijn !

    Tot snel en zeker tot 6 maart wanneer we jou uit gaan zwaaien en lekker gaan janken !
    Ze hebben er in Oeteldonk zelf een optocht speciaal voor jou voor georganiseerd

  • 20 Februari 2016 - 21:41

    Hans Murray:

    Lieve Henk,
    Nog 15 nachtjes slapen.
    Onze koffiemomenten en jouw zorgzaamheid zal ik erg missen.
    Bij zo'n bakkie is je reis altijd één van onze gespreksonderwerpen en nu is het dan bijna zover, je staat op het punt je vertrouwde nest te verlaten.
    Het idee dat je voor lange tijd niet in de buurt zult zijn , maakt ook bij mij veel emotie los.
    Ik heb enorme bewondering voor je als mijn "kleine" broer
    Hoop dat je op je pad veel mooie momenten, fijne ontmoetingen en warme vriendschappen mag treffen.
    Ik wens je een behouden wandeling met de hoop dat het je mag brengen waar je naar op zoek bent.
    Maar we zullen zeker vóór die tijd nog een bakkie doen samen.
    Je "grote" broer.

  • 21 Februari 2016 - 08:58

    Inge:

    Lieve Henk

    Je weet nooit wat je kunt,

    tot dat je het probeert.

    XXX Inge

  • 21 Februari 2016 - 18:15

    Jolanda En Stef:

    Lieve Henk,

    Je hebt er jaren naar uitgekeken en nu is het dan bijna zover. Stiekum ben ik best wel een beetje jaloers. Wat een mooie kans en wat een mooi avontuur ga jij tegemoet.
    Maar een schip is ook niet gemaakt om in een veilige haven te blijven liggen. Toch??

    Uiteraard wéét iedereen wel dat elk zijn eigen pad heeft, maar het echt mogen voelen ga jij nu beleven.
    Het zal soms makkelijk zijn en soms ook zwaar maar wij wensen jou toe dat jij je op moeilijke momenten gedragen voelt door jouw familie en vrienden.

    Wij wensen jou een goede start en een goede weg toe, vol vertrouwen.

    Jolanda en Stef xxx

  • 21 Februari 2016 - 19:15

    Henk En Els:

    Beste Henk

    Wij vinden het geweldig dat je deze reis gaat maken, en leven met je mee. Inderdaad heel spannend, geniet van al het moois dat op je pad komt en het minder leuke vergeet je snel.
    Bijzonder dat wij op afstand mogen meeleven.

    Het aller aller beste groetjes Henk en Els

  • 21 Februari 2016 - 20:04

    Ad En Ellen:

    Lieve, lieve Henk

    Van het lezen van al deze lieve berichtjes schiet ik al vol.
    Wat een prachtige reis ga jij maken.
    Toen je het lang geleden vertelde,dacht ik.......dat is nog ver weg en nu is het dan zover.
    Wat het je gaat brengen is een vraag, maar dat het een fantastische ervaring zal zijn staat als een paal boven water!
    Lieve Henk pas goed op jezelf....en geniet.
    Tot 6 maart als we je uit komen zwaaien...

    Liefs, Ad en Ellen XXX

  • 22 Februari 2016 - 10:35

    Edwin:

    Hoi Henk
    Wat bijzonder......wij kennen elkaar niet of nauwelijks, slechts een enkele ontmoeting in de Weerribben en een aantal reacties op mijn reis.Toch is er iets gemeenschappelijks. De rollen draaien nu om. Ik ga je zeker volgen en ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen en belevenissen. Uit eigen ervaring: een werkelijk schitterende reis, geweldige indrukken, mooie mensen, heftige emoties, zware momenten en een grote glimlach. Je gaat het allemaal beleven en ik heb nu al respect voor je dat je avontuur begint vanuit huis.
    Dank je dat ik met je mee mag reizen. Zorg goed voor je zelf en ik wens je onderweg Gods zegen toe. Dat je echt onder de indruk mag geraken...
    Bon Camino...
    groet, pelerino Edwin

  • 22 Februari 2016 - 15:39

    Wilma Bevers:

    Op de reis van het leven


    Op de reis van het leven
    kom je veel wegwijzers tegen !
    sommige naar plaatsen waar het gras altijd groener is
    en sommige naar plaatsen waren bloemen van geluk en liefde welig groeien

    Op de reis van het leven
    kom je veel mensen tegen!
    sommige omringd door een hoge muur van zelfvoldoening
    en sommige met open armen die vreugde en naastenliefde zaaien

    Op de reis van het leven
    kom je veel handen tegen !
    sommige geopend uit onverzadigbaar egoïsme
    en sommige als symbool van wederzijdse vriendschap en respect

    Op de reis van het leven
    kom je veel harten tegen !
    sommige versteend door het duister karakter van eigenliefde
    en sommige gewarmd door de onvoorwaardelijke liefde voor elkaar

    Op de reis van het leven
    kom je veel talen tegen
    sommige rijk aan woorden van onbegrip en haat
    en sommige overgoten met de zoete geur van verzoening en verdraagzaamheid

    Op de reis van het leven
    kom je veel stemmen tegen!
    sommige een klaagzang van onbeantwoorde verlangens
    en sommige een zachte symfonie van dankbaar geluk

    Op de reis van het leven
    kom je ook eens wolken tegen!
    sommige als zwarte dekmantel voor wegen slecht bewandeld
    en sommige als nieuwe bron van herboren geluk

    Op de reis van het leven
    kan je volop van de zon genieten !
    als je de schoonheid in je medemens ziet
    en deze warmte deelt met iedereen die je tegen komt !

    Henk,

    Ik wens je alle goeds!

    Wilma Bevers


  • 24 Februari 2016 - 20:20

    José Van Westreenen:

    Hallo Henk,

    Ik ken je een klein beetje via de personeelsvereniging van STMR, weet dat je daar heel actief voor bent.
    Vind het dan ook leuk om je te mogen volgen met "de reis van je leven".
    Ik wens je dan ook veel succes en geniet ervan, kijk al uit naar je eerste reisverslag.

    Groet José van Westreenen

  • 25 Februari 2016 - 11:57

    Ron:

    Ik wens je een fantastische reis en kom heelhuids terug.
    Groet
    Ron

  • 25 Februari 2016 - 12:21

    Marco:

    Dag Henk,

    Van de zomer logeerde je een nachtje bij ons nadat we je onderweg tegenkwamen op je oefentocht en dat was leuk. Goed om te lezen dat je nu '' echt '' vertrekt naar Santiago ! Heel veel succes en veel plezier onderweg. We zullen je zeker volgen op je tocht !

    Marco en Jos

  • 25 Februari 2016 - 14:47

    Richard Haex:

    Beste Henk,

    Het is bijna zover. Jij gaat de reis helemaal maken van hedel en dan ook nog te voet. Ik mocht enkele jaren geleden het genoegen smaken om naar Santiago te fietsen vanaf Bordeaux en dat was al een hele belevenis. Maar niet te vergelijken maar jouw écht grote reis. Heel veel succes, geniet van alle moois en blijf gezond!

    Groet
    Richard Haex (en Wende den Braver)

  • 27 Februari 2016 - 19:29

    Nellie:

    Lieve Henk,

    Eindelijk is het dan zo ver, de vlaggetjes op je kamer weg jij weg....
    Ik hoop dat je reis je brengt wat je ervan verwacht, je hoofd leeg je rugzak ( bijna ) leeg. Er zullen moeilijke momenten zijn maar weet dat er heel veel vrienden op je terug keer wachten. je kunt het en je doet het en wij wachten een beetje jaloers:-) op de nieuwe Henk die thuiskomt.

    Henk een goede reis geniet en tot ziens
    Liefs Nellie

  • 29 Februari 2016 - 08:12

    José Viveen:

    Henk geniet van elke dag.

  • 29 Februari 2016 - 21:47

    Dikky :

    Lieve Henk,
    Al mooie dingen in het leven zijn gratis...Geniet van alles wat de natuur je geeft, de glimlach bij iedere ontmoeting met en voor een prachtig zondagskind. Veel liefs. Xx

  • 02 Maart 2016 - 21:32

    Mark & Goyita:

    Querido Henk,

    Un sueño, demasiado bueno para ser verdad. Comienza en solo cuatro días!

    Tendremos un gran problema cuando bebemos "Aguardiente" (l'eau de vie)
    sin ti. Pero sabes, durante el peregrinación, estarás en nuestros pensamientos
    y a veces gritamos 'arriba, abajo, al centro y al dentro!'

    Disfruta de todo lo que tu experimentarás!!!

    Un abrazo muy fuerte de tus amigos,
    Mark & Goyita
    xxx

    PD: Hasta pronto






  • 04 Maart 2016 - 11:04

    Truus Janse-verhaar:

    Hola Henk ,
    Wat een indrukwekkend begin heb je geschreven .
    Het is nu bijna zó ver !! Je hebt er zó naar toe geleefd !!
    Het is je zó van harte gegund , jammer dat ik je niet uit kan zwaaien maar in gedachten ......! Gedagzeggen is altijd heel emotioneel maar het is voor tijdelijk hè en je krijgt er ook weer nieuwe waardevolle kontakten bij . Ik wens je heel veel mooie belevenissen met mensen en situaties en een mooie reis naar binnen .
    En bij tegenslag veerkracht gewenst en lieve mensen . Door jou uitstraling zul je vast veel goede mensen ontmoeten !
    Liefs en zoals de Belgen zeggen : "ik zie u graag !"
    Buen camino , Truus.

  • 04 Maart 2016 - 20:05

    Toos Brok- Van Der Schoot:

    Henk, fijn dat ik je vorige week nog even sprak. Ik wens je een hele bijzondere reis, geniet van alle mooie dingen die op je pad komen! Ik ga je volgen. Liefs Toos

  • 04 Maart 2016 - 20:30

    Marinus Verharen:

    Henk het is bijna zo ver
    Ik hoop dat je goede reis mag beleven.
    En houw het goede pad.
    Het zal zwaar zijn ..
    Maar jouw kennende komt alles goed

    Heel veel groetjes van Rien en Dien Verharen van uit Rossum.

  • 05 Maart 2016 - 10:16

    Marian:

    Lieve Henk
    Heel veel succes en alle antwoorden liggen in jezelf.....Heel veel liefs en in gedachten bij je,dikke kus xxx
    Frank en Marian

  • 05 Maart 2016 - 12:00

    Elly:

    Lieve Henk,
    Bijna is het zover en ga je aan je reis beginnen, geniet van de mooie dingen die op je pad komen en ga vooral genieten.
    We leven met je mee.
    Succes en je kunt het. xxxx
    Ad en Elly

  • 05 Maart 2016 - 14:05

    Hans Van Veenendaal:

    Hoi Henk
    Nog een aantal uren voor de start van je fantastisch avontuur. Ik heb ongelofelijke bewondering voor de stappen die je neemt. Afscheid voor een paar maanden. Ik wens je heel veel liefde en geluk onderweg. Ik zal je avontuur met interesse volgen en zie je eind juli graag weer terug en met belangstelling luisterend naar je geweldige verhalen.
    Kus Hans

  • 05 Maart 2016 - 17:03

    Sijkeg:

    Lieve neef
    Alles waar jij aan begint lukt je
    Dus dit ook

  • 05 Maart 2016 - 20:28

    Frits Grijsen:

    Dag Henk
    Vorige week zaterdag kwamen we elkaar voor het eerst tegen in de omgeving van Heusden.
    Ik hoorde dat je zondag 6 maart op weg gaat naar Santiago. Een wandeling die ook op mijn lijstje staat. Ik heb me op jouw mailinglijst gezet en ga je volgen. Ik wens je heel veel succes
    Gr. Frits Grijsen

  • 06 Maart 2016 - 00:42

    Vivian Meijer:

    Lieve Henk,

    Allereerst wil ik je heel erg veel succes wensen met jouw wandeltocht naar Santiago! 
    Ik hoop dat het brengt wat je ervan verwacht.
    Veel nieuwe contacten, heel veel prachtige natuur, steeds meer wandelmaatjes, en waarschijnlijk ook af en toe een beetje afzien, maar vooral een onvergetelijk avontuur om nooit meer te vergeten en dichterbij jezelf te komen.
    Heel veel geluk!!
    Via je site ga ik je volgen,  kijk nu al uit naar jouw reisverslagen.

    Goede reis!
    Veel liefs Viv

  • 06 Maart 2016 - 12:38

    Annelies Berende:

    Goedemiddag allemaal (onderweg en/of thuis)
    Op al deze lieve gedachten heb ik slechts een antwoord:
    AMEN
    Goede reis voor Henk en allen die hem volgen
    Groetjes Annelies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henk

Actief sinds 22 Jan. 2016
Verslag gelezen: 2428
Totaal aantal bezoekers 154906

Voorgaande reizen:

22 December 2016 - 09 Januari 2017

Porto - Muxia

06 Maart 2016 - 24 Juli 2016

Onderweg naar morgen

Landen bezocht: